نسخه چاپی

آمریكا و روسیه برای برقراری آتش‌بس در سوریه همكاری می‌كنند

روسای جمهور آمریكا و روسیه در یك گفت‌وگوی تلفنی توافق كرده‌اند تا برای پایان دادن به بحران سوریه و برقراری آتش‌بس در این كشور همكاری كنند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از «رویترز»، کاخ سفید اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتی»، همتای روسی وی روز سه‌شنبه گفت‌وگوی تلفنی «خیلی خوبی» درخصوص بحران سوریه داشتند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای تصریح کرد که روسای جمهور آمریکا و روسیه در مورد ایجاد یک منطقه امن در سوریه گفت‌وگو کردند و هر دو بر این نکته تاکید داشتند که «درد و رنج مردم سوریه بسیار طول کشیده است و تمام گروه‌ها باید هر آنچه در توان دارند، به کار ببرند تا به خشونت پایان داده شود.»

در همین زمینه، کاخ کرملین نیز اعلام کرده است که روسای جمهوری دو کشور درباره هماهنگی اقدامات برای مبارزه با تروریسم رایزنی کردند.

طبق بیانیه کاخ کرملین، ترامپ و پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی توافق کردند که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای برقراری آتش‌بس در سوریه افزایش دهند.

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین درخصوص بحران کره‌شمالی نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

طبق این گزارش احتمالا رهبران آمریکا و روسیه در حاشیه کنفرانس «جی 20» در ماه ژوئیه در آلمان دیدار خواهند کرد.

جنگ در سوریه یکی از موضوعات مورد اختلاف واشنگتن و مسکو است. اما حمله آمریکا به یک پایگاه نیروی هوایی سوریه در واکنش به حملات شیمیایی باعث تشدید اختلافات دو کشور شده است.

۱۳۹۶/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...