نسخه چاپی

فیلم شیخ طادی باز هم جایزه گرفت

در مراسم اختتامیه جشنواره اتحاد فیلم سینمایی "روزهای زندگی" به كارگردانی پرویز شیخ طادی بهترین فیلم اعلام شد و سعید سعدی تهیه كننده این فیلم جایزه را دریافت كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، اختتامیه اجلاس رادیو و تلویزیون های اسلامی و جشنواره اتحاد عصر امروز با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما و روسای بیش از 200 رادیو و تلویزیون اسلامی در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم رای هیات داوران این جشنواره در سه بخش اصلی "تلویزیونی"، "رادیویی" و "پایگاه های اینترنتی" چنین اعلام شد:

*جوایز بخش پایگاه های اینترنتی جشنواره

جایزه بهترین پایگاه اینترنتی رادیویی به "پایگاه اینترنتی مجموعه رادیوهای برون مرزی صداوسیما "رسید. جایزه بهترین پایگاه اینترنتی تلویزیونی به "پایگاه اینترنتی هادی تی وی" از کشور پاکستان تقدیم شد، جایزه بیشترین پیشرفت در پایگاههای اینترنتی نسبت به دوره های گذشته به "پایگاه اینترنتی شبکه جهانی سحر" اهدا شد و با توجه به فعالیت موثر "خبرگزاری صدای افغان (آوا)" و همکاری مستمر و موثر با پرتال خبری ،با اهدای جایزه و تندیس از این خبرگزاری نیز تقدیر شد.

*عناوین برتر در بخش رادیویی

جایزه بهترین آرم و آنونس رادیویی در موضوع آزاد اهدا شد به رادیو الاتجاه عراق،جایزه بهترین آرم و آنونس رادیویی در موضوع بیداری اسلامی به آنونس برنامه "خاورمیانه اسلامی" از رادیو معارف ایران تعلق گرفت و جایزه بهترین میزگرد رادیویی با موضوع آزاد نیز به برنامه "حواراساعة "از رادیو العهد عراق اختصاص یافت.

همچنین جایزه بهترین میزگرد رادیویی با موضوع بیداری اسلامی اهدا به برنامه "نهج الهدایه" از رادیو النور لبنان وجایزه بهترین برنامه کودک و نوجوان رادیویی در موضوع آزاد به برنامه "حکی الصغار" از رادیو الایمان فلسطین اهدا شدند.

هیات داوران از میان برنامه های کودک و نوجوان ارسال شده به جشنواره در موضوع بیداری اسلامی هیچکدام را شایسته دریافت جایزه ندانست.

در این بخش جایزه بهترین برنامه مسابقه رادیویی در موضوع آزاد را برنامه "سباق الکوثر" از رادیو الکوثر عراق دریافت کردوهیئت داوران جایزه ای را برای برنامه های ارسال شده در موضوع بیداری اسلامی در نظر نگرفت.جایزه بهترین بخش خبری رادیویی نیز در موضوع بیداری اسلامی را برنامه خبری "حصاد الظهیره " از رادیو عربی معاونت برونمرزی صدا و سیما از آن خود کرد.

همچنین جایزه بهترین بخش خبری رادیویی در موضوع آزاد تقدیم شد به برنامه "جولة الاخبار" از رادیو الرأی العام عراق. جایزه بهترین برنامه ترکیبی رادیویی نیز در موضوع آزاد را برنامه "یاشایش" از رادیو ترکمنی گلستان-معاونت برونمرزی صدا و سیما دریافت کرد.

هیات داوران کمیته رادیویی چهارمین جشنواره اتحاد جایزه بهترین برنامه ترکیبی رادیویی در موضوع بیداری اسلامی را به برنامه" الواجب علی الامکان" از صوت القدس فلسطین اختصاص داد و در نهایت در بخش نمایش رادیویی ضمن اشاره به این که برنامه شاعر کوه نشین از رادیو نمایش ایران حائز اکثریت امتیازات شده اما به دلیل عدم تکمیل عضویت این رادیو در اتحادیه تا زمان اختتامیه، امکان اهدای جایزه وجود نداشت، این جایزه به برنامه دوم در این بخش، "هی زینب " از رادیو البشائر لبنان تقدیم می شود.

*برندگان بخش آثار تلویزیونی چهارمین جشنواره اتحاد

جایزه بهترین برنامه خبری تلویزیونی به "النشرةالاخباریه" از شبکه فلسطین الیوم از کشور فلسطین اهدا شد. جایزه بهترین گزارش تلویزیونی با موضوع بیداری اسلامی را برنامه "مصر سرزمین انقلاب" از شبکه پرس تی وی کسب کرد. جایزه بهترین گزارش تلویزیونی با موضوع آزاد به برنامه "شخابیط" از شبکه الوطن عراق اختصاص پیدا کرد و جایزه بهترین نماهنگ با موضوع بیداری اسلامی به نماهنگ "دم بلون الماء" از شبکه الکوثر رسید.

همچنین هیات داوران این بخش جایزه بهترین نماهنگ با موضوع آزاد را به نماهنگ "قصیدة عسگر" از شبکه کربلاء از عراق تقدیم کرد وجایزه بهترین برنامه ترکیبی در موضوع بیداری اسلامی به برنامه "حوار آخر" از شبکه الاتجاه عراق رسید.

"العوده الی الجحیم" از مرکز ابداع لبنان بهترین برنامه ترکیبی این بخش در موضوع آزاد بود وجایزه بهترین برنامه کودک و نوجوان به برنامه "نوروز ایرانی" از شبکه دو سیما تعلق گرفت.

بهترین برنامه مستند تلویزیونی در موضوع بیداری اسلامی برنامه "انقلاب فراموش شده" از موسسه بیان رسانه ایران معرفی شد و جایزه بهترین برنامه مستند تلویزیونی در موضوع آزاد را برنامه "لالایی جنگ" از شبکه اول سیما دریافت کرد .جایزه بهترین برنامه انیمیشن در موضوع بیداری اسلامی نیز اهدا شد به برنامه "دستهای آزادی" از مرکز صبا.

جشنواره اتحاد جایزه بهترین برنامه انیمیشن در موضوع آزاد را نیز به برنامه "مسامیر"2 از شبکه الغدیرعراق داد.

از دیگر سو، جایزه بهترین برنامه گفتگو محور از حیث مضمون به طور مشترک اهدا شد به برنامه "خارج التغطیه" از شبکه المنار لبنان و برنامه "هزار و یک اختراع" از شبکه هلال تی وی ترکیه، جایزه بهترین برنامه گتفگو محور از حیث ساختار به برنامه "حیات أفضل" از شبکه آفاق عراق وجایزه بهترین برنامه گفتگو محور در موضوع بیداری اسلامی به برنامه ارائه شده از شبکه العهد کشور عراق اختصاص یافت.

هیات داوران کمیته تلویزیونی جوایز بخش نمایشی را به برنامه های زیر اهدا کرد: جایزه بهترین برنامه نمایشی درموضوع بیداری اسلامی به فیلم تلویزیونی "عاشق البندقیه" ازشبکه الاقصی فلسطین و جایزه بهترین نگارش و تحقیق برنامه نمایشی به سریال تلویزیونی "الغالبون2" به موسسه مرکز بیروت الدولی لبنان رسید. جایزه بهترین کارگردانی به فیلم سینمایی "روزهای زندگی" از آن مرکز سیما فیلم شد و جایزه بهترین اثر نمایشی به فیلم سینمایی "راه بهشت" تولید شبکه جهانی سحر رسید.

۱۳۹۱/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...