نسخه چاپی

حجت الاسلام سید مهدی هاشمی در گفتگو با نما:

دستكاری بزرگ آمار توسط دولت روحانی/ دولت در زمینه تولید و اشتغال كارنامه موفقی نداشته است

عکس خبري -دستکاري بزرگ آمار  توسط دولت روحاني/ دولت در زمينه توليد و اشتغال کارنامه موفقي نداشته است

نماینده ادوار مجلس گفت: برخی از مسئولان و وزرا صاحب شركت و مراكز وارداتی هستند و با تجار و تولید كنندگان خارجی بده بستان هایی دارند از این رو وزراء بجای توجه به داخل به خارج از كشور توجه نمودند

حجت الاسلام سید مهدی هاشمی، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با نما، در واکنش به تعطیلی کارخانجات بزرگ همچون داروگر و ارج و ....، گفت: رکود اقتصادی عدم فروش محصولات تولیدی کارخانجات داخلی یکی از دلایل عدیده و مهمی که تولید کشور با آن مواجه است، از این رو کارخانجات تولیدی در صدد کاهش تولیدات برآمدند.
وی افزود: کارخانجات و واحدهای تولیدی به جهت بهبود وضعیت تولیدی از بانک ها تسهیلات دریافت کردند و از آنجایی که ضرورت داشت تا به تعهدات خود با بانک ها عمل کنند از این رو می توان بیان کرد که بانک ها مشکل مضاعف تولید هستند.
نماینده سابق مردم دشستان بیان داشت: مدیران بانک ها برای وصول طلب هایشان از مدیران کارخانجات به دادگاهها شکایت و از آنجایی که امکان فروش بالا برای محصولات کارخانجات در کشور فراهم نبود به همین دلیل کارخانجات و واحدهای تولیدی اعلام ورشکستگی کردند.
موسوی نژاد اذعان داشت: دولت در جهت کمک به واحدهای تولیدی و کارخانجات بزرگ هماهنگی هایی با تعاونی ها ایجاد نکرد تا این واحدها محصولات این کارخانجات را خریداری کنند و حتی برای رهایی کارخانجات از معضل ورشکستگی بازوهای هدفی را برای به فروش رساندن محصولات این شرکت ها و کارخانجات در نظر نگرفت.


موسوی نژاد گفت: دولت بجای خرید تولیدات داخلی به سمت وارد کردن کالا از کشورهای خارجی رفت و حتی برای بدتر شدن وضعیت کارخانجاتی که با ورشکستگی مواجه شده بودند کالاهایی را وارد کشور کردند که در این کارخانجات تولید می شد.
نماینده ادوار بیان داشت: از آنجایی که برخی از مسئولان و وزرا وزارتخانه های کشور صاحب شرکت و مراکز وارداتی هستند و با تجار و تولید کنندگان خارجی بده بستان هایی دارند از این رو وزراء بجای توجه به داخل به خارج از کشور توجه نمودند و با این رفتارشان ضربه مهلکی را به کارخانجات داخلی وارد کردند.
وی با بیان این مطلب که رسیدگی به معیشت و اقتصاد کشور در اولویت دولت قرار نداشت، گفت: تمام تلاش و عزم دولت بر این بود تا در بحث برجام بتواند به نتایج مثبتی دست یابد، چرا که حل مشکلات اقتصادی را در گرو نتیجه یافتن برجام می دیدند.
نماینده ادوار با تأکید بر این مطلب که مردم در حوزه اقتصادی معیشت و مراوادات روزمره زندگی خود ذره ای نتایج آمارها را لمس نکرده اند، گفت: معتقدم آمارها را به راحتی می توان با قلم و بدون اتکاء به واقعیت بیرون درست کرد و از آنجایی که دولت در زمان تبلیغات نیاز به رای مردم دارد از این رو نیازمند به بیان آمار است و به همین دلیل تغییراتی در آمارها ایجاد می کند.

۱۳۹۶/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...