نسخه چاپی

آیا نور خورشید موجب تغییر رنگ مو می‌شود؟

به گزارش نما- ایسنا به نقل از زی‌نیوز نوشت: متخصصان پوست و مو دریافتند گرمای خورشید و اشعه UVبه موها آسیب می‌رساند.

کارشناسان بر این باورند که موها در تابستان به علت تعریق بیش از حد و گرد و غبار آسیب می‌بینند، اما نتایج مطالعات جدید نشان داده است این گرمای خورشید و اشعه UV است که به مو آسیب می‌رساند و حتی منجر به تغییر رنگ آن نیز می‌شود.

این پزشکان در عین حال اظهار کردند: تعریق بیش از حد مو خوب نیست و منجر به چسبندگی و جذب گرد و غبار و آلودگی هوا می‌شود. بنابراین، موها در تابستان نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از آسیب مو در تابستان می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

*شستن مو

رطوبت، گرما، گرد و غبار و عرق منجر به آسیب رساندن به مو و پوست سر و عفونت‌های باکتریایی و قارچی می‌شود. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سر، باید موهای خود را شست‌وشو دهید.

*چرب کردن مو

از آنجا که شست‌وشوی بیش از حد منجر به از بین رفتن رطوبت می‌شود، باید سر خود را چرب کنید، البته به مقدار کم و با روغن‌های مناسب سر.

*پوشاندن سر در نور خورشید

قرار گرفتن مستقیم مو در نورخورشید و اشعه UVبه مو آسیب می‌رساند. برای جلوگیری از آسیب مو در معرض نورخورشید از کلاه، روسری و یا هر پوششی استفاده کنید.

*عدم استفاده از سشوار و اتوی مو

استفاده از سشوار و همچنین اتوی مو به فولیکول‌های مو آسیب می‌رسانند.

* استفاده از کلاه در شنا

همیشه در هنگام شنا موهای خود را با کلاه بپوشانید تا از مواد شیمیایی استخر مانند کلر دور بمانند. علاوه بر این، بعد از استخر بلافاصله موهای خود را شست‌وشو دهید.

۱۳۹۶/۲/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...