نسخه چاپی

اقتدار نظام با شركت گسترده مردم در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات گفت: جمهوری اسلامی ایران با تدابیر مقام معظم رهبری جایگاه خود را در عرصه بین المللی تثبیت كرده و انتخابات با شركت گسترده مردم می تواند این اقتدار را ارتقا دهد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات روز پنجشنبه در نشست مشترک ستاد انتخابات استان های مازندران و گلستان در گرگان، اظهار داشت: قانون اساسی بر دو پایه اسلامیت و جمهوریت استوار است و یکی از نشانه های جمهوریت هم انتخابات است و مشارکت حقی است که طبق قانون اساسی، ملت دارند.

وی با بیان اینکه مشارکت گسترده در راستای حقوق شهروندی است، افزود: باید بدانیم می توانیم از طریق صندوق رای با هم حرف بزنیم و زمانی که پای صندوق های رای می رویم می توانیم گفتمانی تاثیرگذار داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با تدابیر مقام معظم رهبری و دیپلماسی دولت، جایگاه خود را در عرصه بین المللی تثبیت کرده و انتخابات با شرکت گسترده مردم می تواند این اقتدار را ارتقا دهد.

معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند هر کس به کشور علاقه مند است باید در انتخابات شرکت کند، فرمانداران و بخشداران هم باید تلاش کنند تا بستر لازم برای حضور گسترده مردم فراهم شود.

وی یادآور شد که باید تلاش کنیم شرایط حضور مردم در صحنه انتخابات را فراهم آوریم و بدانیم این انقلاب به سختی حاصل شده است.

احمدی بی طرفی و بی غرضی را از ارکان اجرایی انتخابات دانست و افزود: مجریان انتخابات باید به مرّ قانون توجه داشته باشند.

وی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه فضاهای مجازی نیز تصریح کرد: وزارت کشور وظیفه کنترل فضاهای مجازی در انتخابات را برعهده دارد و باید تخلف آشکار و پنهان توسط هر جناح و نامزد گزارش شود.

رئیس ستاد انتخابات همچنین یادآور شد: انتخابات باید درراس ساعت عنوان شده آغاز شود و تمدید آن برابر قانون عملیاتی گردد.

به گفته وی مجریان انتخابات باید مراقب توزیع بسته های تخریبی و یا حمایتی باشند و عاقبت خود را فدای دنیای کسی نکنند.

در این نشست، معاونان سیاسی استانداران گلستان و مازندران و فرمانداران شهرستان های این دو استان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات حضور داشتند و نقطه نظرات خود پیرامون انتخابات بیان کردند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

۱۳۹۶/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...