نسخه چاپی

مسكو: اقدام آمریكا به معنای اعلان جنگ است

كنستانتین كاساچف رئیس كمیته امور خارجی شورای فدراسیون روسیه گفت: اجرای لایحه نظارت آمریكا بر بندر روسیه در شرق دور، نشان دهنده قدرت نمایی واشنگتن و به معنی اعلان جنگ است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: کنستانتین کاساچف رئیس کمیته امور خارجی شورای فدراسیون روسیه گفت: اجرای لایحه نظارت آمریکا بر بندر روسیه در شرق دور، نشان دهنده قدرت نمایی واشنگتن و به معنی اعلان جنگ است.

کنگره برنامه ایجاد محدودیت های جدید علیه کره شمالی را تصویب کرده و در این مصوبه به طور خاص امکان تسلط آمریکا بر بندر روسیه در شرق دور نیز درنظر گرفته شده است که برای اجرا باید با امضای دونالد ترامپ تائید شود.

خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه به نقل از سخنان کاساچیف در باره مصوبه کنگره آمریکا نوشت: این سناریوی نمایش قدرت و اعلان جنگ را هیچ فردی قبول ندارد.

به عقیده کاساچیف، در این مانور قانونگذاران آمریکایی چیز جدیدی دیده نمی شود. با همه واقعیت ها و دروغ ها سعی بر اتخاذ حاکمیت قانون خود بر قوانین بین المللی دارند که به طور کلی تهدیدو مشکلی بزرگ برای قوانین بین المللی و روابط مدرن در این عرصه بشمار می رود.

مطابق مصوبه قانونگذاران در آمریکا، واحدهای دریایی این کشور، برای نظارت بر روند اجرای تحریم های علیه کره شمالی، بنادر ولادی وستوک، وانینو و ناخودکا در خاور دور روسیه را به صورت ویژه زیر نظر می گیرند.

دیروز نیز روسیه اعلام کرد که به آمریکا اجازه نمی دهد، برای کنترل محموله های به مقصد کره شمالی، بنادر خاور دور روسیه را تحت نظارت داشته باشد.

آندره کراسوف معاون کمیسیون دفاعی دومای روسیه روز جمعه گفت: هیچ ناو آمریکایی اجازه ورود به آب های سرزمینی روسیه را ندارد. هر اقدام غیردوستانه با پاسخ متقابل مواجه خواهد شد. نیروهای مسلح و ناوگان کشور توانمندی لازم را برای مجازات نیروهای خارجی متناقض حق حاکمیت ملی و سرزمینی دارند.

وضعیت شبه جزیره کره در ماههای اخیر و پس از روی کار آمدن ترامپ به دلیل اقدامات تحریک آمیز آمریکا و رویکردهای متقابل کره شمالی به شدت متشنج شده است.

۱۳۹۶/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...