نسخه چاپی

جلیلی: برای تامین مسكن نیاز به گفت و گو با كشورهای جهان نداریم

جلیلی با اشاره به اینكه طبق قانون اساسی كمك به تأمین مسكن از وظایف اصلی دولت است، گفت: برای انجام این قانون نیازی به گفتگو با كشورهای جهان نداریم .

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، سعید جلیلی چهارشنبه شب در جمع مردم اهواز در مسجد اعظم اظهار کرد: حضور در این استان و این شهر ارزشمند، یادآور خاطرات بسیار گرانقدری برای من است. به خاطر تأخیر ایجاد شده معذرت خواهی می کنم که به دلیل اشتباه در پیدا کردن مکان برگزاری جلسه ایجاد شد.
وی افزود: فصل انتخابات اهمیت خاص خود را دارد؛ سال ۹۲ ملت ایران یک انتخابی کرد که مورد احترام همه قرار گرفت و برای فرد منتخب در مسیر انقلاب اسلامی آرزوی موفقیت کردیم. چهار سال گذشت و امروز ملت ما دوباره در معرض یک انتخاب قرار گرفتند و بسیار اهمیت دارد که در این انتخاب تصمیمی که مردم و ملت می خواهند بگیرند با نگاه به چهار سال گذشته باشد.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: مردم به دنبال این هستند که بدانند پاسخ کدام یک نامزدها به نیازهای آنان معتبر است. این بسیار درس مهمی است و البته این گفتمان که زیاد از آن صحبت می کنیم یک امر طبیعی است.
جلیلی گفت: گفتمان در یک مقطعی به باور حاکم در میان مردم تبدیل می شود. البته در این بین شاید یک باور غلط باشد ولی به هر حال مهم آن جمع بندی مردم است.
وی تصریح کرد: این یک انتظار به جا و مشروع مردمی است که بخواهند به برنامه موردنظر و منتخب خود رأی بدهند. در انتخابات قبل پاسخ های مختلفی به خواسته های مردم داده شد که یکی از آنها پیشنهاد گفتگو با دولت های مختلف جهانی برای حل مشکلات اقتصادی بود. چهار سال گذشت و امروز فرصت محاسبه است تا ببنیم این راه حل هایی که توانست اعتماد مردم را جلب کند چقدر صحیح بوده و آیا توانسته مشکلات مردم را حل کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ملت ما انتخابی داشت که بر مبنای رشد سازنده حرکت کند و نه اینکه متوقف شده و در برابر موج های سهمگین کوتاه بیاید. همه دشمنان حتی به امنیت مثال زدنی ایران اذعان دارند آن هم با همه دشمنی هایی که با ایران می شود. امروز با این انتخابات حرکت متوقف نمی شود و کشتی رشد و توسعه افق خودش را دارد و در عین حال این کشتی باید در برابر مشکلاتی که با آن مواجه می شود بتواند با قدرت بایستد.
جلیلی تصریح کرد: شور انتخابات هرچند مفید است اما باید با یک بصیرت همراه باشد و شعور لازمه تفکر انقلاب اسلامی را نیز باید داشته باشد. سال گذشته مقام معظم رهبری در حرم رضوی اعلام کردند دو نگاه داریم که یکی به بیرون و دیگری به درون است. ایام انتخابات فصل خوبی است که این دو نگاه مصادیق خود را ظهور و بروز بدهد و بر مبنای شناخت آن مصادیق تصمیم گیری کند.
بعد از راکتور نوبت موشک رسید
وی بیان کرد: آیا اگر با چند قدرت دنیا به گفتگو می نشستیم خرمشهر آزاد می شد و هشت سال دفاع مقدس را با این موفقیت پشت سر می گذاشتیم نه بلکه این دستاوردها نتیجه تفکر انقلابی است. آن کسی که به خرمشهر چشم طمع داشت امروز نیز آبادانی این کشور را مورد طمع قرار داده است. هنوز از بتن ریزی در رآکتور هسته ای فارغ نشده، بحث موشک سازی را مطرح می کند و او می داند موج های سهمگین نتوانسته ملت را از مسیر خارج کند تصمیم گرفته تا به شیوه ای دیگر عمل کند.
جلیلی گفت: از دلسوزی برای ایران و یا پرکردن اوقات فراغت ملت ایران است که ۲۰۰ شبکه ماهواره ای ساخته شده است؟ امروز برای پر کردن اوقات فراغت ملت ایران چنین برنامه هایی را تدارک دیده و باید بدانیم چه حرکتی را در مقابل این نگاه طی کنیم تا این مسیر با قوت ادامه پیدا کند. امروز به اسم اسلام ناب و تحت عنوان جمهوری اسلامی ایران، باید یک الگوی موفق ظهور و بروز پیدا کند. امروز در مقاومت و مردم سالاری دینی یک الگو خودش را به خوبی نشان داده است.
جلیلی افزود: ما معتقدیم آن تفکر انقلابی که توانسته این موفقیت ها را رقم بزند توانایی بسیار بالایی دارد؛ در واقع برخی مواقع دولت شاید نتواند ولی ملت به خوبی می تواند. باید عرصه چالش عقلانی را ایجاد کنیم چون عده ای بر مبنای عملیات روانی می خواهند تصمیم ملت را معطوف به یک ترس موهوم در آینده تبدیل کنند به جای اینکه آنها را به درس عبرت گرفتن از اتفاقات گذشته راهنمایی کنند.
