نسخه چاپی

گزارش میدانی خبرنگارنما از بخش ناشران دیجیتال نمایشگاه كتاب تهران؛

كپی های غیر قانونی همچنان معضل جدی ناشران/ جانمایی پرت، بخش ناشران دیجیتال را با استقبال سرد بازدید كننده مواجه كرد

عکس خبري -کپي هاي غير قانوني همچنان معضل جدي ناشران/ جانمايي پرت، بخش ناشران ديجيتال را با استقبال سرد بازديد کننده مواجه کرد

یك ناشر دیجیتال گفت:ناشران دیجیتال همچنان از كپی های غیر قانونی و از بین رفتن حقوق ناشران و مولفان به عنوان یك معضل جدی نگرانند.

به گزارش خبرنگار نما از سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران،نشردیجیتال یکی از حوزه‌های جدیدی است که که در صنعت کتاب و کتابخوانی باعث تحولی شگرف شده است . به گونه ای که امروزه در زمینه نشر دیجیتال کتاب‌های گویا ودیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
از این رو سری به چند ناشر دیجیتال در نمایشگاه کتاب زدیم تا نقطه نظرات آنها را در خصوص این بخش از نمایشگاه کتاب جویا شویم .
یکی از این ناشران دیجیتال که در زمینه کتاب های کمک آموزشی فعال است به خبرنگار نما می گوید:متاسفانه همچنان حقوق ناشر و مولف زیر پاگذاشته می شود و در این زمینه اقدام جدی از سوی متولیان امر صورت نمی گیرد تا سرمایه ناشر و مولف از کپی های غیر قانونی محفوظ بماند.
این ناشر دیجیتال افزود: مهمترین دلیل عدم استقبال ناشران از نشر دیجیتال هم به این دلیل است که آنها نسبت به رعایت کپی رایت در فضای مجازی اطمینان نداشتند و نگران آن هستندکه کتاب ها و نشریاتی که به صورت دیجیتالی منتشر می کنند، به طور غیرقانونی در بازار تکثیر گردد.
یک ناشر دیجیتال با اشاره به تحولاتی که نشر الکترونیک در حوزه کتاب ایجاد کرده است به خبرنگار ما گفت:از مهمترین مزایای نشر دیجیتال این است که، نیاز به کاغذ ازبین می رود و این موضوع می تواند به حفظ محیط زیست و حفاظت از جنگلها کمک فراوانی داشته باشد.
وی افزود:علاوه بر حذف هزینه های کاغذ،در خصوص چاپ، انبارداری، حمل ونقل هم صرفه جویی صورت می گیرد که این هم از دیگر مزایای استفاده از کتاب هاب الکترونیک است.
این ناشردیجیتال در ادامه اظهار داشت: در این صنعت، کاربر می تواند به صورت 24 ساعته از هر جایی از دنیا کتاب مورد نظر خود را خریداری کند و در عین حال با توجه به فراگیر شدن اینترنت و دستگاه های همراه، نشر دیجیتال موجب افزایش مخاطبان می گردد ،که به طور ویژه این موضوع مخاطبان جوان و نوجوان نیز شامل می شود.
اما تعداد زیادی از ناشران دیجیتال این دوره از نمایشگاه کتاب انتقاداتی زیادی را نسبت به مکان پرت سالن ناشران دیجیتال داشتند.
یکی از این ناشران در گفتگو با خبرنگارنما گفت: این جانمایی پرت، بخش ناشران دیجیتال را با استقبال سرد بازدید کننده مواجه کرده است،در حالی که در سال گذشته سالن ناشران دیجیتال در فضایی بهتر برگزار شده بود و استقبال مردم به نسبتا امیدوارکننده بود.
این ناشر دیجیتال افزود: بخش نشر دیجیتال امسال در نزدیکی پارکینگ شهر آفتاب قرار داده شده بود که فاصله زیادی با دیگر بخش های این نمایشگاه داشت،متاسفانه در این دوره مسولان وزارت ارشاد هم حمایتی جدی از ناشران دیجیتال نداشتند که این خود باعث سرخوردگی ماشده است ،در حالی که دنیا به سمت دیجیتال شد در حال حرکت است ،اگر می خواهیم در این حوزه که مزیت های فراوانی را برای مخاطب به دنبال دارد حرفی برای گفتن داشته باشیم ،باید برنامه ریزی جدی در این حوزه داشته باشیم.
اما نمایشگاه مدافعان حرم هم از بخش‌های جنبی سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که رشادت شهدای مدافعان حرم را به بازدیدکنندگان معرفی می کند.
مهدی رحمانی مدیر نمایشگاه مدافعان حرم در گفت‌و‌گو با خبرنگار نما درباره برپایی این دوره از نمایشگاه گفت: این نمایشگاه برای نخستین بار در سال 95 با محوریت یگان ویژه فاتحین در فضایی بالغ بر 600 متر مربع در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برپا شد که به حمدالله با استقبال بازدید کنندگان روبرو شد.
از این رو امسال نیز این نمایشگاه برای دومین سال در سی امین نمایشگاه کتاب در فضای به وسعت 800 متر با بخش های متنوع برپا شده است.مجموعه کتاب 7 به پاس خدمات ارزشمند مدافعان حرم و به منظور نکوداشت خون شهدای مدافع حرم در سال 95 اقدام به برپایی نمایشگاهی برای ترویج ایثار در نمایشگاه کتاب کرده است.
مدیر بخش نمایشگاه مدافعان حرم در خصوص بخش های این نمایشگاه بیان کرد: در ابتدای ورود بازدید کننده با غرفه یگان ویژه نوهد که 7 شهیدمدافع حرم تقدیم کرده اند مواجه می‌شود، سپس با حضور در غرفه عکاسی عکس یادگاری با لباس رزم گرفته و تا زمان آماده شدن عکس خود از سالن ستاره آرزوها که امسال به نمایشگاه اضافه شده و با محوریت مهدویت است، در این سالن حضور پیدا می‌کند.
وی باشاره به تونل در نظر گرفته شده برای بازدید کنندگان این بخش گفت: در این تونل سیر ایجاد خلقت و بعد از خلقت(دوزخ و بهشت) به نمایش در آمده که بازدیدکننده در این تونل با مفهوم ستاره آرزوها که همان حضرت مهدی(عج) آشنا می‌شود است و بازدید کننده در آخر تونل نکته ای که دریافت می کند این است که بعضی ها ستاره آرزوهای خود را پیدا کردند.
دبیر نمایشگاه مدافعان حرم در ادامه تصریح کرد: بازدید کننده پس از بازدید از سالن ستاره آرزوها از سالن نمایش زنده تئاتر در 12 اپیزود داستانی را تماشا می‌کند که در این نمایش نحوه شکل گیری گروهک تروریستی داعش از تشکیل آن توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان، اعلام موجودیت داعش، اعزام نیروها و حمله به خانواده های سوری و عراقی، مبارزه رزمندگان با تروریست هاس تکفیری و شهادت رزمندگان و در پایان کلیپ سخنان رهبر انقلاب در خصوص شهدای مدافع حرم و رجز خوانی رزمندگان اجرا می شود که تاثیر خوبی بر روی بازدید کنندگان داشته است.

۱۳۹۶/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...