نسخه چاپی

گزارش میدانی خبرنگار نما از دومین مناظره تلویزیونی :

بیشترین مشكلات مردم در كشور اقتصادی است / مناظره ها به انتخاب مردم كمك می كند

عکس خبري - بيشترين مشکلات مردم در کشور اقتصادي است / مناظره ها به انتخاب مردم کمک مي کند

در این مناظره ها كاندیداها با شفافیت تمام می توانند دیدگاههای خود را در مورد دولت آینده تعیین كنند ،به منظر من خیلی تعیین كننده بود و مردم میتوانند با توجه به برنامه های هر كاندیدا انتخاب اصلح خود را داشته باشند.

دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روز گذشته به طور زنده از شبکه اول، شبکه خبر و رادیو ایران پخش شد،محتوای برنامه مناظره روز گذشته کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری هم مسائل فرهنگی و سیاسی بود.بعد از پایان این مناظره ها خبرنگار نما سری به سطح شهر زد تا نظرات مردم و نیز تاثیرگذاری این مناظره ها را درآگاهی بخشی در انتخاب فرد اصلح جویا شود.
یک شهروند در خصوص این مناظره ها به خبرنگار نما گفت:کاندیداها از دادن وعده هایی همچون حل مشکلات کشور در 100روز که نتوانند آن را اجرا کنند،دست بردارند ،یا حداقل وقتی که رئیس جمهور شدنند وعده هایی که مردم داده بودنند را فراموش نکنند.
وی در خصوص تاثیر گذاری این مناظره ها در جهت روشنگری افکار عمومی تصریح کرد: به نظر من این مناظره ها باید به گونه ای باشد که به مردم اطلاعات بدهد اما می بینیم که یک کاندیدا به جای ارائه برنامه های خود درخصوص مشکلات امروز کشور فقط طرف مقابل را تخریب می کند که این خود مردم را بدبین می کند ،در صورتی که مردم به بهترین نحو ممکن می توانند از این مناظره ها استفاده کنند،وکاندیداها در خصوص سیاست های کلان راهکار بدهند تا بتوانند کشور را بایک همدلی به شکوفایی برسانند و از رکود فعلی در بیاورند،اما چیزی که در این مناظره ها دیده شد بیانگر چیز دیگری بود.
یکی دیگر از شهروندان در خصوص روند برگزاری مناظره دوم گفت:مناظره ها در کل خوب است اما ای کاش به جای تخریب یکدیگر،کاندیداها برنامه های خود را مطرح می کردنند،این نوع مناظره تنها محلی شده است برای تاخت وتاز و برخورد جناحی به یکدیگر،من خودم بعد از مناظره پایانی به جمع بندی خواهم رسید که چه کسی را انتخاب کنم.
مناظره کار خوبی که در این دوره صورت گرفته تا کاندیدها بتوانند برنامه های خود را از طریق رسانه ملی اعلام کنند،این باعث شده است تا خیلی از هزینه هایی که در دوره قبلی همچون نصب پوستر های تبلیغاتی سطح شهر دیگر شاهد آن نباشیم .
وی در خصوص جذاب ترین بخش مناظره ها گفت: مناظره ها در بخش اقتصادی خیلی جذاب بود چون در حال حاضر بیشترین مشکلات جامعه به سمت اقتصاد معطوف است که این بخش در مناظره ها برای من از طرح موضوعات فرهنگی و اجتماعی جذابیت بیشتری داشت . در کل مردم به خوبی از طریق این مناطره ها می توانند تشخیص دهند که چه کسی نیز می تواند خدمتگزار ملت باشد .
فرد دیگری به خبرنگار نما گفت: مناظره امروز خوب بود ولی به جای اینکه درمورد مهمترین برنامه های خود صحبت کنند بیشتر درباره کارهای انجام شده و نشده همدیگر صحبت کردنند ،به عقیده من این مناظره ها بیشتر از اینکه سازنده باشد و اطلاعات مردم را افزایش دهد مخرب بود زیرا با مطرح کردن مباحثی که مردم کمتراز آنها اطلاع داشتند در جهت دلسرد کردن مردم حرکت کردنند.
وی افزود:در حالی که این مناظره ها می تواند تاثیرزیادی در کمک به انتخاب مردم داشته باشد و اطلاعات مردم را در خصوص کاندیداها بالاتر ببرد،و از این طریق راحتر رای خود را به شخص مورد نظر به صندوق بیاندازند.
راننده تاکسی نظر دیگری در این خصوص داشت :در این مناظره ها کاندیداها با شفافیت تمام می توانند دیدگاههای خود را در مورد دولت آینده تعیین کنند ،به منظر من خیلی تعیین کننده بود و مردم میتوانند با توجه به برنامه های هر کاندیدا انتخاب اصلح خود را داشته باشند. در این مناظره بحث های تخصصی و خوبی مطرح شد که در انتخاب فرد اصلح برای مردم موثر است،و در روشنگری مردم در انتخاب فرد مورد نظر کمک می کند.
در مجموع مناظره دوم از دفعه اول بهتر بود،چون جزئی تر مسائل کشور مطرح شد و به انتخاب مردم کمک کرد ،من خودم یک آشنایی کلی از برنامه های این 6 نفر پیدا کردم .
فرد جوانی درخصوص مناظره دوم اظهار داشت: این مناظره ها بیشتر انتقاد از عملکرد یکدیگر بود تا اعلام برنامه هایشان ،که این نوع مناظره مردم را با مشکل درانتخاب فرد مورد نظر مواجه می کند ،در حالی که مردم با اشتیاق نظاره گر مناظره ها هستند وخیلی می تواند سازنده باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: من واقعا فلسفه این مناظره ها را متوجه نشدم ،یک کاندیدایی دولت کنونی را تایید و دیگری آن را به باد انتقاد می گیرد ،و این اصلا سازنده نمی باشد .برای خود من این مناظره ها بیشتر یک سرگرمی است تا اینکه از روی این مناظره ها به جمع بندی برسم تا فرد اصلح را انتخاب کنم.
به شخصه برای خود من که تاثیر گذار نبود زیرا آن محتوای اصلی را در مناظره ها پیدا نکردم ،مجری برنامه از یک موضوعی سوالی مطرح می کند اما کاندیدای مورد نظر با طفره رفتن از سوال به طرف مقابل حمله ور می شود ، به عنوان مثال در مورد آموزش و پرورش در کشور وقتی سوالی طرح می شود کاندیدا به طور شفاف برنامه و ایده خود را اعلام کند .
گفتی است که آخرین مناظره تلویزیونی دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری جمعه این هفته برگزار خواهد شد.

۱۳۹۶/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...