نسخه چاپی

علی عباسپور تهرانی فرد در گفتگو با نما:

ارتباط صنعت با دانشگاه در دولت میر سلیم / مردم طعم شیرینی فرهنگ اسلامی را در دولت میر سلیم می چشند

عکس خبري -ارتباط صنعت با دانشگاه در دولت مير سليم / مردم طعم شيريني فرهنگ اسلامي را در دولت مير سليم مي چشند

عضو شورای مركزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در بعد از پیروزی مهندس میرسلیم در انتخابات ریاست جمهوری در وضعیت فرهنگی نه با ولنگاری و بی قید بندی فرهنگی مواجه خواهیم شد و نه می توانند تعصبات خشك كه در حقیقت به اسلام منتسب نمی باشد را به اسلام منتسب كنند و به جرأت می توان بیان كرد كه فرهنگ، اعتدال را به خود خواهد دید

علی عباسپور تهرانی فرد، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفتگو با خبرنگار نما، در رابطه با این که مهندس میر سلیم را تا چه اندازه می شناسند، گفت:مهندس میر سلیم را از سالهای بسیار دور می شناسم. ایشان آدم متفکر و برنامه ریز و نسبت به مسائل دقیق و انسان بسیار مومن و معتقد هستند.
ما هرچه در این مدت از مهندس میر سلیم مشاهده کرده ایم و یا مطالبی از زبان خودش و یا دیگران شنیده ایم صحبت های ایشان همراه با عمل بوده و اگر برنامه ای را برای موضوع یا مسأله ای عنوان می کردند به آن اعتقاد داشتند و براساس برنامه اقدامات خود را انجام می دادند.
مهندس میر سلیم یک فرد دانشگاهی هستند و با محیط و وضعیت دانشگاه کاملا آشنا می باشند از تبع آشنایی با دانشجویان و دانشگاهیان با فرهنگ کشور نیز آشنایی کامل دارند چراکه ایشان در زمانی از دوره های انقلاب اسلامی عضوشورای فرهنگی و برای مدتی دبیر شورای انقلاب فرهنگی را نیز در کارنامه دارند و عضو مجمع تشخیص مصلحت هستند و این سمت ها و عناوین نشان دهنده آن است که مهندس میر سلیم فرصت آشنایی با اوضاع مملکت را دارد.
مهندس میر سلیم در سمت ها و عناوینی مختلف این فرصت را داشتند تا در این مدت گزارشات گزارشگران که در مجامع مختلف ارائه می شد را بررسی و با قدرت تحلیلش آنها را تحلیل کرده و راههای درست برای پیشرفت کشور را بیابند.
مهندس میر سلیم در کنار شهید عباسپور، آیت و قندی یکی از اعضای موسس جامعه اسلامی دانشجویان ایران به شمار می روند و در حال حاضر نیز عضو جامعه اسلامی دانشجویان اسلامی هستند و از این طریق هم نسبت به وضع دانشگاهها و وضعیت علمی کشور آشنایی کامل دارند از این رو معتقدم برنامه هایی که ایشان در رابطه با مسائل علمی و فرهنگی اعلام و بیان می کنند کاملا منطبق بر واقعیت های کشورمان است و همت ایشان در حل مسائل و مشکلات بالا است و از آنجایی که مهندس میر سلیم حرف بی پایه و اساسی نمی زنند و بر هر حرفی که تاکنون برای حل مشکلات زده اند پایبند بوده اند البته در عمل ممکن است مشکلاتی پیش آید اما در حل معضلات کاملا اراده کافی را دارند.


 با توجه به آشنایی و تجربه مهندس میر سلیم از مسائل فرهنگی کشور وضعیت فرهنگی کشوردر دولت مهندس میر سلیم را چگونه ارزیابی می کنید؟
 در بعد از پیروزی مهندس میرسلیم در انتخابات ریاست جمهوری در وضعیت فرهنگی نه با ولنگاری و بی قید بندی فرهنگی مواجه خواهیم شد و نه می توانند تعصبات خشک که در حقیقت به اسلام منتسب نمی باشد را به اسلام منتسب کنند و به جرأت می توان بیان کرد که فرهنگ، اعتدال را به خود خواهد دید و در اعتدال فرهنگی طعم شیرینی فرهنگ اسلامی را می توانیم بچشیم.