وی بیان کرد: عرصه انتخابات خیلی مبارک است و نباید محل اغوا شود و هرکسی دروغ بیشتری گفت آرا را جمع کند و باید مردم را اغنا کرد. باید امروز نگاه انقلابی مدعی باشد و بگوید برای اداره کشور بر مبنای نگاه انقلابی به سمت پیشرفت حرف و برنامه دارم و بگوید آنچه که تا امروز اگر می گوییم انجام شده ولی غلط است حرف داریم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر گفته می شود اشتغال امروز بحث اصلی کشور اشتغال است؛ آیا منابع غنی، معادن، ظرفیت کشاورزی و نیروی انسانی لازم را نداریم؟ پس چرا باید وضعیت اشتغال در کشور به این صورت فعلی باشد.
جلیلی با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی کمک به تأمین مسکن از وظایف اصلی دولت است، گفت: برای انجام این قانون نیازی به گفتگو با کشورهای جهان نداریم و همه نیازهای آن در ایران قابل تأمین است. در سال ۹۲ یک و نیم میلیون مسکن باید تحویل مردم داده می شد که تاکنون ۷۰ درصد از یک میلیون باقی مانده است.
وی اضافه کرد: مسکن در واقع لوکوموتیو بسیاری از بخش های دیگر است و به واسطه هر واحد مسکن یک شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود و اگر سالانه یک میلیون مسکن تحویل داده شود آن وقت به صورت سالانه دو میلیون شغل ایجاد خواهد شد. امروز گفته می شود مزیت نسبی این کشور نفت و گاز است پس باید جواب بدهند از این مزیت نسبی چقدر استفاده شده ولی اینکه می گویند فقط تولید را به میزان قبل برگرداندیم ولی پولش برنگشته چه فایده ای دارد. ۴۷۰ هزار میلیارد تومان کل نقدینگی دولت های قبل تا مرداد سال ۹۲ بوده که امروز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.
جلیلی اظهار کرد: ساختار اجرایی کشور توضیح دهند چون سال ۹۱ بودجه کشور ۸۸ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که امسال به ۲۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده پس این هزینه های فراوان جا رفته است.
درآمدزایی از فضای مجازی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز خیلی برای فضای مجازی دل سوزانده می شود. بله نیاز هست و کشورهای بسیاری درآمدهای بالایی را از این فضا کسب می کنند ولی ایران چه درآمدی کسب کرده است. در این زمینه لااقل گزارشی ارائه شود که چه میزان کار در بخش فضای مجازی انجام شده است. می گویند برای رشد هشت درصدی باید ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم ولی خودتان در ارائه آمار گفته اید یک میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی داشته اید ولی چرا از ظرفیت ملت و سرمایه گذاری هایی که امروز انجام شده و وجود دارد غافل مانده ای؟
جلیلی افزود: در حوزه صنایع پایین دست پتروشیمی ظرفیت هایی که در دولت های قبل ایجاد شده وجود دارد و بالغ بر ۱۶ میلیون تن هست. سال ۹۲ نزدیک به سه و نیم میلیون تن بوده و بعد به ۲.۹ میلیون تن کاهش پیدا کرده که نه تنها به آن ۱۶ میلیون نرسیده بلکه کمتر هم شده است.
وی با طرح این سئوال که چرا جوان خوزستانی باید با این همه ظرفیت (توانمند در تولید و تأمین غذای خاورمیانه) بیکار باشد، بیان کرد: مقام معظم رهبری در سفر به خوزستان در سال ۷۵ اعلام می کنند که ۸۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان احیا شود و در سفر دهه ۸۰ نیز اعلام کردند حداقل ۵۵۰ هزار هکتار آن احیا شود ولی امسال در سال ۹۶ چه مقدار از این طرح انجام شده است.
جلیلی ادامه داد: اگر از آب، خاک و فرصت های دیگر به خوبی استفاده نکردیم آن وقت تبدیل به تهدید می شوند و از آن جمله می توان به پدیده ریزگردها اشاره کرد. باید دید چه پیشگیری هایی از ریزگردها انجام داد و قطعا توجه به مسائل زیست محیطی، مدیریت آب، کشت، پدافند غیرعامل و بیابان زدایی هر کدام در ممانعت از وقوع ریزگردها مؤثر هستند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اگر امروز همه جمع می شویم برای حجت الاسلام رئیسی برای این است که اگر می خواهیم از فرصت ها به خوبی استفاده شده و تهدیدها در نطفه خفه شود باید تفکر انقلابی داشت.
جلیلی گفت: انشاالله همه ما در این انتخابات بتوانیم به لحاظ فردی و وظیفه اجتماعی تکلیف خود را به نحو احسنت انجام بدهیم تا مورد رضایت خداوند و ملت ایران قرار بگیرد. یکی از وظایف رئیس جمهور اجرای قانون اساسی است ولی به اصل ۴۵، ۴۴ و ۴۸ باید بیشتر توجه می شد و یکی از مهمترین مباحث مطرحه در بی توجهی به قانون آمایش سرزمینی است.
مستند فروشنده که هفته قبل توسط سعید جلیلی رونمایی شده بود نیز در این مراسم پخش و اکران شد.

۱۳۹۶/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...