نسخه چاپی

اختصاصی نما/ شرحی بر حدیث ولایت

حصار امن ملت

عکس خبري -حصار امن ملت

برای یك كشور بدترین موقعیت این است كه مسئولین كشور از اخم و تهدید و تشر دشمن بترسند ؛ اگر ترسیدند در واقع در را برای ورود او و دخول او و تجاوز و تعرض او باز كرده اند . با ترسیدن با دلهره با تحت تاثیر تشر و بداخلاقی و اخم و گره ابروان قدرتمندان صاحب قدرت در دنیا قرار گرفتن ] اول بدبختی است . كسی میخواهد بترسد , بترسد اما از طرف مردم نترسد به حساب مردم نترسد . چون ملت ایستاده اند

حمیدرضا ترقی- اقتدار ارتش در کشور ایجاد امنیت میکند , امنیت کشور را نیروهای مسلح و اقتدار آنها و توانائی های آنها و پر انگیزگی آنها تامین میکند , این از جمله ی مسائل مهم است . ممقام معظم رهبری 30/1/96
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان مهم خود در جمع فرماندهان ارتش به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تبیین جمله لشگریان حصار امنند ( حصون الرعیه ) فرمودند :
باید بدانیم که حصن رعیت و حصار رعیت فقط نیروهای مسلح نیستند . نیروهای مسلح از جمله ی مهمترین حصار های امنیت رعیتند که این هم به اذن الله است ( فالجنود باذن الله حصون الرعیه ) (نهج البلاغه) دستگاههای مختلف هم میتوانند در این جهت با ارتش همراه و همگام باشند ؛ دستگاههای اقتصادی – دستگاههای فرهنگی – دستگاههای اموزشی – دستگاههای تحقیقاتی – همه سعی کنند مانند حصن و حصاری مانند یک حاجب (نگهبان) در مقابل تهاجمات دشمن برای کشور شان و برای ملتشان عمل کنند, کار کنند فعالیت کنند هدف همه این باشد .
بنابر این اگر هدف حفظ و حراست از امنیت ملی , از عزت ملی , از توسعه و پیشرفت کشور , از حفاظت کشور از شر دشمنان باشد آنوقت سازمانهای نظامی و سازمانهای دانشگاهی و سازمانهای تحقیقاتی و سازمانهای فرهنگی و سازمانهای اقتصادی ؛ همه و همه درواقع نیروهای عظیمی هستند که دارند با هم کارمیکنند به یکدیگر کمک میکنند همدیگر را تکمیل میکنند , به چشم رقابت به هم نگاه نمی کنند , به چشم حسادت به هم نگاه نمیکنند , در چنین صورتی درکشور انسجام بوجود میآید .
طبق این راهبرد مهم رهبری همه دستگاهها ی کشور در حفظ امنیت کشور دخیل هستند
اگر دستگاههای فرهنگی کشور نتوانند دربرابر تهاجم فرهنگی دشمن مقاومت کرده و سد ایجاد کنند و اجازه دهند دشمن تا داخل خانه های مردم نفوذ کرده و به قتل عام فرهنگی جوانان این کشور مشغول شود چگونه امنیت فرهنگی مردم را حراست کرده اند؟
اگر دستگاههای اقتصادی کشور تحت نفوذ اقتصادی بیگانگان قرار گرفته و زمینه سلطه اقتصادی دشمن را بر کشور فراهم سازند و اقتصاد کشور را وابسته نموده و از طریق مبادلات اقتصادی برسرنوشت سیاسی کشور اثر بگذارند , چگونه از امنیت اقتصادی و سیاسی مردم حراست کرده اند ؟
اگر دستگاههای آموزشی و دانشگاهی کشور با پذیرش سند 2030 یونسکو و آموزش کتب غیر دینی و ضد دینی خارجی نظام آموزشی کشور را متاثر از بیگانگان و نظام سلطه تنظیم نمایند و مروج ارزشهای غربی و علوم غربی مغایر با اسلام باشند چگونه از نسل آینده حراست خواهند کرد ؟
بنابر این همانطور که از ارتش انتظار داریم امنیت مرزهای زمینی و دریائی و هوائی کشور را در برابر دشمنان تامین نماید دستگاههای دیگر هم باید از مرزهای فرهنگی , علمی , تحقیقاتی , آموزشی ؛ اقتصادی کشور در برابر دشمنان حراست و نگهبانی نمایند چراکه اگر دشمن از هرکدام از این راهها و دروازه هابتواند به کشور نفوذ کند میتواند به اهداف پلیدش دست یابد
ترس از دشمن بدترین موقعیت
رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در همین دیدار به موضوع مهم دیگر که جنبه امنیتی برای کشور دارد اشاره کرده فرمودند :
برای یک کشور بدترین موقعیت این است که مسئولین کشور از اخم و تهدید و تشر دشمن بترسند ؛ اگر ترسیدند در واقع در را برای ورود او و دخول او و تجاوز و تعرض او باز کرده اند .
با ترسیدن با دلهره با تحت تاثیر تشر و بداخلاقی و اخم و گره ابروان قدرتمندان صاحب قدرت در دنیا قرار گرفتن ] اول بدبختی است .
کسی میخواهد بترسد , بترسد اما از طرف مردم نترسد به حساب مردم نترسد . چون ملت ایستاده اند
بواقع وقتی نگهبانان از مرزهای کشور از دشمن بترسند و تسلیم او شوند دیگر امنیتی باقی نمی ماند ,
در عرف نظامی اگر نگهبانی از نرس دشمن پست خودرا ترک یا دربرابر ههجمه دشمن مقاومت نکند و تسلیم شود اورا خائن به کشور تلقی میکنند .
حال باید پرسید اگر نگهبانان از استقلال و آزادی و امنیت کشور در پاسداری خود کوتاهی کرده و از تشر دشمن ترسید ند و با کمال گستاخی گفتند هرکس میخواهد در برابر دشمن باستد باید هزینه اش را خودش از جیبش بپردازد
نه از جیب ملت !! اسم اورا جز خائن میتوان چیز د یگری گذاشت ؟ مگر این نگهبانان برای همین مسئولیت انتخاب نشده اند ؟ مگر برای این نگهبانی قسم یاد نکرده اند ؟ مگر از ابتدا بوظیفه خود دراین رابطه آشنا نبوده اند؟
بنابر این مسئولین نظام جمهوری اسلامی که از جانب ملتی شجاع و مقاوم و با استقامت در راه هدف ؛ آزاد و مستقل
انتخاب شده اند حق ندارند از تشر و اخم دشمن بترسند و دستهای خودرا دربرابر آنها بالاببرند و تسلیم خواستهای نامشروع و زیاده خواهانه آنها شوند . و اگر چنین کردند بی شک خیانت به ملت و حق حاکمیت مردم کرده اند و لیاقت و شایستگی ادامه این مسئولیت را ندارند .

۱۳۹۶/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...