نسخه چاپی

برنامه ایران برای تولید ۵۰ میلیون تن فولاد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه سال گذشته ۱۸ میلیون تن فولاد در كشور تولید شد گفت: برنامه ما این است كه در كمتر از هشت سال تولید فولاد كشور به ۵۰ میلیون تن در سال برسد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده امروز در شهرک صنعتی اشتهارد گفت: از اینکه زحمات شرکت دنیلی بعد از ۱۸ ماه به ثمر نشسته و امروز شاهد افتتاح یک کارخانه طراحی و تولید ماشین آلات صنعتی مربوط به فولاد هستیم خوشحالیم.

نعمت‌زاده افزود: این کارخانه علاوه بر ماشین آلات فولاد توانایی ساخت تجهیزات سایر صنایع سنگین را نیز داراست.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در فضای اعتدال و تعامل جهانی با تعقل و تدبیر عمل کرد، گفت: خدا را شاکریم که همانطور که رئیس جمهور فرمودند هم چرخ سانتریفیوژ می چرخد و هم چرخ های صنعت و اقتصاد به گردش می‌آید.

نعمت‌زاده ادامه داد: امیدواریم که این همکاری مقدمه‌ای برای همکاری های بسیار گسترده تر با دوستان اروپایی و بالاخص دوستان ایتالیایی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به قابلیت‌های متخصصین ایرانی اشاره کرد و گفت: خوشحالیم که این واقعیت را دریافته اید و می توانید به متخصصان ایرانی برای ساخت و صدور کالا اعتماد کنید.

این مسئول با بیان اینکه ما بیش از ۳۵ سال است که تجهیزات صنعت فولاد را وارد می کنیم گفت: قابلیت‌های ایران به گونه ای است که می تواند هم نیاز خود را تامین کند و هم به مسیر ارتباطی برای صدور این محصولات تبدیل شود.

نعمت زاده به وضعیت ایران در زمینه فولاد اشاره و تصریح کرد: برنامه ما این است که در کمتر از هشت سال تولید فولاد کشور را به بیش از ۵۰ میلیون تن در سال برسانیم.

وی با اشاره به ظرفیت تولید ۳۱ تا ۳۲ میلیون تنی کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۸ میلیون تن فولاد در کشور تولید شد امیدواریم امسال این میزان به ۲۰ میلیون تن برسد.

نعمت زاده به راه اندازی چند واحد جدید تولید فولاد اشاره کرد و افزود: برای افرایش تولید لازم است تجهیزات را نوسازی و مدرن کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان به ظرفیت های خوب استان البرز اشاره و اعلام کرد: پس از برجام بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در البرز آغاز شده است. این میزان در کل کشور به ۵.۵ میلیارد دلار می رسد.

۱۳۹۶/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...