نسخه چاپی

میرسلیم در برنامه پرسش و پاسخ دانشگاه امام صادق(ع):

موتلفه همواره حامی جریان انقلابی بوده و هست / در صورت حاشیه‌سازی كاندیداها در مناظرات آینده ساكت نخواهم ماند

عکس خبري - موتلفه همواره حامي جريان انقلابي بوده و هست / در صورت حاشيه‌سازي كانديداها در مناظرات آينده ساكت نخواهم ماند

كاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:اگر بتوانیم تمام سلایق بیشتری را در انتخابات مشاركت دهیم قطعاً آمار مشاركت مردم بالاتر خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار نما امشب (سه‌شنبه 12 اردیبهشت) با حضور در دانشگاه امام صادق(ع)، در برنامه پرسش و پاسخ دانشجویی، به بیان برنامه‌های خود پرداخت.

وی با اشاره به تفاوت اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی، اظهار داشت: اسلام ناب محمدی یعنی اعتقاد به دینی که در آن اطاعت از خدا، رسول و امامان باید کرد و هیچ چیز دیگر در این مقوله جایگاهی ندارد. در مقابل اسلام ناب محمدی، اسلام آمریکایی قرار دارد. اسلامی که در آن مسلمانانی هستند که در اقدامات خود توجه به آمریکا را هم مورد نظر خود قرار می‌دهند، که البته این تعبیر خوش‌بینانه است.

میرسلیم افزود: تعبیر بدبینانه از اسلام آمریکایی این است که مسلمانان در اصول عملکرد خود توجه اساسی به آمریکا و در واقع وابسته به آمریکا باشد. در واقع می‌توان گفت اسلام آمریکایی یعنی این که بگوییم اگر با آمریکا سازش نکنیم منافع ما به هیچ عنوان تامین نخواهد شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم تصریح کرد: دولت یازدهم که روی کار آمد اینگونه بیان کرد که سرچشمه تمام تحریم‌ها آمریکاست و تا با آمریکا سازش نکنیم تحریم‌ها برداشته نخواهد شد و این بدین معنی قفل بودن چرخ اقتصاد است.

وی با اشاره به تحریم‌های دولت جدید آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا دو ماه پیش تحریم‌هایی علیه ما وضع کرد و مسئولین ما دل خودشان را به اروپا خوش کرده‌اند که دنبال رویه از تحریم‌های جدید آمریکا نکنند، ولی دیدیم که اروپایی‌ها نیز با دنباله روی از آمریکا تلویحاً تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تایید کردند.

میرسلیم با انتقاد از عملکرد تیم دیپلماسی دولت روحانی خاطر نشان کرد: دولت یازدهم احساس میکرد اگر با آمریکا سازش کند مملکت و وضعیت اقتصادی کشور به حالت اول خود بر می‌گردد و تمام تحریم‌ها برداشته می‌شود و پس از برداشتن تحریم‌ها دولت ما می‌تواند دوباره هرچه بیشتر نفت خام بفروشد و درامد نفتی سرشاری کسب کند و اقتصاد کشور را متحول نماید. از نظر بنده این ایدئولوژی دولت یازدهم است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: امروز 4 سال از روی کار آمدن دولت روحانی گذشته و همه به خوبی فهمیدند که امید به آمریکا یک امید واهی بوده است. البته بنده منکر زحمت‌های تیم مذاکره کننده کشورمان نمی‌شوم، ولی از نظر بنده مذاکره کردن فن و فنون خود را دارد.

وی با اشاره به این که آمریکا و 5 کشور مذاکره کننده در پرونده هسته‌ای به نسبت ایران 20 برابر بیشتر از کارشناسان خبره در مذاکرات استفاده کردند، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که آنها به خوبی کار خود را بلد بودند و در واقع در این کار حرفه‌ای بودند.

میرسلیم افزود: وقتی اخبار مذاکرات بیرون آمد و مذاکرات به نتیجه رسید، دستاوردش این بود که حق غنی‌سازی ما به رسمیت شناخته شد، که این به رسمیت شناخته شدن برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود. چرا که دانش هسته‌ای، دانشی است استراتژیک و بسیار مهم که در صنعت پزشکی، کشاورزی و تولید برق استفاده‌های گسترده‌ای از آن می‌شود و بنده با قاطعیت می‌گویم که هیچ کشوری حق این را ندارد که ما را از داشتن صنعت هسته‌ای محروم کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این که، آمریکایی‌ها از هر فرصتی برای نابودی صنعت هسته‌ای ما استفاده می‌کنند، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند هر طور که شده مانع رسیدن ما به فن‌آوری هسته‌ای شوند. آنها حتی در سال‌های گذشته مانع این شدند که تحصیل کنندگان ما در رشته‌های مرتبط با علوم هسته‌ای نتوانند در خارج از کشور به تحصیل خود ادامه دهند.

وی با بیان این که آمریکایی‌ها هیچ‌گاه خیرخواه ما نبودند تصریح کرد: اشکالی که ما به دولت یازدهم می‌گیریم این است که آنها با کسی وارد مذاکره شده‌اند که هیچ‌گاه خیرخواه ما نبوده‌اند و بنده متاسفم که بگویم مسئولین ما با دانستن این مسئله هنوز هم بر رویکرد سازش با آمریکا لجاجت می‌کنند، حتی وقتی دیدن که آمریکا یک قدم هم در اجرای تعهدات خود بر نداشته است.

