نسخه چاپی

افزایش تعصبات ضداسلامی در آمریكا

جدیدترین بررسی‌های انجام شده از افزایش تعصبات ضد اسلامی در آمریكا از زمان روی كار آمدن دولت ترامپ خبر می‌دهند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، شورای روابط اسلامی آمریکایی در گزارشی که امروز سه شنبه منتشر کرد، از افزایش حوادث مرتبط با تعصبات ضد اسلامی در آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی خبر داد.

بر اساس این خبر، تعداد حوادث ثبت شده مبتنی بر تعصبات ضد اسلامی سال ۲۰۱۶، دو هزار و ۲۱۳ مورد گزارش شده که این امر به معنای افزایش ۵۷ درصدی تعداد این حوادث در مقایسه با هزار و ۴۰۹ موردی است که در سال ۲۰۱۵ به ثبت رسیده است.

از طرف دیگر، تعصب ورزی علیه مسلمانان و اسلام در آمریکا از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ میلادی نیز ۵ درصد افزایش داشت.

بر این اساس، درحالیکه شورای روابط اسلامی آمریکایی شاهد افزایش تعصبات ضد اسلامی در آمریکا پیش از روی کار آمدن دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بوده است، اما با این حال در گزارش خود نوشته است که افزایش غرض ورزی علیه مسلمانان در آمریکا تا حدی به دلیل تمرکز ترامپ روی گروه های افراطی اسلامی و لفاظی های رئیس جمهور آمریکا علیه مهاجران در این کشور بوده است.

در این خبر آمده است که تعداد ارسال نامه های تهدیدآمیز به حدود ۳۰ مسجد در آمریکا بعد از پیروزی ترامپ افزایش داشته است.

در ادامه این خبر با اشاره به مواردی از جمله ارسال نامه تهدید آمیز به قدیمی ترین مسجد در «رودآیلند» و به آتش کشیدن سایر مساجد در «فلوریدا» و «تگزاس»، به نقل از مدیر بخش شورای روابط اسلامی آمریکایی در زمینه نظارت و مبارزه با اسلام هراسی نوشته شده است که تعصب علیه مسلمانان و اسلام در آمریکا شبیه زمان بعد از وقوع حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر شده است.

غرض ورزی علیه مسلمانان در آمریکا شامل طیف گسترده ای از اقدامات از جمله تهاجم و آزارهای خیابانی، تبعیض در استخدام می شود.

گزارش اخیر شورای روابط اسلامی آمریکایی همچنین شامل افزایش جنایت های ناشی از تنفر علیه مسلمانان در سال ۲۰۱۶ میلادی می شود که ۲۶۰ مورد گزارش شده که این تعداد، به معنای افزایش ۴۴ درصددی از ۱۴۰ جنایتی است که در سال ۲۰۱۵ ثبت شده است.

۱۳۹۶/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...