مهندس میر سلیم به مسائل علمی کشور واقف هستند و در زمان دولت میر سلیم وضعیت علمی بر اساس برنامه ریزی دقیق حرکت می کند.
با توجه به سابقه مهندس میر سلیم در دانشگاه وضعیت دانشگاه چگونه خواهد بود؟

 برای بهبود وضعیت علمی کشور امروز دو سند مهم در اختیار داریم یکی از این دو سند نقشه جامعه علمی کشور و دیگری سند آموزش و پرورش است که مسبب تدوین این دو سند نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی است در این دو سند آینده نگری در باره وضعیت آموزش و پرورش و وضعیت پیشرفت علمی کشور شده و حتی به تأیید مقام معظم رهبری رسیده است.
میرسلیم با این اسناد آشنا است و می تواند یکی از کسانی باشد سندها را از روی کاغذ خارج کرده و در جامعه اجرایی کند که اگر این دو سند در کشور ما اجرایی شوند شاهد پیشرفت علمی و اعتلای فرهنگی آموزش پرورش خواهیم بود.


به نظر شما مهندس میر سلیم تا چه اندازه در انجام برنامه ها و پروژه ها از نخبگان دانشگاهی بهره خواهد گرفت؟

 مهندس میر سلیم نقش تخصص، را در برنامه ریزی کاملا می شناسند و در دولت خود از متخصصین از جمله نخبگان دانشگاهی در اجرای برنامه های خود بهره خواهند گرفت و سعی می کند در جمع بندی ها و بررسی های علمی دقیق که بصورت تخصصی نتیجه گرفته شده است را در کشور به اجرا بگذارد.


 کشور ما برای پیشرفت و توسعه نیازمند حاکم شدن شایسته سالاری است که نخبه پروری و بهره گرفتن از نخبگان بخشی از شایسته سالاری است.
آیا مهندس میر سلیم که چهره صنعتی نیز دارد می تواند رابطه بین دانشگاه و صنعت را بهبود و سامان بخشد؟

رابطه صنعت و دانشگاه رابطه پیچیده ای است و همه مسئولین این ادعا را دارند که باید میان صنعت ودانشگاه ارتباط ایجاد کرد و من امروز نمی توانم بیان کنم که آیا مهندس میرسلیم می توانند رابطه صنعت و دانشگاه را در دولتش ایجاد کند یا خیر؟ اما این را می توانم بیان کنم که مهندس میر سلیم بطور واقعی در این جهت گام بر خواهد داشت و کشور در جهت ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه صدای قدمهای مسئولین دولت میرسلیم را خواهند شنید.
برای ایجاد ارتباط دانشگاه با صنعت در کشور چالش هایی وجود دارد که در زمینه برداشتن چالش ها مطالعاتی شده است و محققان به روش هایی در این زمینه دست یافته اند و نیاز امروز برای ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت این است که روش های محققین عملیاتی شود و میرسلیم اراده عملیاتی کردن روش ها را دارد.
از آنجایی که در اجرای روش ها در ایجاد ارتباط برقرار کردن صنعت و دانشگاه موانعی وجود دارد از این رو باید موانع را یک به یک بررسی کرد و روشهای بدست آمده را در کشور پیاده کنند تا برنامه های ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه در کشور بطور صحیح اجرایی شود.


 مهمترین اقدام دولت میر سلیم در ارتباط میان صنعت و دانشگاه چه باید باشد؟

در صنعت باید مدیرانی حضور داشته باشند که آستانه تحمل پذیری بالایی داشته باشند و بخواهند از نخبگان دانشگاهی در پیشبرد اهداف و برنامه های صنعتی خود بهره مند شوند و این شجاعت را داشته باشند تا از محصول تحقیقات نخبگان دانشگاهی و صنعت بهره گیرد.
در ارتباط صنعت با دانشگاهها نیز محققین دانشگاهی مورد حمایت قرار گیرند تا تحقیقات کاربردی که در دانشگاه وجود دارد در اولویت قرار بگیرد وبرای دولت این تحقیقات بودجه تحقیقاتی خوب در نظر گرفته و بودجه های تحقیقاتی در راستای تحقیقات مورد نیاز کشور هزینه شود.

۱۳۹۶/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...