نسخه چاپی

فتنه‌گران در كدام دولت و ستاد كدام كاندیدا فعالیت می‌كنند؟

آن عزت و اقتدار مشاركت 85 درصدی كه ایران را در قله قرار داده بود به‌یك‌باره به زیر كشیدند. كسانی كه این ظلم را به مردم كردند امروز كجا هستند؟ و با كدام كاندیدا همكاری دارند؟ انزوای ایران بعد از فتنه كه تا دولت یازدهم هم ادامه داشت فشارهای زیادی را بر مردم تحمیل كرد. آیا خسارت این فاجعه با سفارت عربستان یكسان است؟ چرا به این اشاره نمی‌كنید؟

به گزارش نما به نقل از رجانیوز، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان گردشگری و میراث فرهنگی اعلام کرده در دولت یازدهم 19 میلیون و 900 هزار گردشگر وارد ایران شده که واقعاً در یک تناقض روشن با صحبت‌های روحانی است.

سید مسعود میرکاظمی نماینده سابق مردم تهران در پاسخ به این سؤال که آیا واقعاً دلیل مشکلات اقتصادی و عدم جذب گردشگر موضوع حمله به سفارت عربستان بوده، بابیان اینکه در پاسخ به این سؤال، چند مطلب نهفته است گفت: نکتۀ اول، وجود نکات مبهم در حمله به سفارت عربستان است که در اواخر سال 94 و در مجلس نهم به آن پرداخته شد و به دلایل سیاسی و امنیتی در کشور و در جامعه مطرح نشد.

وی افزود: آیا این حادثه که از قبل قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود، چرا درست عکس آن عمل شد؟ و چرا دستگاه‌های انتظامی و امنیتی کشور مثل وزارت کشور و اطلاعات و در رأس آن رئیس‌جمهور که بایستی پاسخگوی ناکارآمدی خود باشند، در یک فرار به جلو امروز سؤال‌کننده شده‌اند؟

میر کاظمی با اشاره به نکته دوم در این موضوع اظهار داشت: می‌گویند این اقدام باعث شده سرمایه‌گذاری در ایران با مشکل روبرو و گردشگر به ایران نیاید و علت بیکاری در شهر مشهد به همین دلیل است. در پاسخ بایستی گفت فرض کنیم بیکاری در شهر مشهد به این دلیل بوده، استان‌های دیگر مثل آذربایجان، کرمانشاه، مازندران، لرستان، کرمان، یزد و ... به چه دلیل بیکاری افزایش‌یافته است؟

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: از طرف دیگر هم سازمان گردشگری و میراث فرهنگی اعلام کرده در دولت یازدهم 19 میلیون و 900 هزار گردشگر وارد ایران شده که واقعاً در یک تناقض روشن با صحبت‌های رئیس دولت یازدهم است و نشان می‌دهد صحبت دولتمردان با هیچ منطقی سازگار نیست.

وی ادامه داد: نکته سوم، بالا رفتن از دیوار سفارت کشورها که به قول آقایان امری ناپسندیده است و ما هم قبول داریم، بفرمائید کسانی که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند مثل خانم ابتکار و بعضی آقایان دیگر امروز در دولت و ستادهای آقای روحانی و جهانگیری چه‌کار می‌کنند؟ آیا با منطق و استدلال آقایان این‌ها فرار دهنده گردشگر و سرمایه‌گذار نیستند؟

میرکاظمی در تشریح نکته چهارم از اظهارات خود بابیان اینکه واقعه سفارت عربستان چند ساعت بیشتر به طول نکشید و آقایان همۀ مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی دولت خود را به‌ناحق به آن منتسب می‌کنند، خاطرنشان کرد: اما نبایستی آن‌ها پاسخ دهند چه کسانی 8 ماه در سال 88 در کشور آشوب به پا کردند و در خیابان‌ها سطل آشغال آتش زدند و با حمایت سرویس‌ها و رسانه‌های بیگانه کشور را ناامن و به‌هم‌ریخته جلوه دادند و ده‌ها هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کردند؛ و از آن‌طرف مرتب پیگیری می‌کردند و پیغام می‌فرستادند که تحریم‌ها علیه مردم مظلوم ایران را تشدید کنند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با طرح این سؤال که امروز این فتنه‌گران در کدام دولت و ستاد کدام کاندیدا هستند؟ گفت: این دسته که کشور را به لب پرتگاه بردند نه‌تنها کوچک‌ترین عذرخواهی نکردند بلکه امروز طلبکارانه خود را قهرمان مقابله با تحریم‌ها معرفی می‌کنند.

وی با این پرسش که آیا خسارت فتنه در حدی نبود که ایران را فلج کند، ادامه داد: آن عزت و اقتدار مشارکت 85 درصدی که ایران را در قله قرار داده بود به‌یک‌باره به زیر کشیدند. کسانی که این ظلم را به مردم کردند امروز کجا هستند؟ و با کدام کاندیدا همکاری دارند؟ انزوای ایران بعد از فتنه که تا دولت یازدهم هم ادامه داشت فشارهای زیادی را بر مردم تحمیل کرد. آیا خسارت این فاجعه با سفارت عربستان یکسان است؟ چرا به این اشاره نمی‌کنید؟

نماینده سابق مردم تهران در مجلس تأکید کرد: اگر در کشوری که رئیس‌جمهور آن، رئیس شورای امینت ملی هم هست صرفاً به دلیل استمرار جناح خود مرتب بر طبل جنگ و ناامنی در کشور به‌ناحق بکوبد و رعب و هراس بین مردم ایجاد کند، این کمک به جذب سرمایه‌گذاری است؟

میرکاظمی افزود: رفتار آقایان به‌گونه‌ای است که گوئی دشمن پشت مرزها منتظر است که اگر مردم آن‌ها را کنار بزنند فوراً به ایران حمله کنند آیا در این شرایط سرمایه‌گذار جرأت حتی ورود به این کشور را دارد؟ تا برسد به آوردن سرمایه خود؟ آیا این اوج بی‌تدبیری نیست. آنچه سرمایه‌گذاری را در این دولت کاهش داده این‌گونه رفتارهاست و نه صرفاً بالا رفتن از سفارت عربستان که آن‌هم قطعاً مذموم و محکوم است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در پایان بابیان اینکه بایستی گفت این‌گونه ادلّه واقعاً بچه‌گانه از دولت به‌نوعی فرار از شفاف نمودن عملکرد نامناسب و هراس از تبیین وضعیت آشفته اقتصادی است که بایستی تحویل دهند، گفت: بایستی تصریح کرد این‌گونه اقدامات از دولت حکایت بر این دارد که ادامۀ این دولت در تراز و شأن ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران نیست.

۱۳۹۶/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...