میرسلیم با انتقاد از دولت‌های گذشته، گفت: تا کی می‌خواهید این کشور را معطل خود کنید، 12 سال از ابلاغ سند چشم‌انداز می‌گذرد و ما در این 12 سال عملکرد بسیار ضعیفی داشته‌ایم، آن هم در شرایطی که در کشور دارای انبوهی از استعدادهای بالا هستیم. امروز حرف من این است که چرا مسئولین ما به حرف رهبری توجهی ندارند، که آمریکا قابل اعتماد نیست و صلاح شما را نمی‌خواهد. چرا نباید ما از فارغ‌التحصیلان خودمان استفاده کنیم و آنها را پس از صرف هزینه‌های تحصیل و هنگامی که به ثمر می‌رسند، اجازه می‌دهیم آنها جذبکشورهایی مانند آمریکا و کانادا شوند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از نظر بنده معنای اسلام آمریکایی همین است، یعنی هر قدمی که بر می‌داریم توجه کنیم که نظر آمریکا در قدم ما جلب شده است یا خیر.

وی با انتقاد از دولت یازدهم که مدام برجام را سندی دست‌آوردی بی‌نظیر اعلام می‌کند، تصریح کرد: چشم‌داشتن به این که از برجام تمام سعادت ما فراهم می‌شود، امری ساده‌انگارانه است و بنده برای تبیین این مفهوم است که وارد میدان رقابت انتخاباتی شده‌ام.

میرسلیم با تمجید از عملکرد چند دهه حزب موتلفه گفت: موتلفه هیچ‌گاه به دنبال قدرت‌طلبی نبوده است و بنده به نمایندگی از حزب موتلفه به این دلیل وارد صحنه شده‌ام که جلوی فرصت‌سوزی‌های امروز را بگیرم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بدانید موفقیت حاصل نمی‌شود مگر با مشارکت عمومی و دوام نمی‌آورد مگر با نظارت عمومی. مشارکت عمومی یعنی مردم در چارچوب تشکیلات خودشان در پیشبرد امور تاثیرگذار باشند. زیرا فرد به تنهایی نمی‌تواند نقشی ایفا کند، ولی وقتی تبدیل به تشکل شد آن وقت است که می‌تواند مطالبات به حق را دنبال کند.

وی گفت: از نظر بنده مردم امروز کار نظارتی خود را به خوبی انجام نمی‌دهند، چرا که می‌دانند صدای آنها به جایی نمی‌رسد. پس نیاز است تا با ایجاد تشکل‌های مردمی بتوانند صدای خود را در قسمت‌های تصمیم‌ساز جامعه مطرح کنند. امروز متاسفانه فساد از مرتبه‌های پایین آغاز می‌شود و به تدریج به فساد بزرگ و سازمان‌یافته تبدیل می‌شوند ولی مردم با این که از ابتدا مشرف به این فساد‌ها هستند چون می‌دانند به شکل فردی صدایشان به جایی نمی‌رسد از بیان مشکلات خودداری می‌کنند.

میرسلیم در بخش دیگری از سخنانش با به کار بردن اصطلاح نعل وارونه به انتقاد از برخی مسئولین پرداخت و تصریح کرد: برخی مسئولین امروز عملکردشان شبیه نعل وارونه است، بدین معنی که برخی مسئولین عملکردشان با بیان نظراتشان اختلاف 180 درجه دارد و این یک تناقض و تضاد است که امری پسندیده نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از رفتار برخی کاندیدا در مناظره جمعه گذشته گفت: بنده وقتی که در مناظره هفته گذشته دیدم که بین برخی کاندیداها دعوای لفظی ایجاد شده واقعاً عرق شرم بر پیشانیم نشست و به همین دلیل بود که شما دیدید در مناظره و پس از آن اتفاقات سرم را پایین انداخته بودم.

وی در پاسخ به یکی از دانشجویان که از او پرسید چرا شما با وجود این که از شرایط کنونی ناراضی هستید، سعی نمی‌کنید تا با کنار رفتن خودتان فضا را برای انتخاب فردی انقلابی مهیا کنید، گفت: رهبر ما تکلیف را مشخص کرده‌اند و گفته‌اند که سعی کنید به هر نحوی مشارکت‌ها افزایش پیدا کند، پس اگر بتوانیم تمام سلایق بیشتری را در انتخابات مشارکت دهیم قطعاً آمار مشارکت مردم بالاتر خواهد رفت.

میرسلیم ادامه داد: در شرایط کنونی گروهی هستند که به بنده تعلق خاطر دارند و تنها می‌خواهند به بنده رای بدهند و کنار رفتن من باعث این می‌شود که مشارکت مردمی پایین بیاید.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من برای قدرت نیامده‌ام، آمده‌ام اگر توفیق خدمت پیدا کردم تمام توان خود را برای آبادانی کشور به کار گیرم.

وی با تاکید بر این که موتلفه همواره حامی جریان انقلابی بوده و هست، گفت: اگر خاطرتان باشد بنده در مناظره‌ها هم پاس‌هایی به کاندیدای جبهه مردمی دادم ولی آنها نتوانستند آبشار بزنند.

میرسلیم در انتها تاکید کرد: اگر در مناظرات آینده ببینم که کاندیداها دوباره به دنبال حاشیه‌سازی هستند، ساکت نخواهم ماند و به شخصه به قضیه ورود خواهم کرد.

۱۳۹۶/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...