نسخه چاپی

میرسلیم: استعدادیابی‌ها در ورزش صوری است

كاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برای ورزش نیاز به محیط زیست سالم داریم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (دوشنبه 18 اردیبهشت) در برنامه رادیو ورزش، با بیان اینکه پیشرفت هر کشوری در گرو فعالیت افراد سالم و بانشاط و هوشمند است، گفت: از قدیم گفته‌اند عقل سالم در بدن سالم است و هدف ما در تربیت بدنی رسیدگی به سلامت و تعادل انسانها و حفظ و ارتقاء آن است.

میرسلیم با بیان اینکه با همین دید در قانون اساسی به ورزش اهمیت داده شده است گفت: نگرش ما همگانی کردن ورزش است تا به تندرستی دست پیدا کنیم و تعادل برای افراد جامعه بوجود بیاوریم.

وی افزود: در اینجا ما وارد مقوله استعدادیابی می‌شویم. استعدادیابی‌های ما صوری است و در عمل رها می‌شود. کسی که در ورزشی استعداد دارد باید وقتش را در آن رشته بگذراند و به سطحی برسد که در مجامع کشوری و جهانی حضور پیدا کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ورزش بدون تمرین مفهومی ندارد گفت: اهتمام به ورزش همگانی، ورزش قهرمانی از خود به جای می‌گذارد. توجه به ورزشی که برای امداد و نجات است نیز مهم است. منجیان غریق ورزشکارانی هستند که از ورزش استفاده مقدس می‌کنند. در کوهنوردی هر ساله عده‌ای ناپدید می‌شوند و ورزشکاری که امداد را پذیرفته می‌تواند به آنها کمک کند.

میرسلیم با اشاره به بعد تربیتی ورزش اظهار داشت: هر ورزشی باید توام با ارائه الگوهایی باشد که جنبه تربیتی دارد و آموزش باید با تربیت توام باشد در فرهنگ ما از واژه‌های جوانمردی و فتوت برای ورزشکار استفاده شده و در سابقه تاریخی ما ورزشکار را جوانمرد می‌دانستند.

وی افزود: جوانمرد کسی است که به حقوق مردم و عدالت توجه دارد و حضورش موجب می‌شود انحرافات، چپاول و زورگیری شکل نگیرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره ارتباط اقتصاد مقاومتی و ورزش گفت: از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی ابتناء بر دانش است. ورزش باید برای موفقیت کامل به صورت علمی انجام بگیرد. ما باید موسسات دانش‌بنیانی تاسیس کنیم که کارشان سنجش وضع سلامت افراد و قابلیت‌هایشان باشد تا ببینیم چگونه ورزش را دنبال می‌کنند.

میرسلیم خاطرنشان کرد: در اینجا نباید به تجربه دیگران بی‌تفاوت باشیم. بحث تغذیه ورزش یک بحث علمی است و باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه چرا در داخل کشور تولیدکننده لوازم ورزشی نباشیم گفت: اقتصاد ورزش بسیار شکوفاست و ما می‌توانیم با اتکاء به توان کشورمان تولیدات ورزشی مناسبی داشته باشیم که بازار گسترده‌ای دارد. یکی دیگر از زمینه‌های اقتصاد ورزش کار تحقیقاتی است. ما نباید صرفا تولیدکننده باشیم بلکه باید خلاق هم باشیم و محصول ما بتواند بازارهای دنیا را هم جلب کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره شایسته‌سالاری در ورزش در دولت آینده‌اش گفت: ما باید از افرادی استفاده کنیم که از قابلیت‌های لازم برخوردار باشند و بر مبنای دانش و تجربه برای ورزش کشور فعالیت مفید انجام دهند. ما به این اصالت قائلیم که در هر رشته‌ای بعد از علم و تجربه اخلاق نیز مهم است و در ورزش زمانی موفق هستیم که جوانان برومند و جوانمردی را تحویل جامعه دهیم.

میرسلیم افزود: این فاجعه است که یک درصد از عوارض دخانیات را به ورزش اختصاص دهند و مجلس باید در این زمینه دقت کند.

وی با اشاره به رواج سیگار و قلیان در بین جوانان و حتی ورزشکاران گفت: این مسئله یکی از شیوه‌های غلط برای سرگرم شدن است و آثار قابل توجهی بر روح و جسم انسان دارد و راه را به سمت اعتیادهای مضر دیگری باز می‌کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در ورزش ویژه‌خواری وجود دارد گفت: باید فرآیندهای نظارتی در ورزش تقویت شود و کسانی که از ورزش سوء استفاده می‌کنند گزارش داده شود.

میرسلیم با بیان اینکه برای ورزش نیاز به محیط زیست سالم داریم گفت: این ظلمی است که به جوانان خوزستانی صورت گرفته و نمی‌توانند به ورزش سالم برسند.

وی درباره کرسی‌های بین‌المللی در ورزش گفت: من برای این مسئله خیلی اهمیت قائلم. شئون جهانی در عالم ورزش برای شخصیت حقیقی است و اعتبار آن برای فرد است. برای مثال فردی که بعد از من می‌آید باید ویژگی‌های من را داشته باشد تا جایگاههایی که به دست آمده از دست نرود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره ورزش بانوان نیز اظهار داشت: باید به ویژگی جسمانی بانوان دقت کرد و مسائل فرهنگی را در نظر گرفت. در فدراسیون نجات غریق ما هیچ غریق نجات زنی نداشتیم اما برنامه آموزش بانوان را شروع کردیم و اکنون هزار منجی غریق زن وجود دارد. وضع جسمی بانوان با مردان متفاوت است و نباید بدون مربی فعالیت‌های ورزشی را انجام دهند.

۱۳۹۶/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...