نسخه چاپی

پهپادهای آمریكایی امارات در پایگاه شرق لیبی

مجله تایم در گزارشی از استقرار جنگنده های ساخت آمریكا در پایگاهی در شرق لیبی با حضور نیروهای ارتش لیبی و فرماندهی خلیفه حفتر خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، این مجله آمریکایی نوشت: تصاویر ماهواره ای که جولای گذشته گرفته شده است نشان می دهد دست کم شش پهپاد ساخت آمریکا و دو هواپیمای بدون سرنشین ساخت چین در پایگاه الکاظم در شرق لیبی وجود دارند.

این گزارش خاطرنشان کرد هواپیماهای "Archange" مذکور یک مدل پیشرفته هستند که ارتش آمریکا در جنگ ویتنام از آن ها استفاده کرده است و توسط شرکت "Iomax USA" ساخته می شوند که مقر آن ایالت کارولینای شمالی است. این مدل هواپیما برای استفاده های جنگی و شهری ساخته شده است و می توان آن را با اسلحه و تجهیزات پیشرفته مجهز کرد تا قابلیت شناسایی و گشت زنی داشته باشند.

در عین حال سرعت کم آن ها و قابلیت پرواز در ارتفاع کم از آن یک سلاح نمونه برای گشت زنی در مرزها و مبارزه با تروریسم و ناآرامی ها ساخته است که در مبارزه با راهزنی و قاچاق مواد مخدر کاربرد دارد.

مجله تایم نوشت: امارات 48 فروند از این هواپیما را خریداری کرده است و مدارک فدرالی نشان می دهد فرماندهی عملیات ویژه آمریکا و اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا از مشتری های این شرکت بوده اند.

این نشریه همچنین به تصاویر ماهواره ای که در اکتبر گذشته منتشر شد و فعالیت قابل ملاحظه ای را در توسعه پایگاه «الکاظم» نشان می داد اشاره کرد و از اضافه شدن 7 ساختمان و آشیانه هایی برای هواپیماها خبر داد.

۱۳۹۶/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...