نسخه چاپی

نفت همچنان زیر 50 دلار است

رویترز اعلام كرد:قیمت نفت در بازارهای جهانی پس از اعلام عربستان برای كاهش عرضه نفت در آسیا و نیز تلاش اوپك برای مقابله با افزایش تولید نفت آمریكا، افزایش یافت.

به گزارش نما به نقل از فارس: پس از اینکه عربستان اعلام کرد که عرضه نفت خود در آسیا را کاهش می‌دهد و از آنجایی‌که اوپک تلاش می‌کند تا با افزایش تولید نفت آمریکا مقابله کند، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

همچنین از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت، کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته اعلام شده است. بر اساس اعلام آمریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا 5.8 میلیون بشکه کاهش یافته است درحالی‌که تحلیلگران انتظار کاهش 1.8 میلیون بشکه‌ای را داشتند.

هر بشکه نفت برنت با 34 سنت افزایش 49.07 دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته 1.2 درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 38 سنت افزایش 46.26 دلار معامله شد.

به گفته یک منبع آگاه، شرکت ملی نفت عربستان، آرامکو، به عنوان بخشی از توافق اوپک برای کاهش تولید و ازآنجایی که این شرکت برای تامین افزایش تقاضای داخلی به علت فرار رسیدن تابستان، صادرات را کاهش می‌دهد، عرضه نفت در آسیا را حدود 7 میلیون بشکه در ماه ژوئن کاهش خواهد داد.

هفت میلیون بشکه تقریبا برابر با کل واردات 2 روز نفت ژاپن، چهارمین واردکننده نفت جهان، است. آرامکو پیش از این، صادرات نفت به مشتریان آسیایی خود را حفظ کرده بود.

نفت خام آمریکا نیز روز گذشته شاهد کاهش 1.2 درصدی قیمت بود و قیمت‌های هر دو شاخص نفتی زمانی‌که بازار بسته شد، دومین حداقل قیمت از 29 نوامبر به شمار می‌رود.

فوآد رزاق‌زاده، تحلیلگر بازار در فورکس در یادداشتی نوشت: «سرمایه‌گذاران اصلی در بازار نفت نگران افزایش دوباره تولید نفت آمریکا هستند که سرعت کم شدن مازاد عرضه را کاهش دهد.»

وزیر انرژی عربستان روز دوشنبه گفت انتظار دارد که توافق تولید تا پایان سال و حتی بیشتر تمدید شود.

۱۳۹۶/۲/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...