نسخه چاپی

همه‌پیش‌بینی‌‌های بیل‌گیتس كه درست از كار درآمدند!

شاید جسم فیزیكی بیل‌گیتس، بنیانگذار شركت مایكروسافت و ثروتمند‌ترین مرد جهان، در زمان حال حضور داشته‌باشد اما ذهنش در آینده پرواز می‌كند،‌از این رو پیش‌بینی‌هایی در زمینه‌های مختلف انجام داده‌است كه تعدادی از آنها درحال تبدیل شدن به واقعیت هستند.

به گزارش نما به نقل از همشهری آنلاین، وي به درستي خيزش ناگهاني اسمارت‌فون‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي را پيش‌بيني كرد، و شواهد و مدارك زيادي وجود دارند كه ثابت مي‌كنند پيش‌بيني‌هاي جديد او نيز درحال محقق شدن هستند.

بيوتروريسم در كمتر از يك سال جان 33 ميليون را مي‌گيرد
گيتس در ماه فوريه در كنفرانسي در مونيخ آلمان اعلام كرد كه يكي از بزرگترين خطرها براي سلامت جهاني بيماري‌هايي هستند كه توسط بيوتروريست‌ها از طريق هوا در مناطق مختلف پراكنده شوند. اين ذرات هوابرد مي‌توانند ويروس تركيبي آبله و يا آنفولانزايي بسيار كشنده باشند. اپيدمولوژيست‌ها معتقدند احتمال اينكه چنين فاجعه اي طي 10 تا 15 سال آينده در جهان رخ دهد بسيار بالا است و طي تنها يك سال چنين اقدام ترورسيتي مي‌تواند جان 33 ميليون نفر را بگيرد. از اين رو گيتس و بنيادش واكسيناسيون وسيع را در اولويت اول خود قرار داده‌اند.

آفريقا خوداتكا‌ترين قاره در زمينه تامين غذا
گيتس در نامه ساليانه 2015 خود پيش‌بيني كرد كه بهره‌وري صنعت كشاورزي آفريقا تا سال 2030 نزديك به 50 درصد بهبود خواهد يافت و كل اين قاره به خودكفايي خواهد رسيد. درحال حاضر اين قاره سالانه 50 ميليارد دلار واردات مواد غذايي دارد، حتي با وجود اينكه 70 درصد از ساكنان اين قاره كشاورز هستند. گيتس در نامه خود نوشت طي 15 سال آينده نوآوري در كشاورزي مي‌تواند اين تضاد ظالمانه را در آفريقا برطرف سازد.

به گفته وي جهان امروزه از كودهاي بهتري برخوردار است و محصولات كشاورزي بارورتر، مغذي‌تر و در برابر خشكسالي و بيماري مقاوم‌تر هستند، كشاورزان آفريقايي با دسترسي به اين تجهيزات و فناوري‌هاي موجود مي‌توانند بهره‌برداري كشاورزي خود را دوبرابر سازند.

بانكداري موبايلي زندگي فقيران را متحول مي‌كند
در كشورهاي آفريقايي كه درآمد‌زايي كار دشواري به شمار مي‌رود، مردم معمولا براي پرداخت هزينه‌هاي مورد نياز براي سلامت، غذا، تحصيلات يا تعميرات گزينه‌هاي محدود و دشواري در اختيار دارند. گيتس معتقد است اين مشكل ناشي از زيرساختارهاي ضعيف بانكداري است. وي در نامه ساليانه سال 2015 خود نوشت تا سال 2030 نزديك به دو ميليارد نفر از افرادي كه امروزه داراي حساب بانكي نيستند، پول‌هاي خود را از طريق موبايل پس‌انداز كرده و حساب‌هاي خود را از همين طريق پرداخت خواهند كرد. و در همان دوران تامين‌كنندگان پول موبايلي خدمات مالي وسيعي را ارائه مي‌دهند كه مي‌تواند سطح زندگي مردم را ارتقا دهد.

