نسخه چاپی

مقام ارشد آمریكا در مذاكرات سوری آستانه شركت می كند

آمریكا كه تاكنون با حضور سفیر این كشور در قزاقستان به عنوان ناظر در مذاكرات سوری آستانه شركت می كرد، سطح مشاركت در این نشست را ارتقا داده و یك مقام ارشد وزارت خارجه را در راس یك هیات اعزام كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، استوارت جونز قائم مقام دستیار وزیر خارجه آمریکا به عنوان ناظردر مذاکرات آستانه حضور دارد که امروز (چهارشنبه) در چارچوب ادامه ابتکار ایران، روسیه و ترکیه برای حل سیاسی بحران سوریه آغاز می شود.
خبرگزاری اسپوتنیک در این باره به نقل از اعلام وزارت خارجه آمریکا نوشت که شرکت جونز در مذاکرات سوری، حمایت واشنگتن را از حل و فصل سیاسی بحران سوریه نشان می دهد.
دی ماه سال گذشته نشست مشترک محمدجوادظریف، سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو، سبب شکل گیری مذاکرات آستانه، توافق جمعی مبارزه با تروریسم و همچنین برقراری آتش بس فراگیر در سوریه (از 10 دی ماه 95) را در پی داشت که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز تائید شد.
نتیجه نشست های برگزار شده در دستور کار قرار گرفتن محورهای تشکیل کمیته سازوکار نظارت بر آتش بس با هدف پایایی بیشتر و شناسایی متخلفان، کارگروه تنظیم و تدوین قانون اساسی جدید براساس متن پیش نویس ارائه شده از سوی روسیه، هم افزایی نشست های سوری- سوری آستانه و ژنو در چارچوب پیشبرد راه حل سیاسی بحران سوریه بوده است.
با اعلام گروه نمایندگی معارضان مسلح برای شرکت در دور جدید نشست آستانه، ورود هیات نمایندگان دولت سوریه به پایتخت قزاقستان و همزمان نیز برنامه حضور هیات نمایندگی آمریکا، انتظار می رود تصمیم های مهمی در مذاکرات سوری-سوری گرفته شود تا ابتکار ایران، روسیه و ترکیه برای حل هر چه زودتر بحران سوریه متکی بر رای مردم این کشور و لزوم مبارزه با تروریسم ضدسوری، زمینه ساز پایان درگیری ها باشد.

۱۳۹۶/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...