نسخه چاپی

آمادگی احمدی‌نژاد برای‌مذاكره مستقیم با آمریكا

رئیس‌جمهوری ایران در مصاحبه با یك روزنامه آمریكایی در خصوص لفاظی‌های صهیونیست‌ها برای حمله به ایران گفت: ما به طور كلی موضوع صهیونیست‌ها و خطرات احتمالی كه از جانب آنها متوجه ما می‌شود را جدی نمی‌گیریم.

به گزارش نما به نقل از فارس، «محمود احمدی‌نژاد» که برای شرکت در نشست مجمع سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران گفت: ما به طور کلی موضوع صهیونیست‌ها و خطرات احتمالی که از جانب آنها متوجه ما می‌شود را جدی نمی‌گیریم البته آنها دوست دارند راه حل مورد علاقه خودشان را با به راه انداختن سر و صدا و جار و جنجال زیاد بیابند و خطری ایجاد کنند تا خودشان را نجات دهند اما من فکر نمی‌کنم آنها موفق شوند.

*حرف‌های نتانیاهو درباره حمله به ایران بلوف است

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا بر این باور است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص تهدید به حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران بلوف می‌زند، گفت که با این ایده موافق است و تأیید کرد که این تحلیل در واقع به صورت یک «اتفاق‌نظر مشترک» است.

*مذاکره با 1+5 باید یکبار دیگر پس از انتخابات آمریکا مورد بحث قرار گیرد

رئیس‌جمهوری ایران در خصوص مذاکرات ایران با گروه 1+5 گفت: ما همیشه آماده بودیم و آماده‌ایم اما تجربه نشان داده است که تصمیم‌های مهم و کلیدی در زمان انتخابات ملی آمریکا اتخاذ نمی‌شود. به عقیده من برخی از موضوعات مهم و برخی از مذاکرات انجام شده، باید یکبار دیگر پس از پایان جو سیاسی که به دلیل نزدیک بودن انتخابات حاکم شده، مورد بحث قرار بگیرد.

احمدی‌نژاد در خصوص آمریکا و سیاست‌های این کشور در دخالت در امور کشورهای دیگر اعلام کرد: آیا مردم آمریکا مداخله و دخالت در امور دیگران را می‌پذیرند. من که فکر نمی‌کنم. من فکر می‌کنم که مردم آمریکا مردمی صلح‌دوست باشند.

*ایران بعد از انتخابات آمریکا آمادگی مذاکره مستقیم با واشنگتن درباره افغانستان را دارد

رئیس‌جمهوری ایران در خصوص افغانستان اعلام کرد که پس از انتخابات آمریکا، ایران آمادگی برگزاری گفت‌وگوهای مستقیم با آمریکا درباره چگونگی پابرجا کردن وضعیت در افغانستان را دارد.

۱۳۹۱/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...