نسخه چاپی

پكن و 10 استان چین در محاصره ریزگردها

پكن پایتخت چین و 10 استان در نواحی شمالی و مركزی این كشور امروز (پنجشنبه) در پدیده ای نادر در محاصر ریزگردها قرار گرفتند به گونه ای كه مسئولان مناطق یاد شده مجبور شدند برای شرایط پیش آمده وضعیت هشدار اعلام كنند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، غلظت ریزگردها در پایتخت چین و دیگر نواحی این کشور به قدری بالا بود که باعث شد آلودگی ایجاد شده توسط این پدیده 32 برابر بیشتر از استاندارد تعیین شده از سوی سازمان بهداشت جهانی شود.

به همین خاطر مسئولان سازمان بهداشت چین با توجه به شرایط آب و هوای ناسالم و خطرناک، امروز از مردم شهرهایی که با این پدیده روبرو بودند، خواستند از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و فعالیت‌های بدنی خودداری و از ماسک استفاده کنند.

طوفان گرد و خاک که از شب گذشته در مناطق مرکزی و شمالی چین فعال شده و تا سه روز دیگر هم ادامه خواهد داشت، باعث بحرانی شدن وضعیت هوا و پایین آمدن عمق دید تا 100 متر در پایتخت با جمعیتی حدود 21 میلیون نفر شده است.

سازمان مرکزی هواشناسی ملی چین در گزارشی میزان ذرات ریز معلق در هوا در نواحی شمالی و مرکزی از جمله در پکن پایتخت این کشور را 800 واحد عنوان کرد که این مقدار 32 برابر بیش از استاندارد تعیین شده از سوی سازمان بهداشت جهانی است.

سازمان بهداشت جهانی میزان 150 واحدی و بیشتر ذرات ریز معلق در هوا را خطرناک می‌داند.

شین هوا، خبرگزاری رسمی چین در گزارشی به نقل از مقامات سازمان هواشناسی این کشور اعلام کرد که این پدیده ناشی از توفان شنی است که از دیروز چهارشنبه از مناطق شمالی آغاز شده و به سرعت مناطق وسیعی از کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

بر اساس این گزارش، ریزگردها امروز علاوه بر آنکه زندگی عادی مردم را دچال اختلال کرد در سیستم های حمل و نقل عمومی نیز اشکالاتی ایجاد کرده است.

چین - چهارمین کشور پهناور - نخستین کشور پرجمعیت و دومین اقتصاد برتر دنیا که آلوده ترین شهرهای جهان را نیز در خود جای داده است، اکنون با معضل آلودگی ناشی از گردوغبار و ریزگردها نیز روبرو است.

اگر چه تاکنون تلاش های زیادی برای رهایی از آلودگی هوا در این کشور صورت گرفته اما این تلاش ها چندان موفقیت آمیز نبوده است.

مبارزه با آلودگی هوا و صرفه جویی در مصرف سوخت با توجه به هزینه های سنگین، دو دغدغه اصلی دولت چین است و این کشور از سال 2013 میلادی راهبرد «مبارزه با آلودگی هوا» را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.

مبارزه با آلودگی هوا در چین امروز به یکی از مطالبات اصلی مردم و دغدغه دولتمردان این کشور تبدیل شده و با توجه به اجرای سیاست های پیشگیرانه، 90 درصد شهرهای این کشور در سال گذشته میلادی موفق به رهایی از آلودگی هوا نشده اند.

۱۳۹۶/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...