نسخه چاپی

ترخیص 13 گردشگر آلمانی مصدوم حادثه رانندگی از بیمارستان

به گزارش نما - ایسنا نوشت: معاون گردشگری کشور در پی سانحه تصادف مینی‌بوس گردشگران آلمانی در فارس، دستور بررسی فنیِ علت وقوع حادثه و رسیدگی به آن را صادر کرد.

مرتضی رحمانی موحد با ابراز تاسف نسبت به حادثه واژگونی خودروی حامل ١٦ گردشگر آلمانی به همراه یک نفر راهنما و یک راننده، به ایسنا گفت: به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس دستور فوری داده شده تا به وضعیت حادثه‌دیدگان و مجروحان سریع‌تر رسیدگی شود.

معاون گردشگری همچنین دستور رسیدگی دقیق و تخصصی این حادثه را به اداره کل نظارت معاونت گردشگری برای تعیین شرایط تورگردانی دفتر خدمات مسافرتی مجری تور صادر کرده است.

به گفته مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس از میان ١٨ حادثه‌دیده‌ی این سانحه، دو گردشگر آلمانی جان باخته‌اند و سه تبعه دیگر از ناحیه کتف دچار شکستگی شده‌اند. جراحت سایر سرنشینان این مینی‌بوس نیز سطحی گزارش شده است، با این حال همه آن‌ها امشب در بیمارستان مرودشت تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند. راهنمای این گروه با توجه به آسیبی که دیده بود از محل حادثه با بالگرد به بیمارستانی در شیراز منتقل شد و راننده نیز در بیمارستان مرودشت تحت درمان است.

این مینی‌بوس با ١٨ سرنشین که ١٦ تن آن‌ها گردشگرانی از آلمان بودند، دوشنبه ١١ اردیبهشت زمان بازگشت از پاسارگاد در جاده شیراز بر اثر لغزندگی جاده و همچنین سرعت بالا، واژگون شد که در آن، دو تن از گردشگران جان باختند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس گفت: تمام هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای رسیدگی به وضعیت مصدومان این سانحه انجام شده و مشکلی از این منظر وجود ندارد.ترخیص 13 گردشگر آلمانی مصدوم حادثه رانندگی از بیمارستان

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گفت: تاکنون 13 نفر از توریست‌های آلمانی که در حادثه رانندگی شمال فارس مصدوم شده بودند از بیمارستان مرودشت ترخیص شده‌اند.

مصیب امیری گفت: هم‌اینک سه نفر از توریست‌های مصدوم و دو نفر از سرنشینان ایرانی (راننده و راهنمای تور) به دلیل شکستگی در بیمارستان شهید رجایی شیراز بستری هستند.

وی گفت: صبح امروز به اتفاق معاون گردشگری استانداری فارس بار دیگر به عیادت توریست‌های بستری شیراز رفته است، خوشبختانه حال عمومی سه نفری که در شیراز بستری هستند هم رو به بهبودی است و امیدواریم به‌زودی ترخیص شوند.

امیری با تصریح اینکه توریست‌های آلمانی مانند هر گردشگر دیگری توسط آژانس‌های مسافرتی در برابر حوادث بیمه هستند، گفت: با هماهنگی استاندار و معاون گردشگری استانداری و حمایت سازمان میراث فرهنگی کشور، اقدامات لازم برای انتقال توریست‌های ترخیص شده از بیمارستان مرودشت به هتل تخت‌جمشید داده شد.

او گفت: از زمان وقوع حادثه تاکنون تمام مسئولان مرتبط با گردشگری، پیگیر امور این گردشگران بودند و امیدواریم توریست‌های حادثه دیده جز خاطره تصادف با خاطرات خوبی ایران را به مقصد کشورشان ترک کنند.

امیری همچنین با بیان اینکه فعلا توریست‌های حادثه دیده میهمان میراث فرهنگی فارس هستند، گفت: این رسم میهمان‌نوازی ایرانیان است که با آسیب‌دیدگان حوادث همراهی کرده و می‌کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس افزود: راننده مینی‌بوس از ناحیه لگن دچار شکستگی شده و راهنمای تور نیز شکستگی‌هایی دارد؛ البته حال عمومی این دو نفر نیز رو به بهبودی گزارش شده است.

۱۳۹۶/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...