نسخه چاپی

توفان در آمریكا 14 كشته بر جای گذاشت

شبكه خبری فرانس 24 شبكه اعلام كرد: توفان همراه با گردباد و بارش شدید برف و باران در نواحی جنوبی و مركزی آمریكا تاكنون به كشته شدن 14 نفر و به خطر افتادن زندگی 22 میلیون نفر در شش ایالت آمریكا منجر شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا, شبکه خبری سی ان ان نیز امروز (دوشنبه) گستره این توفان را از 'کارولینای شمالی' تا نیویورک گزارش کرد.
سی ان ان در گزارشی افزود: وقوع این توفان که از جمعه گذشته آغاز شده است، امروز (دوشنبه) با هشدار جدی آب و هوایی برای شش ایالت مواجه شد که زندگی 22میلیون نفر از ساکنان این بخش از ایالت های آمریکا را با خطر روبرو ساخته است.
این توفان که تاکنون باعث پدید آمدن چهار گردباد شده است که پهنه ای زیادی را در بر گرفته اند.
توفان تاکنون ایالت های تگزاس، میسوری، آرکانزاس و می.سی.سی.پی را درنوردیده و انتظار می رود ، آلاباما و میشیگان را در مسیر خود در برگیرد.
وقوع این توفان تاکنون باعث تخریب صدها واحد مسکونی، واژگون شدن خودروها و ریشه کن ساختن درختان گردیده ا ست.
بیشترین خسارات به ایالت تگزاس وارد آمده است.
در این ایالت پنجهزار واحد مسکونی که در مسیر این توفان قرار داشتند، مورد جست و جوی خانه به خانه برای یافتن بازماندگان قرار گرفتند.
'گِرِگ ابوت' (Gregg Abbott) فرماندار تگزاس دیروز (یکشنبه) برای برآورد خسارت ناشی از این توفان از منطقه 'کانتون' که متحمل بیشتری خسارات شده، بازدید کرد.
فرماندار تگزاس در این دیدار خواستار اهدای کمک های نقدی به جای ارائه دیگر کمک های غیر نقدی شد.
در همین حال 'آسا هاچینسون' (Asa Hutchinson) فرماندار آرکانزا در پی وقوع سیل ناشی از این توفان حالت فوق العاده اعلام کرد .
سی ان ان ادامه داد: انتظار افزایش شمار تلفات در این ایالت از آمریکا که تاکنون چهار کشته در پی داشته است، می رود.
'اریک گریتنز' (Eric Greitens) فرماندار ایالت میزوری نیز به دلیل جاری شدن سیل در پی بارش ها سنگین ناشی ازاین توفان از ساکنان این ایالت خواست تا در خانه های خود و درمکان هایی امن باقی بمانند.
بنا بر اعلام اداره حمل و نقل ایالت میزوری تاکنون 150 جاده، اکثرا در جنوب این ایالت به دلیل جاری شدن سیل بسته شده است.
به گزارش ایرنا، سی ان ان دیروز نیز گزارش داد بدی آب و هوای ناشی از وقوع این توفان به بارش برف در این موقع از سال در برخی ایالت های آمریکا انجامیده و وضع را برای ساکنان و مقام های محلی ایالتی دشوار ساخته است.
به گزارش سی ان ان در بخش هایی از ایالت 'وایومینگ' آمریکا حدود 84 سانتیمتر برف باریده است.
درهمین حال در بخش هایی از ایالت کلرادو 61 سانتیمتر برف، مونتانا 43 سانتیمتر و نیومکزیکو 25 سانتیمتر متر برف باریده است.

۱۳۹۶/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...