نسخه چاپی

قاسم جراره در گفتگو با نما:

نفوذ افراد فاسد در مجاری تصمیم گیری كشور باعث رشد فساد شد/ سرنوشت پول های بلوكه شده به كجا رسید؟

عکس خبري -نفوذ افراد فاسد در مجاري تصميم گيري کشور باعث رشد فساد شد/ سرنوشت پول هاي بلوکه شده به کجا رسيد؟

قاسم جراره گفت: مردم تورم و ركود را لمس می كنند و ناراحت هستند چه رشد اقتصادی صورت گرفته كه از آن دم می زنند اگر راست می گویند پول فروش نفتمان كجاست وقتی در بانكهای خارجی بلوكه شده و نمی توانندآن را به داخل كشور بیاورند.


قاسم جراره نماینده ادوار مجلس درباره مفاسد اقتصادی دولت یازدهم گفت: مردم انتظار دارند افرادی که مسئولیتی می گیرند افراد پاکدست و حافظ بیت المال مسلمین و مملکت باشند اما می بینیم که به دلیل مسئولیتهایی که به افراد فاسد و ناکارآمد داده می شود زمینه فساد مهیا می گردد. بعضا این مفاسد به صورت قانونی ،رانت و فرصت های ویژه ای که در اختیار افراد قرار می دهند شکل می گیرد. مردم پشتوانه اصلی انقلاب هستند وقتی این مفاسد برای آنها آشکار می شود نسبت به دولت دلسرد می شوند و مدیران و مسئولین ناامید می شوند. چه فرقی بین افراد هست که یکی باید حقوق نجومی دریافت کند و دیگری حداقل ها را هم نداشته باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه می دهد: آیا در جمهوری اسلامی باید در حق مردم ظلمهای اینچنینی شود. مردم مقایسه می کنند مردم همان کارگران معدن ، صیاد و راننده تاکسی هستند آنها عملکرد مدیران را می بینند با دیدن این بی عدالتیها نگرانی و بی اعتماد می شوند. این موارد پایه های اصلی نظام که مردم هستند را متزلزل می کنند. وی با انتقاد از مدیران دولت یازدهم ادامه می دهد: رفتارهای غلط و نادرستی که این دولت انجام می دهد، انتساب مفاسد اقتصادی به دولت گذشته است. چهار سال است که از دولت دهم گذشته و مدیران دولت یازدهم دارند همچنان آنها را متهم می کنند. حتی اگر در دولت قبل قوانینی به اشتباه مصوب شده در دولت بعد اصلاح می شد، نه اینکه ادامه داده می شد و افراد به واسطه آن منافع شخصی خود را تامین می کردند. نمونه های بارز آن رانت 650 میلیون دلاری، حقوق های نجومی و رانت صندوق ذخیره فرهنگیان است که با زحمت فرهنگیان هر ماه به امید تامین آینده خود و فرزندانشان پس انداز می شد اینگونه به تاراج رفته است.
جراره ادامه می دهد: این صندوق برای حمایت از فرهنگیان راه اندازی شده اما با فساد 12 هزار میلیاردی روبرو شده ومسئولین می گویند که اینها وام داده شده است آخر چرا این وامهای میلیاردی بدون هیچ تضمینی به خود فرهنگیان داده نشده و در اختیار عده ای خاص قرار گرفته است. فرهنگی برای چند میلیون تومان وام باید کلی دردسر و وثیقه بیاورد. مسئولین ارشد اجرایی ما بجای اصلاح این رفتارها به توجیه آن می پردازند. باید روشن شود که رئیس این بانک و دیگرمسئولینش چگونه انتخاب شده اند و چه کرده اند. آنهایی که ادعا پاکدستی دارند بیایند و عمل کنند و فقط حرف نزنند . مردم آنچه که می بینند را قضاوت می کنند .با شعار کاری درست نمی شود وقتی خودمان زندگی اشرافی گری داریم شعار می دهیم که حامی مستضعفینیم معلوم است که مردم باور نمی کنند. مگر درد محرومیت را کشیده اند که دم ا زحمایت از محرومان می زنند. مردم تورم و رکود را لمس می کنند و ناراحت هستند چه رشد اقتصادی صورت گرفته که از آن دم می زنند اگر راست می گویند پول فروش نفتمان کجاست وقتی در بانکهای خارجی بلوکه شده و نمی توانندآن را به داخل کشور بیاورند.

۱۳۹۶/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...