نسخه چاپی

تذكر مجلس به دولت در خصوص بودجه سال ۹۲

عضو كمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از تاخیرات مكرر دولت در ارائه بودجه به مجلس گفت: عدم ارائه به موقع بودجه به مجلس مشكلات زیادی را برای كشور در سال ها اخیر به وجود آورده است و از این رو تذكر قاطع مجلس به دولت برای تحویل به موقع بودجه سال ۹۲ ضروری است.

به گزارش نما، جعفری قادری با تاکید براینکه عدم ارائه به موقع بودجه به مجلس مشکلات زیادی را برای کشور در سال ها اخیر به وجود آورده است افزود: لایحه بودجه، مهم‌ترین برنامه مالی کشور در طول سال است، تاخیر در ارائه لایحه بودجه موجب ایجاد مشکلات سلسله وار در سیستم مالی و برنامه ریزی اقتصادی کشور ایجاد می‌کند و نوعی برنامه اقتصادی کشور دچار بی‌نظمی می‌شود.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارائه دیر هنگام و با تاخیر بودجه به مجلس باعث تخصیص دیر هنگام بودجه های کشور می شود و بسیاری از پروژه های کشور به دلیل تعلل و کوتاهی دولت در ارائه به موقع بودجه نیمه کاره باقی مانده است.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم با انتقاد از این که پروژه های عمرانی مهم کشور به دلیل این دست از کوتاهی های دولت معطل باقی مانده است، تاکید کرد:با توجه به سابقه‌ای که از دولت در ارائه بودجه دارد، تذکر قاطع مجلس به دولت برای تحویل به موقع بودجه سال ۹۲ ضروری است.

وی ادامه داد: نهایی شدن بودجه کشور نیازمند زمانی مناسب است که با تاخیر در ارائه بودجه این زمان و نظم از دست می‌رود و به ناچار یک نوع بی‌نظمی مالی و برنامه‌ای در کشور پدید می‌آید.

عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد:تاخیر در ارائه لایحه بودجه در دولت‌های نهم و دهم به روالی عادی تبدیل شده و کمترین تاخیر دولت ۳۲ روز و بیشترین آن ۷۵ روز تاخیر رکوردشکنانه دولت در ارائه لایحه بودجه سال ۹۰ بوده است.

براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را حداکثر تا ۱۵ آذرماه سال قبل به مجلس تسلیم کند. نمایندگان مجلس از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه سالانه کل کشور و پیوست‏‌ها و سوابق آن تا مدت ۱۰روز می‌‏توانند پیشنهادهای خود را به کمیسیون‏های تخصصی مجلس تقدیم کنند. کمیسیون‏های تخصصی نیز موظفند حداکثر تا ۱۵روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق ارسال کنند و کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‏های تخصصی گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

۱۳۹۱/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...