نسخه چاپی

هشدار آمریكا درباره برنامه‌های هسته‌ای كره شمالی

وزیر خارجه آمریكا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، درباره پیامدهای به قول او فاجعه بار ادامه برنامه‌های هسته‌ای و موشكی كره شمالی هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، یک آزمایش موشکی دیگر کره شمالی ناموفق بود. چند ساعت قبل از آن، اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواهان اقدام‌های بین المللی شدیدتر علیه این کشور شده بودند.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا از همه کشورهای جهان خواسته است به کره شمالی برای دست کشیدن از برنامه اتمی اش فشار آورند.

او که در شورای امنیت سازمان ملل صحبت می کرد به خصوص از چین خواست از پیوندهای تجاری خود با کره شمالی به عنوان ابزاری برای نفوذ استفاده کند.

اما وانگ یی، وزیر خارجه چین، گفت که نباید برای حل این مشکل به چین چشم دوخت.

اخیرا تنش ها بر سر کره شمالی بالا گرفته و هم اکنون کره شمالی و جنوبی مشغول انجام مانورهای نظامی هستند.

به گزارش بی بی سی، آمریکا رزم ناوهایش را به منطقه فرستاده و یک سیستم دفاع موشکی در کره جنوبی راه اندازی کرده است، جایی که هزاران سرباز آمریکایی مستقر هستند.

کره شمالی مدتی است تلاش می کند کلاهک های اتمی کوچک بسازد و آنها را بر موشک های دوربرد با توانایی رسیدن به خاک آمریکا سوار کند.

تیلرسون در مورد "پیامدهای فاجعه بار" بی اقدامی شورای امنیت اخطار داد و گفت که "احتمالا کره شمالی قادر به توسعه توانایی هدف گرفتن خاک آمریکا خواهد بود و تنها مساله زمان است."

او افزود که آمریکا در صورت لزوم از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد.

او سایر کشورها را ترغیب کرد روابط دیپلماتیک با پیونگ یانگ را معلق و موسسات مالی آن را منزوی کنند و در اظهاراتی که به نظر می رسید متوجه چین باشد، بعضی از اعضای شورا را به عدم اعمال کامل تحریم های کره شمالی متهم کرد.

۱۳۹۶/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...