نسخه چاپی

عضو هیئت رئیسه كمیسیون صنایع معادن در گفتگو با نما:

سوء مدیریت باعث ورشكستگی واحد های تولیدی كشور شد

عکس خبري -سوء مديريت باعث ورشکستگي واحد هاي توليدي کشور شد

عضو هیئت رئیسه كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از آنجایی كه واردات بی رویه كالا سودهایی را برای وارد كنندگان در بر دارد از این رو احتمال دارد وارد كنندگان با برخی از مدیران و مسئولین دولتی بی ارتباط نباشند، چراكه برخی از مسئولین شاید بصورت غیر مستقیم از این محصولات و كالاهای وارداتی سودهایی را بدست می آورند.

داریوش اسماعیلی، عضو هئیت رئیسه کمیسیون صنایع معادن، و نماینده مردم سروستان و خرامه در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار نما، در واکنش به تعطیلی و ورشکستگی کارخانجاتی همچون ارج، داروگر، روغن جهان و .... گفت: واقعیت امر این است که امروزه در کشوررکود سنگینی بر تولید و واحدهای تولیدی حکم فرما است.
وی در ادامه به وضعیت تحریم ها در کشور اشاره کرد و افزود: تحریم ها و عدم مدیریت صحیح بر وضعیت تولید باعث شده تا کارخانجات بزرگ کشور با مشکلاتی ربرو شوند.
نماینده مردم سروستان در خانه ملت واگذاری های غیر منطقی و علمی واحدهای تولیدی به بخش خصوصی را از دیگر عوامل ورشکستگی واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: عمده واگذاری ها به بخش های خصوصی دولتی و نهادهای غیر دولتی به عنوان طلب وصول به بانک ها واگذار شده است و در انتخاب مدیران و هیئت مدیره مردم که سهام دار شرکت و یا کارخانه هستند هیچ دخالتی ندارند و وزرا و معاونان آنها هستند که هیئت مدیره کارخانجات و شرکت ها را انتخاب می کنند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع معادن بیان داشت: بالا بودن سود تسهیلات بانکی عاملی برای رکود و ورشکستگی کارخانجات و واحدهای تولیدی به شمار می رود.
نماینده مردم سروستان در خانه ملت به واردات بی رویه و قاچاق کالا به کشور اشاره کرد و اذعان داشت: وقتی قاچاقچیان بدون پرداخت گمرک و مالیات و عوارض کالا به کشور وارد می کنند قطعا تولید کننده نمی تواند دیگر در داخل با بهای این نوع کالاها رقابت کند.
اسماعیلی گفت: واحدهای تولیدی در کشور هستند که توانایی تولید نیازهای داخل را دارند اما شاهد هستیم دولت مجوز واردات این چنین کالاها را به وارد کنندگان داده است و این امر باعث شده تا داد و فریاد تولید کنندگان بلند شود.
وی عدم مدیریت صحیح در برخی از موسسات و نهادهای دولتی و پاسخگو نبودن مدیران به مردم را از دیگر عوامل رکود و ورشکستگی کارخانجات بزرگ کشورعنوان کرد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع معادن مجلس گفت: از آنجایی که واردات بی رویه کالا سودهای کلانی را برای وارد کنندگان در بر دارد از این رو احتمال دارد وارد کنندگان با برخی از مدیران و مسئولین دولتی بی ارتباط نباشند، چراکه برخی از مسئولین شاید بصورت غیر مستقیم از این محصولات و کالاهای وارداتی سودهایی را بدست آورند.
وی در خاتمه بیان داشت: مجموعه دولت تمام هم و غم خود را بر حل برجام گذاشت و اگر تنها 10 درصد از وقت خود را که در برجام سپری کرده بود را در رسیدگی به اقتصاد داخل صرف می کرد اکنون هم راه علاجی برای حل معضلات اقتصادی کشور پیدا کرده بوند و امروز شاهد نبودیم که کارخانجات بزرگ کشورمان اعلام ورشکستگی کنند.

۱۳۹۶/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...