نسخه چاپی

بازداشت تروریست خطرناك النصره در لبنان

یكی از خطرناك‌ترین عناصر گروه تروریستی النصره به اسارت نیروهای ارتش لبنان در آمد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، اطلاعات ارتش لبنان با انجام یک عملیات منحصر به فرد در منطقه عرسال در نزدیکی مرزهای سوریه، یک عضو گروه تروریستی النصره را دستگیر کرد.

این فرد که محمد حسن حصوه نام دارد، سوری‌الاصل و یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی النصره است که مسئولیت آماده‌سازی و توزیع بمب‌ را بر عهده داشت.

این تروریست همچنین مسئول حملات مسلحانه به نظامیان لبنانی در مناطق مرزی با سوریه و در منطقه البقاع است.

دوم اردیبهشت ماه جاری اطلاعات ارتش لبنان موفق شده بود طی عملیاتی منحصر به فرد شماری از تروریست‌های داعشی را در منطقه کوهستانی وادی‌الحصن در حومه عرسال به هلاکت برساند. نظامیان لبنانی در آن زمان حسن الملیص یکی از سرکرده‌های داعش و 10 تن دیگر از عناصر این گروه تروریستی را به اسارت گرفتند.

مقاومت لبنان چهارم اردیبهشت ماه نیز یک مرکز فرماندهی گروه تروریستی داعش در ارتفاعات راس بعلبک در استان بقاع را هدف حمله موشکی خود قرار داد که در پی این حمله شماری از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

عناصر مسلح در ماه آگوست سال 2014 میلادی به منطقه عرسال حمله کردند و 9 نظامی ارتش لبنان را به گروگان گرفتند و این نظامیان همچنان در اسارت گروه‌های تروریستی هستند.

دستاوردهای اخیر دستگاه‌های امنیتی لبنان در دستگیری عناصر تکفیری، در راستای جنگ پیش‌گیرانه‌ای است که این کشور از سال‌ها قبل آن را علیه تروریسم آغاز کرده است.

۱۳۹۶/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...