نسخه چاپی

گزارش میدانی نما ، مطالبات دانشجویان از رئیس جمهور آینده:

ایجاد اشتغال مطالبه نخست دانشجویان از رئیس جمهورآینده/مبارزه با فساد اقتصادی سرلوحه كار رئیس جمهور باشد/حوزه صنعت به دانشگاه اعتماد نمی كند

عکس خبري -ايجاد اشتغال مطالبه نخست دانشجويان از رئيس جمهورآينده/مبارزه با فساد اقتصادي سرلوحه کار رئيس جمهور باشد/حوزه صنعت به دانشگاه اعتماد نمي کند

یكی از دانشجویان كشور گفت:از رئیس جمهور آینده تقاضا دارم كه چاره ای به حال فارغ التحصیلان دانشگاهها كند اكثر افرادی كه از دانشگاهها مدرك خود را دریافت می كنند به دلیل نداشتن شغل با مشكلات جدی ای روبرو می شوند.

این روزها که بحث انتخابات و مناظره تلویزیونی داغ است ،مباحث انتخاباتی هم در دانشگاهها بسیار داغ است ،امسال دانشجویان کشور هم عزم خود را جزم کرده‌اند تا با انتخابی مطمئن سرنوشتی زیبا برای خود و کشورشان رقم بزنند،حال سری به یکی از دانشگاههای کشور زدیم تا نظرات و خواسته های دانشجویان را از رئیس جمهور آینده جویا شویم.
حسین دانشجوی رشته معماری در گفتگو با خبرنگار نما گفت: چندی پیش در یک آزمون استخدامی شرکت کرده بودم که نزدیک به هزار نفر در آن آزمون حضور داشتند ،این در حالی است که تنها قرار شد 1 نفر را پذیرش کنند به نظر من بالا بردن ظرفیت پذیرش در دانشگاهها کار چندان جالبی نیست زیرا هر چند نرخ بیکاری را کاهش می دهد ولی این موضوع کاذب است.باید زمینه استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی به طور جدی مدنظر مسئولین کشور قرار گیرد.
وی تصریح کرد:باید فکر اساسی برای اقتصاد بیمار جامعه اندیشید ،دولت آینده باید واردات را کم کند ،در ضمن باید با تقویت تولید در کشور صادرات را افزایش دهد.
رضا دانشجوی کارشناسی رشته کامپیوتر در این خصوص به خبرنگار نما گفت: رئیس جمهور آینده باید با رشوه خواری ،رانت خواری و در کل فساد اقتصادی مبارزه کند ،تبعات این فساد اقتصادی بیشتر قشر ضعیف جامعه را آسیب پذیر کرده است که باید اقدامی بنیادی در این زمینه صورت گیرد.
این دانشجو اظهار داشت: موضوع اقتصاد باید در اولویت اصلی کار رئیس جمهور جدید قرار گیرد چون مشکلات اقتصادی در مسائل اجتماعی مشکل آفرین می شود اما اگر اشتغال زایی باشد مسلما اثرات اجتماعی آن به واسطه اشتغالزایی از بین می رود.
وی افزود:همچنین رئیس جمهور نباید اجازه دهد، ثروت ملی در دست کسانی باشد که منافع خود را به منافع ملت ترجیح می‌دهند که اگر چنین باشد، مشکلات اقتصادی بسیاری گریبان‌گیر مردم خواهد شد.
به هر حال رسیدگی به مشکلات جامعه به خصوص جوانان و تسریع در ازدواج این قشر از جامعه باید جزء اولویت های کاری رئیس جمهور قرار گیرد.
یکی از دانشجویان رشته مهندسی برق هم در خصوص انتظارات خود از رئیس جهور آینده گفت:به نظر من ارتباط دانشگاه با صنعت بسیار کمرنگ شده است این عدم اعتماد هم باز می گردد به خود دانشگاهها، زیرا در خیلی از زمینه ها دانشگاهها به روز نیستند،خیلی از کتاب هایی که ما می خوانیم متناسب با 10 سال پیش است در حالی که شیب تغییرات به سرعت در حال انجام است.خوب طبیعی است که حوزه صنعت به دانشگاه اعتماد نمی کند،لذا این قضیه باید در اولویت کاری قرار گیرد تا زمینه کار برای فارغ التحصیلان دانشگاه فراهم گردد.
وی در خصوص انتظارات دیگر خود از رئیس جمهور آینده در حوزه سیاست گفت: باید دودستگی بین جناح ها از بین برود و یک حس همدلی در کشور ایجاد شود ،من فکر می کنم که اگر همدلی تقویت شود به آن اهدافی که مدنظر مان است خیلی راحتر خواهیم رسید.
یک دانشجوی دیگر در خصوص مهمترین دغدغه و مطالبه خود در حوزه فرهنگ از رئیس جهمور منتخب گفت: بازگشت به فرهنگ ایرانی و اسلامی و جلوگیری از غرب زدگی در جامعه باید مد نظر مسئولین قرار گیرد ،زیرا در این زمینه اقدامات کارسازی در سالهای گذشته توسط رئیس جمهور صورت نگرفته است.
اگریک نگاهی بیاندازید به سالهای گذشته می بینید که تا چه میزان همایش های فرهنگی در کشور برگزار می شود که هیچ خروجی به لحاظ فرهنگی ندارد ، کار جدی هم در حوزه ترویج فرهنگ اسلامی در کشور صورت نمی گیرد.
این دانشجو تصریح کرد: هویت اسلامی ایرانی مبحث پایه ای است که باید دراین باره اقدامات فرهنگی مستمری انجام گردد،به عنوان نمونه من می توانم به بحث فضای مجازی اشاره کنم که خیلی تاثیر گذار است به خصوص در قشر جوان کشور،اما متاسفانه کار خاصی در این حوزه صورت نگرفته است در حالی که کار برای ارتقا فرهنگ عمومی فضا بسیار دارد .
وی افزود:باید دانشگاه را با بخش صنعت کشور متصل کرد تا کسانی که فارغ التحصیل می شوند امیدوار باشند که شغلی پیدا خواهند کرد و سرخورده از دوران تحصیل نشوند.
از دیگر دانشجویان کشور توجه به قشر جوان کشور و برآورده شدن نیازها و خواسته های این قشر را مهمترین انتظار از رئیس جمهور آینده دانست و گفت: قشر دانشجو و جوان جامعه ساماندهی اوضاع اقتصادی و ایجاد شغل برای جوانان را خواستار هستند.
وی تصریح کرد: یکی از انتظارات دیگر قشر جوان کشور از رئیس جمهور آینده در حوزه فرهنگی است چراکه امروز دشمنان با جنگ نرم و هجمه های مختلف از طریق ابزارهایی نظیر اینترنت و ماهواره به دنبال از بین بردن اعتقادات دینی و مذهبی ما هستند و به دنبال سست کردن باورهای جوانان کشور هستند ، رئیس جمهور آینده باید با استفاده از مشاوران متخصص در این حوزه راهکاری جدی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ارائه کند.

۱۳۹۶/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...