نسخه چاپی

گزارش اختصاصی نما از نظرات مردم پس از نخستین مناظره انتخاباتی :

مردم از وعده های تحقق نیافته دولت دلسرد شده اند/ گلایه مردم از بی رونقی بازار و كاهش قدرت خرید

عکس خبري -مردم از وعده هاي تحقق نيافته دولت دلسرد شده اند/ گلايه مردم از بي رمقي بازار و کاهش قدرت خريد

یكی از شهروندان گفت:در شرایط فعلی كه جامعه به شدت با ركود اقتصادی مواجه شده است،بهبود فضای كسب و كار از مطالبات اصلی مردم از كاندیداها انتخابات ریاست جمهوری است

اولین برنامه مناظره دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد و همانند گذشته با حاشیه‌هایی نیز همراه بود.محوریت این مناظره بیش تر مسائل اجتماعی بود و هر 6 نامزد دیدگاه های خود را مطرح کردند و البته به نقد عملکرد و صحبت های یکدیگر هم پرداختند که در مواردی به چالش متقابل نیز انجامید.
خبرنگار نما پس از برگزاری این نشست انتخاباتی سری به سطح شهر زد تا نظرات اقشار مختلف را در خصوص این مناظره جویا شود.
حسین دانشجو رشته معماری در خصوص مناظره اول به خبرنگار نما گفت: به نظرمن نقطه قوت در مناظره نخست تلویزیونی 6 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری رعایت ادب و احترام این 6 نفر نسبت به یکدیگر بود اما نقطه ضعف آن هم مطرح کردن صحبت هایی بود که من نوعی و عامه مردم هم این صحبت ها و مشکلات را می دانند ،اما موضوع اصلی این است که در این باره باید راهکاری مناسب ارائه گردد.
اینکه گفته شود که در کشور بیکاری است و تولیدی در کار نیست درست ،ولی شما که خود را در حد ریاست جمهوری می دانید چه راهکاری ارائه می دهید.
این شهروند در خصوص اینکه پخش زنده این مناظره ها تا چه میزان می تواند در شناسایی کاندیداها موثر باشد گفت: برگزاری این مناظره ها تا حدود بسیاری می تواند در آشنایی مردم در خصوص برنامه های نامزدها موثر باشد.خوب ما تا پیش از برگزاری این مناظره ها شناخت و اطلاعاتی از برخی از این نامزدها نداشتیم که در این خصوص اطلاعات خوبی دریافت کردیم.
شهروند دیگری اظهار داشت:به عقیده من تا اینجا تمام صحبت های نامزدها تکراری بود و چیزی جدید در این مناظره ها از سوی نامزدها ارائه نشد.مشکلات جامعه به خوبی مطرح می شود اما هیچ تدبیری برای رفع این مشکلات از طرف کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته نشده است و فقط کلیاتی در این بحث ها مطرح می شود.
به نظر من برگزاری این مناظره ها تاتیر چندانی در جذب آرای مردم ندارد،فقط امیدوارم که نامزدها به حرف هایی که می زنند عمل کنند،زیرا تقریبا تمام این کاندیداها شناخته شده اند و مردم با تفکرات آنها آشنا هستند و موضوعاتی که مطرح شده چیز جدیدی نبود و همه از مشکلات جامعه آگاه می باشند .
یکی دیگر از شهروندان پایتخت گفت: این مناظره ها و بیان کردن موضوعات مختلف تا حدود بسیار زیادی مردم را با دیدگاه های نامزدها آشنا می کند .
درضمن مردم از ضعف های کاندیداها با خبر می شوند اما موضوعی که تا حدود بسیاری نیز می تواند در اعتماد مردم موثر باشد ارائه راه حل برای مشکلات کشور است ،اینکه فقط کاندیدایی را محکوم کنیم مشکلی حل نخواهد شد .
یک خانم کهنسال هم در توصیه خود به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت:تقاضا دارم که نامزدها تنها به معرفی برنامه های خود بپردازند و حرف های خود را صادقانه مطرح کنند و در صدد تخریب همدیگر نباشند و به شفافیت و ارائه برنامه های خود بپردازند.
همچنین وی در خصوص پخش برنامه های این نامزدها از تلویزیون اظهار داشت: در این مناظره ها مشخص می گردد که کدام یک خدمتگزار ملت هستند و یا کدام یک بیش از اندازه خود را بزرگ نشان می دهد .
بخش اول مناظره ها کسل کننده بود اما بخش دوم چالشی و جذاب بود که به گرم شدن تنور انتخابات کمک شایانی خواهد داشت.
شهروند دیگری که فروشنده پوشاک است به خبرنگار نما می گوید: در این واحد صنفی 5 نفر مشغول کار هستند و از این طریق امر و معاش می کنند،اما همینطور که مشاهده می کنید خبری از کاسبی نیست و قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است،من تقاضا دارم کسی که قرار است رئیس جمهور شود برنامه ای برای رونق کسب و کار داشته باشد .
این هم وطن در خصوص روند برگزاری نخستین مناظره به ما گفت: این مناظره تا حدودی تند بود،یک جناح خاص با 2 یا 3 نماینده به جناح مقابل خود حمله می کرد تا رای خود را شاید بیشتر کند ،اما فکر می کنم مردم با توجه به آگاهی که دارند خود می توانند تشخیص دهند که کدام یک از این ها مرد عمل می باشند.
بخش زنده این مناظره ها باعث می شود تا مردم با اعتماد کامل نسبت به جمع بندی در خصوص نامزد خود برسند.
شهروند دیگری در این باره اظهار داشت: تاثیرات این مناظره ها این است که مردم می فهمند که مسئولان مشکلات را می دانند ،اما چرا واقعا کار جدی ای مثل همین اشتغال جوانان صورت نمی گیرد.
من در برنامه یکی از نامزدها دیدم که صحبت از مبلغ یارانه ای می کند که هیچ گونه تناسبی با بودجه کل کشور ندارد ،لذا خواهشمندیم از مطرح کردن موضوعاتی که تنها در حد یک شعار است بپرهیزند تا مردم را نسبت به وعده هایی که تحقق نمی یابد دلسرد نکند.

۱۳۹۶/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...