نسخه چاپی

مقایسه مهدی هاشمی با فرزندان معدوم آیات محمدی گیلانی ومشكینی

كيهان نوشت:

*این روزها، بازگشت و بازداشت مهدی هاشمی و دستگیری فائزه هاشمی که پیش از آن صورت پذیرفته بود به یکی از مسائل جنجالی روز تبدیل شده و حجم انبوهی از اظهارنظرهای متفاوت و گاه متضاد را در داخل و خارج کشور به دنبال داشته است. رسانه های بیگانه و نوچه های نشان دار آنها، از این ماجرا با عنوان حرکتی علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد می کنند که تضعیف و تخریب شخصیت ایشان را نشانه رفته است! برخی از مدعیان اصلاحات و اصحاب فتنه 88 نیز با همین ساز همصدا شده اند و از سوی دیگر، توده های مردم و کسانی که دل در گرو اسلام و انقلاب دارند، این اقدام را نشانه و نماد «عدالت» مورد انتظار از دستگاه قضایی کشور می دانند.
*بازداشت مهدی هاشمی بعد از بازگشت به ایران در پی اسناد و شواهد فراوانی صورت گرفته است که از مجرم بودن او حکایت می کند. بنابراین وظیفه قانونی و تعریف شده دستگاه قضایی کشور که در تمامی نظام های حقوقی و قضایی دنیا نیز به کار گرفته می شود، بازداشت و محاکمه اوست. از این روی در بازداشت مهدی هاشمی بعد از بازگشت به ایران، کمترین نقطه مبهم و نکته پیچیده و غیرقابل فهمی وجود ندارد و نمونه های دیگری از این دست بارها اتفاق افتاده و خواهد افتاد. آیا کسانی که در این ماجرا دست به هیاهو زده و می زنند بر این باورند که دستگیری یک مجرم و یا متهم به ارتکاب جرم، اقدامی غیرقانونی! بی سابقه! و بیرون از ضوابط و معیارهای تعریف شده قضایی است؟ به یقین پاسخ منفی است. پس این همه جنجال و غوغا برای چیست؟!
* تنها تفاوت آقای مهدی هاشمی با سایر مجرمان فراری آن است که ایشان فرزند یکی از مسئولان عالی رتبه نظام یعنی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی است.
*دستگیری خانم فائزه هاشمی نیز براساس و با استناد به یک روال قضایی روشن و خالی از ابهام صورت گرفته است. ایشان به جرم اثبات شده اخلال در امنیت کشور، محاکمه و به 6ماه زندان محکوم شده است. آیا از نظر غوغاسالاران، خانم فائزه هاشمی تنها به این علت که فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی است باید از محاکمه و مجازات در امان باشد؟!
*می گویند، این اقدام دستگاه قضایی با هدف تضعیف و تخریب شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت پذیرفته است! که در این باره باید گفت؛ آیا دستگیری فرزند حضرت آیت الله محمدی گیلانی که از قضا با دخالت خود ایشان صورت پذیرفت و اعدام وی را در پی داشت، اقدامی علیه شخصیت آن بزرگوار بود؟ و یا دستگیری فرزند مرحوم آیت الله مشکینی یا دستگیری منجر به اعدام فرزند حجت الاسلام والمسلمین حسنی- از پیشگامان شجاع و برجسته انقلاب اسلامی- دستگیری و زندانی شدن فرزند حضرت آیت الله خزعلی و... که در تمامی این نمونه ها استقبال آن بزرگواران عزیز را نیز در پی داشت، با هدف تضعیف و تخریب آنان صورت پذیرفته بود؟! و آیا این اقدامات به جایگاه رفیع و بلندمرتبه آنان، کمترین آسیب و خدشه ای وارد کرد؟! این عزیزان بزرگوار کماکان در شمار اسوه های بلندمرتبه و مردان خداجوی انقلاب به شمار می آیند و برای ملت و انقلاب و نظام افتخارآفرین بوده و هستند.
* آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از محکومیت خانم فائزه هاشمی و در حالی که آقای مهدی هاشمی یک متهم فراری بود، از سوی رهبر معظم انقلاب به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام که جایگاهی رفیع و بلندمرتبه در جمهوری اسلامی ایران است، منصوب شدند و هم اکنون بسیاری از شخصیت ها و مسئولان نظام در جلسات سرنوشت ساز مجمع که به ریاست ایشان تشکیل می شود حضور پیدا می کنند. ضمن این که آیت الله رفسنجانی در بسیاری از نشست های تصمیم ساز و سیاست پرداز نظام به عنوان یکی از مسئولان بلندمرتبه حضور فعال دارد. بنابراین، صرفنظر از برخی مواضع قابل انتقاد و سوال برانگیز ایشان، آنچه از سوی نظام درباره آیت الله رفسنجانی حتی بعد از محکومیت یکی از فرزندان و فرار یکی دیگر صورت پذیرفته، تلاش برای حفظ حرمت و جایگاه وی بوده است
*فائزه هاشمی که نقش فعالی در فتنه 88 داشت به جرم اقدام علیه امنیت ملی به 6ماه زندان محکوم شده است و این در حالی است که یکی از برادران بسیجی به جرم اهانت به وی بازداشت، محاکمه و به 8 ماه زندان محکوم شده است و در این دو ماجرا، نکته ای نهفته است که نمی توان به آسانی از کنار آن گذشت. بسیجی یاد شده به جرم اهانت به فائزه هاشمی - که البته قابل دفاع نیست- به 8 ماه زندان ولی خانم فائزه هاشمی به جرم اقدام علیه امنیت کشور و همدستی و همراهی با فتنه گران به 6 ماه حبس- یعنی 2 ماه کمتر- محکوم می شود. قصد قیاس در میان نیست ولی باید از غوغاسالاران پرسید اگر بازداشت دختر آیت الله رفسنجانی با هدف تضعیف پدر ایشان صورت گرفته است، چرا اهانت کننده به فائزه هاشمی باید به 8 ماه حبس محکوم شود؟
* براساس یک خبر موثق، بازگشت مهدی هاشمی به درخواست شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی و با اطلاع ایشان از بازداشت و محاکمه وی صورت گرفته است و این همراهی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دقیقا همان نکته ای است که دشمنان بیرونی و برخی از دنباله های داخلی آنان را به خشم آورده، یکشنبه شب گذشته- دوم مهرماه- بی بی سی، شبکه دولتی انگلیس، که می دانست بازگشت و بازداشت مهدی هاشمی، رشته های آنان را پنبه خواهد کرد، آرزوی خود را در قالب این خبر پخش کرد! که؛ «ورود اعلام شده مهدی هاشمی، پسر اکبر هاشمی رفسنجانی از دوبی به تهران می تواند دریای سیاست جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر متلاطم کند»! و توضیح نداد که این تلاطم در اردوگاه نوچه های انگلیس پدید خواهد آمد- که آمد- یا در پهندشت سیاست مقتدرانه ایران اسلامی؟! بی بی سی، هنگامی آرزوی خود را بر باد رفته دید که دیروز آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با برخی از اعضای حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد؛ حساب فرزندان و عملکرد آنها از حساب شخص وی جداست و گفت در زمینه رسیدگی قضایی نیز، فرزندان خود را متمایز از سایر شهروندان نمی داند

۱۳۹۱/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...