نسخه چاپی

لاوروف: فقط مواضع ترامپ برای روسیه ملاك است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام كرد: مسكو برای رویكردهای خود در قبال واشنگتن به موضع گیری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا و نه اعضای دولت این كشور توجه می كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سرگئی لاوروف گفت: در موضع گیری در قبال آمریکا، اظهارات ترامپ و نه اعضای دولت وی را که با یکدیگر تناقض دارد، ملاک قرار می دهیم.

خبرگزاری اینترفکس روز یکشنبه به نقل از سخنان وزیر خارجه روسیه نوشت: علت اظهارات ضد و نقیض مقام های دولت آمریکا ممکن است وجود اختلاف بین آنها باشد یا هنوز با یکدیگر دوست نشده اند.

وی گفت: مسکو در این شرایط (در موضع گیری و تصمیم گیری خود)، سخنان ارشدترین فرد آمریکا یعنی رئیس جمهوری این کشور را ملاک قرار می دهد.

وی افزود: ترامپ دیدار رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا از مسکو و گفت وگوی تلفنی اخیر خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را عالی ارزیابی کرد.

لاوروف همچنین با تاکید بر اهمیت دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا گفت: این ملاقات برای دستیابی به نتایج معین بسیار لازم است.

وی افزود: وزارت خانه های خارجه روسیه و آمریکا اطمینان دارند، زمانی که سران دو کشور با یکدیگر دیدار می کنند، چنان تاثیری بر ثبات بین المللی می گذارد که همه از آن انتظار نتایج معین دارند.

اکنون روابط روسیه و آمریکا در تیرگی شدید قرار دارد. مناسبات واشنگتن و مسکو نه تنها گرفتار تشدید تحریم های اقتصادی ضدروسی آغاز شده از سال 2014 بر سر پرونده اوکراین است، بلکه قدرت نمایی نظامی آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر مناطق نزدیک روسیه و حتی هم مرز این کشور سایه انداخته است.

برای نخستین بار در تاریخ حیات شوروی تا فروپاشی سال 1991 و سپس روسیه نو تاکنون، تانک های آمریکایی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در 700 کیلومتری مسکو در کشور بالتیکی استونی مستقر شدند.

۱۳۹۶/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...