نسخه چاپی

امضای اسناد همكاری میان عربستان و آلمان

صدر اعظم آلمان در دیدار رسمی با پادشاه عربستان، چند سند همكاری در راستای تقویت مناسبات دو جانبه امضا كرد.

به گزارش نما ، باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری عربستانی عکاظ نوشت: «ملک سلمان بن عبد العزیز» پادشاه عربستان در کاخ «السلام» در شهر جده با «آنگلا مرکل» و هیات همراه وی دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف ضمن گفتگو در خصوص مناسبات و همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف، درباره تحولات جاری در منطقه و جهان نیز به رایزنی پرداختند.

در این دیدار یک سند همکاری درباره توسعه صنایع پایدار از طریق بومی، بازسازی فناوری و تسریع در روند تحول بخش سایبری عربستان به نحوی که همسو با چشم انداز اقتصادی عربستان موسوم به 2030 باشد، میان «خالد بن عبدالعزیز الفالح» وزیر انرژی، صنایع و معادنِ دولت سعودی ها و «جو کیزر» مدیر اجرایی گروه صنعتی «زیمنس» آلمان به امضا رسید.

همچمنین یک توافقنامه همکاری میان وزارت کشور عربستان و پلیس فدرال آلمان توسط «احمد بن محمد السالم» معاون وزارت کشور عربستان و «دیتر والتر هالر» سفیر آلمان امضا شد.

سندی نیز در زمینه همکاری های مشترک میان صندوق توسعه عربستان و وزارت همکاری اقتصادی و توسعه دولت فدرال آلمان به امضای دو طرف رسید.

یک تفاهم نامه همکاری در زمینه آموزش حرفه ای در حوزه فن آوری و مجازی به امضای دو طرف رسید.

در همین راستا تفاهم نامه ای نیز در زمینه آموزش نظامی در تاسیسات نظامی آلمان میان وزارت دفاع عربستان و وزارت دفاع آلمان امضا شد.

دو طرف همچنین توافقنامه ای درباره حمایت از اجرای چشم انداز اقتصادی 2030 عربستان و برنامه های تحول ملی مرتبط با راهبردهای سایبری و فناوری های مربوط به آن، امضا کردند.

بر اساس این گزارش «محمد بن نایف» ولیعهد و وزیر کشور عربستان و سایر مقام های عالی رتبه این کشور در جلسه امضای این تفاهم نامه ها حضور داشتند.

«شتیفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان، «لارس هندریک» مشاور امور اقتصادی و مالی و برخی دیگر از مقام های آلمانی در این سفر مرکل را همراهی کردند.

بر اساس این گزارش، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان امروز وارد جده عربستان سعودی شد و مورد استقبال شاه عربستان قرار گرفت.

۱۳۹۶/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...