نسخه چاپی

توافق بزرگ حفتر والسراج دربارۀ آیندۀ لیبی

خلیفه حفتر، فرمانده نظامی لیبیایی با فائز السراج، نخست وزیر دولت موقت این كشور ،كه مورد حمایت غرب است، بر سر كنار گذاشتن اختلافات خود و حل مشكلات این كشور به توافق دست یافتند.

به گزارش نما به نقل از فارس، ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نظامی لیبیایی و فایز السراج، نخست وزیر لیبی بر سر حل اختلافات در این کشور به توافق رسیدند. شبکه تلویزیونی الحدث با اعلام این خبر گزارش داد، بر اساس توافقی که به عمل آمده است، حفتر و سراج به توافق رسیدند که ارتش واحدی تشکیل دهند.

افزون بر این دو طرف متعهد شده‌اند بعد از گذشت 6 ماه از توافق مذکور، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی برگزار شود.

از دیگر موارد توافق شده، می‌توان به مقابله با تروریسم و انحلال گروه‌های مسلح غیر نظامی اشاره کرد.

فرمانده نیروهای نظامی لیبی و رئیس دولت موقت این کشور همچنین به توافق رسیده‌‌اند که دولت را از سیطره گروه‌های مسلح آزاد کنند. دو طرف همچنین بر ضرورت پایبندی به احکام قضایی تأکید کرده‌اند.

خلیفه حفتر و فایز سراج همچنین در خصوص تشکیل شورای ریاستی متشکل از فرماندهی ارتش، رئیس دولت و رئیس پارلمان به توافق دست یافته‌اند.

لیبی از زمان سرنگونی دیکتاتوری معمر القذافی در سال 1390، شاهد درگیری‌ها و جنگ‌های داخلی بوده و نبود دولت مرکزی قوی منجر به شکل گیری گروه‌های مسلح و گروه تروریستی داعش در این کشور شد.

از دو سال پیش این کشور بر اثر اختلافات بین احزاب و گروه‌ها دارای دو پارلمان؛ پارلمان طُبرق در شرق و پارلمان طرابلس، پایتخت لیبی و دو ارتش بود.

پارلمان طبرق مورد حمایت ارتش لیبی به فرماندهی حفتر بوده و دولت موقت فایز سراج که مورد حمایت غرب و آمریکا است، در شهر طرابلس مستقر است.

۱۳۹۶/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...