نسخه چاپی

ناتو در عملیات نظامی علیه داعش شركت نمی‌كند

دبیركل ناتو پس از دیدار با صدراعظم آلمان تأكید كرد كه سازمان پیمان آتلانتیك شمالی در عملیات نظامی علیه داعش در عراق یا سوریه شركت نخواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، لعالم، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو پس از دیدار با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در برلین اعلام کرد، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عملیات نظامی علیه تروریست‌های داعش در سوریه یا عراق شرکت نخواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، استولتنبرگ امروز در برلین تأکید کرد: «اگر ناتو به ائتلاف ملحق شود، نقش ناتو تغییری نخواهد کرد. ما به ارائه پشتیبانی ادامه می‌دهیم و همچنین بر آموزش متمرکز خواهیم شد. ناتو درگیر عملیات نظامی نخواهد شد».

بر اساس این گزارش، مرکل نیز امروز ابراز اطمینان کرد که تصمیم نهایی درباره این مسئله در نشست ناتو در بروکسل در تاریخ 25 ماه می اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: نما در خصوص اینکه ناتو باید رسما بخشی از ائتلاف شود، در حال مذاکره هستیم. این مشورت‌ها ادامه دارد. من به دبیرکل ناتو قول داده‌ام که به این گفت‌وگوها ادامه می‌دهیم. ما امیدواریم که این مذاکرات در تاریخ 25 ماه می به نتیجه برسد».

بنا بر این گزارش، در حال حاضر، ناتو وظیفه پشتیبانی اطلاعاتی برای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا را با استفاده از هواپیماهای آواکس و همچنین آموزش نیروهای امنیتی عراق را برعهده دارد.

۱۳۹۶/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...