نسخه چاپی

قیمت طلا به كمتر از ۱۳۰۰ دلار خواهد رسید

در شرایط فعلی تنها ریسك های سیاسی می تواند كاتالیزور مهمی برای افزایش قیمت طلا باشد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، موسسه مالی سوسدن اعلام کرد قیمت جهانی طلا در سه ماه دوم ۲۰۱۷ کمتر از ۱۳۰۰ دلار در هر اونس تثبیت خواهد شد مگر اینکه تشدید تنش های سیاسی بین المللی موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای این فلز زرد شود.
این موسسه مالی افزود: قیمت طلا در سه ماه دوم امسال بین ۱۲۲۵_ ۱۲۸۵ دلاری در نوسان خواهد بود.

در صورتی که تنش های سیاسی بین المللی به خصوص درباره اوضاع سوریه و کره شمالی تشدید شود قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در دور دوم، انتخابات آلمان و هلند و مذاکرات برگزیت و انتخابات زودرس در بریتانیا نیز می تواند بر نوسانات قیمت طلا موثر باشد.

ظهور پوپولیسم و برگزاری انتخابات اروپا می تواند تقاضا برای طلا را افزایش دهد و نگرانی ها نسبت به سیاست های حمایتی را تشدید کند.موسسه مالی سوسدن افزود: فدرال رزرو آمریکا نیز ظاهرا قصد دارد تا پایان امسال ۲ بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد. فدرال رزرو در نشست مارس برای دومین بار در سه ماه گذشته نرخ بهره را افزایش داده است.

به نظر می رسد در صورت بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده فدرال رزرو نرخ بهره را مطابق با انتظارات افزایش خواهد داد و این مساله به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

پیش بینی می شود تقاضای فیزیکی طلا در سه ماه دوم با کاهش نسبی روبرو شود ولی از سوی دیگر تنش های سیاسی می تواند موجب تقویت قیمت طلا شود.

این موسسه مالی پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس نقره نیز در سه ماه دوم به بالاتر از ۱۹ دلار نخواهد رسید و میانگین قیمت هر اونس نقره در این مدت بین ۱۷ تا ۱۹ دلار خواهد بود.

۱۳۹۶/۲/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...