نسخه چاپی

دلایل افزایش قیمت برنج

دبیر انجمن برنج كشور گفت : نبود كنترل و نظارت از سوی دستگاه‌های نظارتی از جمله دلایل گرانی برنج در بازار است.

به گزارش نما به نقل از صدا و سیما، جمیل علیزاده شایق با اشاره به شرایط خوب کشت و کار برنج از قبیل درجه حرارت، بارندگی و ... در کشور افزود: سال گذشته دو میلیون و ۲۵۰ هزار تن برنج سفید در کشور تولید شد و امید می‌رود امسال بیش از این میزان برنج، در مملکت تولید شود.

وی اظهار داشت: برنج یک محصول اساسی در ایران به شمار می‌رود، زیرا این محصول در سبد کالایی خانوار و الگوی تغذیه‌ای نقش مهمی دارد.

دبیر انجمن برنج کشور در بخش دیگری از سخنان خود واردات برنج را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: کسری برنج کشور سالانه ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن است که باید ازمحل واردات تأمین شود.

وی همچنین به بحث گرانی برنج در کشور اشاره کرد و افزود: نبود کنترل دستگاه‌های نظارتی از جمله دلایل اصلی گرانی این محصول راهبردی در بازار است.

علیزاده شایق اظهار داشت: در چند سال اخیر دستگاه‌های ناظر به وظیفه خود به درستی عمل نکرده‌اند و بازار برنج به حال خود رها شده است و هیچ کنترلی بر این بازار نیست.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های ذیربط باید نسبت به نظارت، کنترل و برخورد با متخلفان بازار برنج قاطعانه عمل کنند، یادآور شد: عرضه و تقاضا به خوبی می‌تواند موازنه در این بازارایجاد کند به شرط اینکه دستگاه‌های نظارتی بر مکان‌های عرضه کنترل جدی داشته باشند.

۱۳۹۶/۲/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...