نسخه چاپی

محمدحسن ذاكری در گفتگو با نما:

شعار انتخاباتی میرسلیم مبنا و منشاء قرآنی دارد

عکس خبري -شعار انتخاباتي ميرسليم  مبنا و منشاءقرآني دارد

محمدحسن ذاكری گفت: مهندس میر سلیم با سر دادن این شعاركه مبنای قرآنی و پیروی از اهل بیت دارد این پیام را می دهدكه در مسیر حق قراردارد و آن را سرلوحه كار خود قرار می دهد و قطعا فردی كه از یك تشكل اسلامی و مذهبی برآمده است جز این انتظار نمی رود كه به دنبال احقاق حق مردم و ملت خود باشد .

محمدحسن ذاکری درباره حق و حق مداری در حکومت اسلامی گفت: بحث حق وحق مداری و تبیعت از حق یکی از اصولی است که در سیره اهل بیت (ع) به آن سفارش شده و به پیروی از حق ودر مسیر حق قرار گرفتن تاکید فراوان نموده اند.حق منشا و مبناءقرآنی دارد و قرآن مومنین را به گرفتن حق و تبعیت ازمسیر حق سفارش می کند .گرفتن حقوق مستضعفان یکی از وظایف حاکم و کارگزار اسلامی دردولت اسلامی است .
وی با اشاره به سرلوحه قرار دادن شعاراحقاق حق گفتگوهای انتخاباتی می گوید:مهندس میر سلیم با سر دادن این شعارکه مبنای قرآنی و پیروی از اهل بیت دارد این پیام را می دهدکه در مسیر حق قراردارد و آن را سرلوحه کار خود قرار می دهد و قطعا فردی که از یک تشکل اسلامی و مذهبی برآمده است جز این انتظار نمی رود که به دنبال احقاق حق مردم و ملت خود باشد .
ذاکری تاکید دارد که :یکی از راههای احقاق حق در ساختار جمهوری اسلامی انتخابات است، انتخاب فردی است که بتواند حق مردم را اخذ کندو به دنبال برپایی حق باشد به هرحال کسی که قرار است مقدرات اجرایی مردم برای چهار سال در دست او ودر راس قوه مجریه قرار بگیرد باید کسی باشد که رعایت حقوق مردم و گرفتن حق آنان سرلوحه برنامه ها و اقداماتش باشد .
وی با اشاره به اهمیت احقاق حق مسلمانان در حکومت اسلامی توسط حاکم می گوید: این موضوع به قدری مورد توجه اهل بیت بوده است که امام سجاد (ع) در رساله حقوقی خود به تفسیر به حقوق متقابل حاکم اسلامی بر مردم و حق مردم بر حاکم اسلامی پرداخته است. به هرحال این حقوقی است که مردم دارند و بایداز آن آگاه باشند و به دنبالمطالبه آن ازکارگزاران خود باشند. مردم بایدکسی را در راس قوه مجریه انتخاب کنند که به دنبال حق مردم و مورد اعتماد آنان باشد.
ذاکری معتقد است منتخب مردم بایداین ویژگی ها راداشته باشد وادامه می دهد:منخب مردم با داشتن سه ویژگی تدین ،تفکر واخلاق می تواند به دنبال احقاق حقوق مردم در عرصه های داخلی و بین المللی باشد. این خصوصیات همان ویژگی هایی است که مقام معظم رهبر برای مرحوم عسگر اولادی برشمردند وتاکید داشتندکه همه ما این سه ویژگی را در خود تقویت کنیم به نظر من مهندس میر سلیم این سه ویژگی را داردو ایشان را به عنوان یک مدیر و کارگزار خوب می توان انتخاب کرد.
وی با توجه با برگزاری انتخابات در این دوره افزود: تامین معیشت ،شغل و امنیت مردم یکی از مهمترین حقوقی است که باید در مورد مردم رعایت و اجرا شود.یکی دیگر از حقوق مردم این است که حاکم اسلامی امانتداری کند و آراء را همانطور که هست ارائه کندچرا که رای مردم حق الناس است واین حق الناس به این معناست که آراء مردم از مجرای صحیح اخذ،خوانده و اعلام شود.جمهوری اسلامی با گذشت چهل سال برگزاری انتخابات سالم در مقاطع مختلف نشان داده است که است حق مردم را رعایت کرده است و آنچه ازصندوق ها بیرون می آیدهمان انتخاب مردم است.

۱۳۹۶/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...