نسخه چاپی

نظر مسئول آلمانی درباره مذاكرات صلح سوریه

یك مسئول آلمانی اعلام كرد افزایش شمار كشورهای شركت‌كننده در مذاكرات صلح سوریه می‌تواند فرصت مذاكرات درباره راه حل سیاسی را افزایش دهد.

به گزارش نما ، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: "گرنوت ارلر"، هماهنگ‌کننده امور سوریه در دولت آلمان در مصاحبه‌ای که امروز، سه شنبه، منتشر شد اعلام کرد افزایش شمار کشورهای شرکت کننده در مذاکرات صلح سوریه، می تواند فرصت از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به راه حل سیاسی را فراهم کند.

ارلر در این مصاحبه پیشنهاد کرده است آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان این مسأله را به هنگام نشست با ولادیمیر پوتین در سوچی روسیه مطرح کند.

ارلر همچنین اعلام کرد طرح صلح سازمان ملل که از سوی استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل هدایت می شود، به نتایج ملموسی دست نیافته است.

ارلر گفت: ما باید در خصوص مسأله ای جدید فکر کنیم. معتقدم طرف آلمانی باید از پوتین بپرسد آیا او می تواند شرکت کشورهای بیشتری را در مذاکرات متصور شود. دست کم این مسأله می تواند فرصتی را برای ساماندهی گفتگوها فراهم کند.

وی در ادامه سخنان خود اعلام کرد که واضح است اکنون نمی توان در خصوص هرگونه پایان بخشی به جنگ سوریه بدون مشارکت روسیه فکر کرد.

۱۳۹۶/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...