نسخه چاپی

خرابكاری سرویس‌های امنیتی غرب در ایران

برای نمونه شركت آمریكایی EDWARDS كه در آن فشارسنج‌های صنعتی ساخته می‌‌شود یكی از شركت‌هایی است كه تجهیزات آلوده و معیوب را به كشور ما انتقال داده است.یك مقام امنیتی از كشف لابراتواری در جنوب آمریكا توسط وزارت اطلاعات خبر داد و گفت: در این لابراتوار برخی تجهیزات صنعتی حتی از كارخانه‌های آسیایی به آنجا برده شده و با دستكاری و خرابكاری دوباره آنها را به كشورهای دیگر صادر می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، نمایشگاه دستاوردهای وزارت اطلاعات در کشف و خنثی سازی تجهیزات معیوب و آلوده به منظور خرابکاری در تاسیسات صنعتی و مراکز حساس هسته‌ای، انرژی، نفت و دفاعی صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات با بیان اینکه در این نمایشگاه تجهیزات کشف شده توسط دستگاه‌های امنیتی که به منظور خرابکاری وارد ایران شده بود به نمایش درآمده است، گفت: البته اقداماتی در این حوزه‌ها در دست اقدام است که بیان آنها فعلاً مصلحت نیست.



اولین نمایشگاه کشفیات وزارت اطلاعات از خرابکاری در حوزه صنعتی و دفاعی

وی در ادامه افزود: این برای اولین بار است که در طول 33 سال بعد از انقلاب این نمایشگاه و دستاوردهای وزارت اطلاعات در این حوزه‌ها به نمایش در می‌آید.

این مقام امنیتی با بیان اینکه مهمترین نبرد بین جمهوری اسلامی ایران و غرب نبرد اطلاعاتی است، گفت: سازمان‌های اطلاعاتی خصوصاً غربی‌ها و رژیم صهیونیستی در موضوعات نظامی و غیرنظامی و در سه سطح جمع‌آوری اطلاعات، تحلیل اطلاعات و انجام عملیات‌های اطلاعاتی بر علیه جمهوری اسلامی ایران متمرکز شدند.

وی در تشریح اینکه چرا جمهوری اسلامی ایران هدف سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان قرار می‌گیرد گفت: به لحاظ ژئوپلتیک و استراتژیک و قدرت الهام بخشی جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین حریفان غرب در منطقه خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه خرابکاری در صنایع زیرساختی و صنعتی به نوعی با مردم ارتباط دارد و یکی از اهداف آنها ایجاد نارضایتی عمومی در جامعه است، گفت: برخی تجهیزات برای به کارگیری در صنعت با پوشش‌های فنی وارد شده‌اند اما در هدف از ورود آنها خرابکاری و انفجار بوده است.

کشف لابراتواری برای آلوده کردن تجهیزات صنعتی در جنوب آمریکا

این مقام امنیتی از کشف لابراتواری در جنوب آمریکا توسط وزارت اطلاعات خبر داد و گفت: در این لابراتوار برخی تجهیزات حتی از کارخانه‌های آسیایی به آنجا برده شده و با دستکاری و خرابکاری آنها مجدد آنها را به کشورها صادر می‌کنند.

وی در ادامه افزود: دشمنان بیشتر از غفلت و ناآگاهی افراد و برخی شرکت‌ها در تامین تجهیزات استفاده کرده و اهداف خود را به پیش می‌برند.



وی با بیان اینکه سرویس‌‌های اطلاعاتی دشمن با ایجاد شرکت های مجازی در خارج از کشور سعی در ارتباط با شرکت‌های داخلی دارند، گفت: یکی از اهداف این نوع خرابکاری‌ها در صنایع دفاعی و هسته‌ای کاهش توان اقتصادی و رشد علمی و ایجاد نارضایتی در جامعه و تضعیف نهضت رشد علمی کشور است.

این مقام امنیتی در ادامه اظهار داشت: مقامات آمریکایی و غربی صراحتاً اعلام کردند که برنامه آنها خرابکاری در صنایع دفاعی و هسته‌ای و در بخش‌های انرژی و نفت جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه اظهارات خود به برنامه سرویس‌های اطلاعاتی دشمن برای خرابکاری در حوزه انرژی و نفت اشاره کرد و گفت: آنها با سرمایه گذاری در این بخش و فروش لوله‌های خاص در بخش زیرساختی UT و MTکه دو جداره هستند قصد داشتند اقدامات مخربانه در برخی از فازهای پارس جنوبی انجام دهند که این اقدام آنها توسط ماموران وزارت اطلاعات کشف و خنثی شد.

شرکت آمریکایی EDWARDS سازنده تجهیزات خرابکارانه

وی همچنین با اشاره به خرابکاری در حوزه هسته‌ای توسط دشمنان افزود: به عنوان مثال در فرآیندهایی که نیاز به پمپ‌های خلاء ‌و فشارسنج‌ها احساس می‌شد آنها قصد داشتند با نمونه‌های معیوب و تجهیزاتی که سیستم را دچار اختلال می‌کرد و گاهاً در بعضی آنها نیز بمب گذاری شده بود اهداف شوم خود را عملیاتی کنند که با هوشیاری و اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) در این بخش نیز ناکام ماند.