تا سال 2035 هيچ كشور فقيري وجود نخواهد داشت
گيتس در نامه ساليانه سال 2014 خود به وضوح پيش‌بيني كرد كه كه با وجود تداوم كمك‌هاي خارجي به كشورهاي فقير، تا سال 2035 هيچ كشور فقيري در جهان باقي نخواهد ماند. باوجود نگراني‌هايي كه گيتس نسبت به بودجه تخصيص داده شده براي كمك‌هاي خارجي از سوي دولت ترامپ بروز داده‌است اما همچنان معتقد است اين معادله در نهايت تاثيرگذار خواهد بود. گيتس در نامه‌اش فقر را مانند بانك جهاني توصيف كرد، درآمد روزانه 1.90 دلار و درحال حاضر مردمان 35 كشور جهان در اين محدوده مي‌گنجند. به گفته وي تقريبا تمامي كشورها در آن زمان در سطح متوسط رو به پايين و يا چند درجه بالاتر از اين سطح قرار خواهند گرفت. كشورها از همسايگان ثروتمند خود الگوبرداري كرده و از نوآوري‌هايي مانند واكسيناسيون، بذرهاي بهتر و تحول ديجيتال بهره خواهند برد.

جهان تا سال 2030 منبع انرژي پاك را خواهد يافت
يكي از اميدواركننده‌ترين پيش‌بيني‌هاي گيتس در سال 2016 اعلام شد، وي در آن سال اعلام كرد طي 15 سال آينده باد،‌خورشيد و ديگر منابع انرژي پاك بيشترين بخش انرژي جهان را تامين خواهند كرد. و در نامه ساليانه 2016 خود نوشت چالش انرژي بسيار بزرگ است، شايد بزرگتر از تصوير بسياري از مردم،‌اما فرصت‌ها نيز كم نيستند.

بسياري از كشورهايي كه گيتس از آنها بازديد كرده از آب يا برق برخوردار نيستند و اين به آن معني است كه شب‌ها نمي‌توانند خانه‌هاي خود را روشن يا گرم نگه دارند و يا مغازه‌ها را باز نگه دارند و يا حتي از مراكز پزشكي حياتي استفاده كنند. گيتس مي‌گويد اگر جهان بتواند يك منبع انرژي پاك و ارزان بيابد، مي‌تواند كارهايي تاثيرگذارتر از متوقف كردن تغييرات اقليمي انجام دهد، مي‌تواند زندگي ميليون‌ها نفر از خانواده‌هاي فقير را متحول سازد.

اتوماسيون مشاغل بيشماري را نابود مي‌كند
گيتس مي‌گويد طي 20 سال آينده نيروگاه‌ها و كارخانه‌هاي كل آمريكا كارگزان خود را اخراج كرده و از سيستم‌هاي خودكار و روبات‌ها بهره خواهند برد. اين روند هزاران نيروي كار در زمينه‌هاي مختلف را تحت تاثير قرار خواهد داد. وي معتقد است در چنين آينده‌اي بايد براي روبات‌هايي كه مشاغل را در تصرف خود درآورده‌اند ماليات در نظر گرفت تا درآمد ناشي از كسب ماليات از نيروهاي انساني از بين نرود.

ريشه‌كني فلج‌اطفال تا سال 2019
تا پايان سال 2016 در سرتاسر جهان تنها 37 مورد جديد فلج‌اطفال گزارش شد، درحالي كه در دهه 1980 نزديك به 400 مورد ابتلا به اين بيماري گزارش شده‌بود. گيتس اميدوار است با وجود اينكه تنها چند صد نفر در جهان به اين بيماري مبتلا هستند، فلج‌اطفال پس از آبله دومين بيماري در جهان خواهد بود كه ريشه‌كن خواهد شد. وي در سال 2013 پيش‌بيني كرد تا 6 سال آينده اين بيماري ريشه‌كن خواهد شد، بيماري كه زماني سالانه 400 هزار كودك را فلج مي‌كرد.

۱۳۹۶/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...