نسخه چاپی

رئیس ستاد قالیباف خواستار اعلام اموال كاندیداها شد

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف گفت: همان‌طوری كه آقای قالیباف پیشنهاد كرد انتظار این است كه آقای روحانی و بقیه كاندیداها در نشست بعدی اموال خود، خانواده‌ها و برادران‌شان را به مردم اعلام كنند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، محمد دهقان رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف درباره ارزیابی خود از مناظره امروز کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: به نظر من پیروز این مناظره آقای قالیباف بود؛ البته آقایان رئیسی و میرسلیم هم در مناظره به خوبی ظاهر شدند و آقای جهانگیری نیز به جای مناظره بیشتر مشغول خواندن بیانیه بود.
وی اضافه کرد: آقای روحانی در دومین مناظره حرف خاصی برای گفتن نداشت و مرتباً مباحث را به سمت برجام می‌برد، اما امروز مردم به غیر از برجام سوالاتی دیگری هم از رئیس‌جمهور داشتند که بهتر است آقای روحانی به آنها پاسخ دهد.
رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف با تأکید بر اینکه در مناظره امروز آقای قالیباف توانست مباحث مرتبط با مناظره را بیان کند، تصریح کرد: قالیباف هم بخشی از برنامه‌های خود را برای مردم تشریح کرد و هم اینکه بر لزوم تحقق وعده‌هایش تأکید کرد؛ البته اوج اظهارات دکتر قالیباف به شفافیت بازمی‌گشت، یعنی آقای قالیباف بر شفافیت تأکید ویژه کردند.
دهقان با بیان اینکه دولت اگر می‌خواهد دولت مردم باشد، باید شفافیت داشته باشد، تصریح کرد: باید مشخص شود دولتمردان چقدر ثروت دارند و کجاها زندگی می‌کنند، ثروت برادران و وابستگان مقامات دولتی نیز مشخص شود.
وی در همین زمینه تأکید کرد: همان‌طوری که آقای قالیباف پیشنهاد کرد انتظار این است که آقای روحانی و بقیه کاندیداها در نشست بعدی اموال خود، خانواده‌ها و برادران‌شان را به مردم اعلام کنند.
رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف به ثروت وزرای دولت اشاره کرد و افزود: برخی وزرای آقای روحانی ثروت‌های چندصد میلیاردی دارند و کار کلان اقتصادی می‌کنند، البته انجام کار اقتصادی ایرادی ندارد، اما وقتی کسی وزیر می‌شود باید به جای پیگیری کار شرکت‌ها، باید امور مردم را پیگیری کند.
دهقان با تأکید مجدد بر اینکه مهم‌ترین محور مطرح در مناظره امروز موضوع شفافیت بود، تصریح کرد: شفافیت تکلیف انتخابات را مشخص خواهد کرد، زیرا برای مردم روشن خواهد کرد که آیا دولت آقای روحانی، دولت 4 درصدی‌هاست یا دولت مردم.
«شفافیت مشخص خواهد کرد دولت آقای روحانی چند درصد ثروت کشور و منابع آن را در اختیار دارد، برای مردم مشخص خواهد کرد چه کسانی ثروت‌های عمومی را با رانت و در حلقه‌های بسته برای خود به خدمت می‌گیرند، برای مردم مشخص خواهد کرد چرا برخی اجازه نمی‌دهند تحصیل‌کردگان و نخبگان امور کشور را به دست بگیرند».
وی در بیان مزیت‌های دیگر شفافیت گفت: در صورت وجود شفافیت برای مردم مشخص خواهد شد کسانی که 30 سال قدرت را در دست داشتند، حلقه‌های امنیت و اقتصادی تشکیل داده و منافع زیادی از مردم بردند. در واقع این دوستان که سال‌ها دولت را در دست داشتند، با عدم شفافیت خود را بیگناه معرفی می‌کنند.
دهقان، قالیباف را پرچم‌دار شفافیت نام برد و مجدداً تأکید کرد که شفافیت نتیجه انتخابات 96 را مشخص خواهد کرد.
به گزارش فارس، قالیباف در دومین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری گفته بود «بنده در اینجا یک پیشنهاد هم به همه داوطلبان دارم و خودم را هم آماده کرده‌ام، اینکه در مناظره هفته آینده همه ما بیاییم و لیست اموال‌مان را به مردم اعلام کنیم و به قوه قضائیه هم بدهیم و بگوییم ما به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری اموال خودمان و بستگان درجه یکمان چقدر است تا مردم بدانند با چه کسی طرف هستند.»

۱۳۹۶/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...