نسخه چاپی

گزارش كیفیت خودروها نباید سانسور شود!

یك كارشناس صنعت خودرو گفت: گزارش كیفیت خودروهای داخلی نباید سانسور شود بلكه باید هر ماهه به صورت كامل منتشر شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش نما ، شهرام آزادی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به محدودسازی انتشار عمومی گزارش‌های ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، اظهار کرد: حق مردم است که بدانند خودروهای داخلی در چه سطحی و با چه کیفیتی تولید می‌شوند و براساس این اطلاعات در خرید این محصولات دقت کنند.

وی با اشاره به شاخص نمره منفی خودروها که از گزارش‌های ارزیابی کیفی حذف شده است، خاطرنشان کرد: باید نمرات منفی خودروها منتشر شود تا مردم بدانند که اشکالات خودروهای تولید داخل بیشتر در کدام بخش‌ها و محموعه‌های خودرو است.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: بررسی نمره منفی خودروها اطلاعات مناسب و دقیقی از وضعیت کیفی خودروهای در حال تولید ارائه می‌کند زیرا خودروهای تولیدی هر کدام در بخش‌های مختلفی ممکن است دچار مشکل باشند و حق مردم است که از این ایرادها باخبر شوند.

وی افزود: بنابراین سازمان‌های مسوول همچون سازمان ملی استاندارد ایران یا شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران باید گزارش‌های ارزیابی کیفی خودروهای داخلی را به طور کامل برای اطلاع عموم مردم منتشر کنند.

آزادی با بیان اینکه رسانه‌ها نیز باید در انتشار گزارش‌های ارزیابی کیفیت خودروها دقت زیادی داشته باشند، تصریح کرد: در صورت اشتباه در انتشار گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی ممکن است حقی از خودروسازان ضایع شود.

پیش از این ایسنا گزارش داده بود که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برخی از بخش‌های گزارش‌های ماهانه ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی از جمله نمره منفی خودروها را که مربوط به وضعیت شاخص‌های ۹ گانه‌ای همچون وجود سر و صدای اضافی، نفوذ آب و غبار در خودرو، وضعیت تزئینات داخلی، کیفیت رنگ و ایرادات بدنه خودرو است از نسخه عمومی این گزارش‌ها حذف کرده است.

در پیگیری علت این موضوع نیز شنیده شد که اعمال فشار یکی از خودروسازان کوچک مونتاژکننده خودروهای چینی باعث محدود شدن گزارش‌های عمومی ارزیابی کیفی خودروهای داخلی شده است.

پیش از این با ارزیابی نمرات منفی خودروهای داخلی، گزارش‌هایی درباره ایرادات کیفی خودروهای در حال تولید از جمله درباره وجود مشکل نفوذ آب و گرد و غبار در برخی خودروهای داخلی شامل "سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک (محصولات سایپا)، سمند تبریز (محصول ایران خودرو) و ام‌وی‌ام ۵۵۰ (محصول خودروسازی مدیران) " منتشر شده بود.

۱۳۹۶/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...