نسخه چاپی

میرسلیم: دولت در اجرای تعهدات برجام «خودشیرینی» كرد

كاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در برجام دولت در اجرای تعهداتش خودشیرینی كرد ولی در مقابل طرف غربی هیچكدام از آن تعهدات را اجرا نكرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز شنبه (16 اردیبهشت) در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این که امروز می‌خواهم مبحثی تحت عنوان «فرصت‌ غنیمت شمردن» را مطرح کنم گفت: برای کشوری که می‌خواهد در افق چشم‌اندازش رتبه اول را در منطقه داشته باشد، نه 4 سال بلکه ساعات و دقایق نیز برایش مهم است.

وی افزود: بنابراین ما نمی‌توانیم بپذیریم که باز هم فرصت سوزی شود. چرا فرصت سوزی؟

میرسلیم با بیان این که بسیاری از مسائل ناشی از مدیریت دولتی‌ است، اظهار داشت: اصل 44 قانون اساسی روی میز است و قرار شد شرکت‌ها و کارخانجات دولتی را بعد از 30 سال به بخش خصوصی واگذار کنیم. این کار در هر جای دنیا که انجام شد، جز با خونریزی موفق نبود. نتیجه عملکرد این اصل طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور نشان می‌دهد بین 5 تا 10 درصد واگذاری‌ها درست بوده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: دولت به شکل «خصولتی» بقیه را نگهداشته است، نواقص و کاستی‌ها به دست شرکت‌های جدید ادامه یافته و ما نمی‌توانیم با سرنوشت اقتصاد کشور شوخی کنیم. منافع برخی کماکان برقرار است و از بغل آن منافع به حقوق نجومی دست یافته‌اند.

وی با بیان این که امیدوارم بودیم دولت یازدهم به مفاسد اقتصادی رسیدگی کند، گفت: اگر در برخورد با مفاسد اقدام نکنیم، کل کشور را فساد می‌گیرد، مقام معظم رهبری به سران قوا ابلاغ کردند، که به مفاسد رسیدگی کشود، اما دیدیم که هر روز در روزنامه‌ها منتشر می‌شود اختلاس شده است.

میرسلیم افزود: دلیل این که با مفاسد برخورد نکردند این است که "هیچ کاردی دسته خودش را نمی‌برد".

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اوج گیری بیکاری در کشور متذکر شد: به دولت یازدهم تذکر دادم اگر 600 هزار میلیارد تومان بدهکاریش را به صنایع پرداخت نکند، ورشکست می‌شوند و کارگران بیکار می‌شوند. اما تنها کاری که صورت گرفت، تخصیص 15 هزار میلیارد تومان بود. بیش از 70 درصد بنگاه‌های اقتصادی تعطیل شده و در آنها علف سبز شده است.

وی با بیان این که دولت یازدهم می‌دانست که چه مسائلی در دولت احمد‌ی‌نژاد وجود دارد خاطر نشان کرد: نامزدهای انتخابات امروز می‌دانند کشور در چه شرایطی است و نمی‌شود پذیرفت بعد از 4 سال بگویند مشکلات متعلق به قبلی‌هاست. منِ میرسلیم اگر رئیس جمهور شوم نباید بگذارم بعد از 4 سال قوم و خویشم به جایگاه‌هایی برسند و حیف و میل کنند.

میرسلیم افزود: ما فریاد زدیم تا زمانی که در کشور قاچاق هست، بیکاری هم هست، زیرا کالاهای وارداتی حاصل کار جوانان کشورهای دیگر است و این جزء مسائل اساسی است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که امروز کسی باید پا در میدان بگذارد که جرات برخورد داشته باشد، گفت: اگر این کار صورت نگیرد، حقوق عمومی مردم بر زمین می‌ماند. دولت یازدهم در زمینه بهداشت اقدامات خوبی انجام داده اما من به وزیر بهداشت تذکر دادم که هنوز از آب فاضلاب در جنوب تهران سبزی کاشته می‌شود و به خورد مردم می‌دهند.

وی در همین زمینه خاطر نشان کرد: به فکر درمان بودن خوب است اما به فکر پیشگیری بودن مهم‌تر است. 80 درصد اعتبارات صرف درمان می‌شود، در حالی که باید 80 درصد صرف بهداشت شود. شغل پزشکی شغل مقدسی است به شرط آن که برای شفا باشد، نه برای کاسبی.

میرسلیم با اشاره به این که در برجام دولت در اجرای تعهداتش خودشیرینی کرد گفت: در مقابل طرف غربی هیچکدام از آن تعهدات را اجرا نکرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد که از عرصه انتخابات کنار رود گفت: من برنامه برای اداره کشور دارم و برای کنار کشیدن نیامده‌ام.

وی درباره ادامه طرح مسکن مهر، اظهار داشت: من صد در صد طرح مسکن ارزان را پیگیری می‌کنم. زمین‌خواری باید ممنوع شود برنامه‌ریزی مهندسی شده برای ساخت مسکن و ساخت بنایی که دوام بیاورد نیاز داریم.

میرسلیم افزود: کار باید به روش مهندسی انجام بگیرد، هر چیزی درست کردن و بعد هم رهایش کنیم درست نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که مسکن ارزان، مسکن بی‌کیفیت نیست، اظهار داشت: رسیدگی به اقتصاد مسکن یکی دیگر از برنامه‌ها است. اجاره به شرط تملیک یکی از روشها برای صاحب‌خانه شدن هزاران نفر است.

به گزارش تسنیم، در مراسم امروز میرسلیم در دانشگاه امیرکبیر برخی هواداران روحانی قصد بر هم زدن مراسم را داشتند که با حضور اکثریت مخالفان دولت و صحبت‌های میرسلیم اقدام آنها ناکام ماند.

۱۳۹۶/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...