نسخه چاپی

در برداشت از پارس جنوبی با قطر برابر شدیم

رئیس هیات مدیره شركت ملی ایران گفت: برای توسعه فازهای باقیمانده پارس جنوبی، نیازمند ۳۰ میلیارد دلار سرمایه جدید هستیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی کاردور، رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: سال های سختی را در صنعت نفت گذراندیم، البته شاهد دستاوردهای عظیمی از جمله افتتاح پنج فاز پارس جنوبی بودیم، به این ترتیب در میزان برداشت از میدان گازی پارس جنوبی، با قطر برابر شدیم.

وی ادامه داد: امیدواریم سالهای باقیمانده را در نیمه دوم ۹۶ یا اوایل سال ۹۷ تکمیل و به بهره برداری برسانیم که این سالهای باقیمانده، شامل فاز ۱۳، ۱۴ و ۲۰، ۲۴ می شود. برای دستیابی به چنین تحولی، نیاز به ۳۰ میلیارد دلار سرمایه جدید هستیم؛ البته سازندگان تجهیزات صنعت نفت در داخل ایران، رشد مطلوبی را تجربه کردند؛ این در حالی است که ارتباط بین صنعت و بخش دانشگاهی نسبت به گذشته، بهبود یافته؛ به نحوی که بسیاری از دانشگاهیان در حوزه های مختلف صنعت نفت به خصوص پارس جنوبی، ایده های مختلفی را مطرح کردند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه پیش بینی می کنیم فاز ۲ و ۳ پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس تا پایان سال ۹۶ تکمیل و به بهره برداری برسند، گفت: البته این زمان را تا نیمه اول سال ۹۷ نیز، ارزیابی کرده ایم که پس از این پروژه، طرح توسعه ای مجموعه پالایشگاه های سیراف در نظر داریم.

کاردور اظهار داشت: در بخش تولید نفت خام به ظرفیتی معادل چهار میلیون بشکه در روز رسیده ایم.

۱۳۹۶/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...