این مقام امنیتی در ادامه افزود: در حوزه مخابرات و سیستم‌های آنتی ویروسی نیز فرانسوی‌ها دخالت‌هایی داشتند و قصد فروش برخی تجهیزات را به مجموعه‌هایی در داخل کشور داشتند که بعد از شناسایی اقدامات آنها خنثی شد.

وی همچنین اظهار داشت: در برخی موارد نیز از طریق نرم افزارها و لب تاپ‌های آلوده به ویروسی که به برخی افراد در سفرهای خارجی داده می شد قصد داشتند تا اقدامات خرابکارانه خود را در صنایع عملیاتی کنند که موفق نشدند.

وی با بیان اینکه کشورهایی مانند آمریکا، رژیم صهیونیستی، ‌فرانسه و آلمان نقش جدی در بخش خرابکاری در صنایع دفاعی ، هسته‌ای و انرژی و نفت جمهوری اسلامی داشتند، افزود: برای اینکه سرویس‌های اطلاعاتی دشمن بدانند که دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بر آنها و اقدامات‌شان اشرافیت دارد به شرکت آمریکایی ادواردز اشاره می کنم.

وی تصریح کرد: برای نمونه شرکت آمریکایی EDWARDS که در آن فشارسنج‌های صنعتی ساخته می‌‌شود یکی از شرکت‌هایی است که تجهیزات آلوده و معیوب را به کشور ما انتقال داده است.

این مقام امنیتی در ادامه افزود: شرکت ها و برندهای دیگری نیز کشف شده است که نام بردن آنها فعلاً صلاح نیست.

وی افزود: دشمن به منظور اعتمادسازی برای خرید تجهیزات صنعتی از برندهای معروف جهانی استفاده می‌کند و جمهوری اسلامی ایران نیز پیگیری‌های حقوقی خود را برای شکایت از این برندها انجام می‌دهد.

بومی سازی قطعات و تجهیزات اولویت صنعتی ایران

وی خاطرنشان کرد: برخی از این تجهیزات خرابکارانه کاملاً مشخص است که توسط کارخانه سازنده آن ساخته شده است و این تجهیزات آلوده از طریق ماهواره و یا سیگنال رسانی و بعضاً توسط نیروی انسانی فعال شده و عمل می‌کنند.

این مقام امنیتی با بیان اینکه با توجه به رشد فزاینده علمی در کشور وابستگی صنعتی به بیگانگان بسیار کاهش پیدا کرده است گفت: جمهوری اسلامی ایران سیاست بومی سازی و ساخت قطعات را از طریق ارتباط مراکز صنعتی با مراکز علمی و دانشگاهی دنبال می‌کند.




وی در ادامه افزود: دشمن با این گونه اقدامات قصد ایجاد یاس و ناامیدی در مردم و دانشمندان کشورمان را دارد و می‌خواهد خودباوری و شعار ما می توانیم را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه سرویس‌های اطلاعاتی اکثراً با استفاده از غفلت و ناآگاهی افراد، اهداف خود را عملیاتی می کنند ادامه داد: وزارت اطلاعات با همکاری سایر دستگاةها و سازمان‌ها و ارتباط خوب و موثر با جامعه هدف توانست اقدامات خرابکارانه دشمنان را خنثی کند.

وی در ادامه خطاب به مردم گفت: کسانی که معمولاً‌ برای تامین قطعات و تجهیزات صنعتی به خارج از کشور سفر می‌کنند در هنگام بروز اتفاقات و یا برای مشاوره امنیتی در مواردی که سوال و یا ابهامی برای آنها پیش می‌آید می‌توانند موضوع خود را به صندوق پستی 111-16765 ارسال کنند.

کارت پستال هایی برای تهدید دانشمندان/ پاسور ابزار دشمنان برای ایجاد جنگ روانی!

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه دستاوردها و کشفیات وزارت اطلاعات انواع تجهیزات خرابکارانه و آلوده دشمنان که به منظور انهدام و خرابکاری در صنایع حیاتی کشور وارد شده بود به نمایش در آمد.

همچنین در این نمایشگاه کارت پستال‌هایی به نمایش درآمده بود که از آنها برای تهدید دانشمندان هسته‌ای استفاده می‌شد. این کارت پستال‌ها به صورتی بود که آرم برخی مراکز دولتی بر روی جلد آن حک شده بود و به اسم شخص مورد نظر به آدرس منزل وی ارسال می‌شد و فرد مورد نظر بعد از دریافت کارت و باز کردن آن پیغام صوتی را که در آن تهدید به کناره گیری از کار خود در مراکز هسته‌ای شده بود می‌شنید.

همچنین یکی دیگر از کشفیات وزارت اطلاعات در این نمایشگاه پاسورهایی بود که بر روی آنها عکس برخی اشخاص کشیده شده بود و بر روی آنها نوشته شده بود که این افراد در مراکز تروریستی کار می‌کنند و به دنبال ساخت سلاح‌های کشتار جمعی هستند. این کارت ها با هدف جنگ روانی قرار بود در جامعه توزیع شود.

۱۳۹۱/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...