نسخه چاپی

مجله زنان: ۷۰ درصد "دختران افغانستان" گوشی موبایل دارند

مجله زنان در گزارشی نوشت: در جامعه سنتی افغانستان، ۷۰ درصد دختران گوشی موبایل دارند و این زندگی زنان را دچار دگرگونی كرده است.

به گزارش نما، وب سایت مجله زنان در گزارشی نوشت: افغانستان مکان امنی برای زنان نیست. این کشور جنگ زده در رده ۱۵۲ در میان ۱۵۵ کشور دنیا سازمان ملل برای حذف نابرابری جنسی قرار دارد. اما در سال‌های اخیر زنان در افغانستان با تحولات مختلفی از دوران طالبان مواجه بودند و پیشرفت های را در حوزه های مختلف بدست آوردند.

بنابر این گزارش، در جامعه محافظه کار افغانستان، ۷۰ درصد دختران گوشی موبایل دارند و در افغانستان خدمات اینترنت 3g , 4g در دسترس است. بنابراین مردم می توانند از سایت فیلم دانلود کنند.

این وب سایت آمریکایی در ادامه می‌نویسد: دختران نیز از نرم افزارهای موبایل مانند واتس آب، وایبر برای حرف زدن با دختران تمام دنیا استفاده می‌کند. و رسانه ذهن و دنیای آنرا را وسعت داده است. این موضوع به آنها می آموزند که چطوری می توانند زندگی خود را تغییر دهند و بنابراین دیگر جامعه سنتی و محافظه کار افغانستان سرنوشت آنها را تعیین نمی‌کند.

سازمان ملل اعلام کرده: به رغم تلاش‌های اخیر در راستای تامین حقوق زنان در افغانستان، هنوز هم اکثر زنان افغان به حقوق اساسی شان در این کشور دسترسی ندارند و خشونت علیه زنان هنوز ادامه دارد و مردان حاضر نیستند حقوق زنان را بپذیرند.

۱۳۹۶/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...