نسخه چاپی

دمشق: اردوغان بزودی سقوط می‌كند

عکس خبري - دمشق: اردوغان بزودي سقوط مي‌كند

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه موضع‌گیری اخیر نخست‌وزیر تركیه مبنی بر سقوط نظام سوریه را به باد انتقاد گرفت و گفت: اردوغان بزودی سقوط می‌كند.

به گزارش فارس، «عمران الزعبی»، وزیر اطلاع‌ رسانی سوریه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المنار گفت: سوریه امروز با گروهک‌های تروریستی مواجه است و تغییر و تحولات اخیر نشان داد، بیش از 5 هزار فرد مسلح از کشورهای خارجی وارد خاک سوریه شده‌‌اند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد که این افراد مسلح بیشتر از کشور ترکیه و شماری از کشورهای همجوار وارد سوریه شده و در آنجا آموزش دیده‌اند و سلاح‌های جدید و پیشرفته در اختیار دارند.

الزعبی افزود: نه تنها گروهک موسوم به ارتش آزاد سوریه بلکه شماری از گروهک‌های تروریستی مسلح نیز در حال اجرای طرح‌های رژیم صهیونیستی و غرب در سوریه هستند.

وی گفت: دولت سوریه این توانایی را دارد، ظرف تنها چند ساعت به این قضیه پایان دهد، اما چون خسارات وارده از اجرای این عملیات را در نظر می‌گیرد، از آن صرف نظر می‌کند، چون ما نمی‌پذیریم سوریه به خاطر این وضعیت دچار چنین خساراتی شود و به همین دلیل با گروهک‌های تروریستی به آرامی برخورد می‌کنیم.

وزیر اطلاع رسانی سوریه همچنین قطر و عربستان سعودی را عامل شکست ماموریت «کوفی عنان»، فرستاده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه دانست و گفت: قطر و عربستان سعودی با تحت فشار سیاسی گذاشتن کوفی عنان موجب شکست خوردن ماموریت وی شدند.

الزعبی گفت: ما به موفقیت «اخضر ابراهیمی»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در ماموریتش اطمینان داریم، چون منفعت کشور و مردم سوریه در آن نهفته است و سوریه نیز تمام تلاش خود را برای موفقیت ابراهیمی به کار می‌برد.

وی تاکید کرد: در صورتی‌که ابراهیمی در ماموریت خود شکست بخورد، طرف‌هایی که برای تغییر نظام سوریه تلاش می‌کنند از جمله ترکیه،‌ قطر و عربستان سعودی مسئول اصلی این شکست به شمار خواهند آمد.

الزعبی در ادامه اظهارات خود ترکیه، قطر و عربستان سعودی را مسئول حمایت از گروهک‌‌های تروریستی دانست و تاکید کرد: قطر اولین کشور حامی تروریسم است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در پایان از اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه درباره سوریه به شدت انتقاد کرد و گفت: اردوغان بزودی سقوط خواهد کرد و اظهاراتش درباره سقوط نظام سوریه آنقدر بی‌ارزش است که سزاوار پاسخگویی نیست.

۱۳۹۱/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...