نسخه چاپی

نیویورك تایمز: ترامپ باید عزل شود

نیویورك تایمز در دیدگاهی پیشنهاد داد: بركناری مدیر 'اف.بی.آی'؛ آخرین تجلی ' عدم تعادل روحی'، 'ترامپ' است و همین خصوصیت برای عزل او از مقام ریاست جمهوری كافی است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا؛ در این دیدگاه به قلم ' راس دو دت' آمده است: از همان ابتدای فصل انتخابات آمریکا در سال 2016 ؛ جمهوریخواهان متوجه غیرعادی بودن رفتار و سلوک 'ترامپ' شده بودند اما برآوردشان این بود که او در مقام رئیس جمهور رفتارش عادی خواهد بود وگرنه؛ یا خودش را تخریب خواهد کرد و یا استعفا خواهد کرد . شاید هم فردی که صلاحیت این امر را داشته باشد سرانجام مجبور شود او را از مقامش عزل کند.

من هم نظر شخصی ام همین است که ترامپ را باید مقامی ذیصلاح از سمتش عزل کند.

برکناری ' جیمز کامی' مدیر پلیس فدرال آمریکا 'اف.بی.آی'؛ آخرین تجلی رفتارهای عجیب و غریب ترامپ است.

جمع کثیری از ناظران سیاسی چپ گرا و راست گرا می گویند که از رفتار ترامپ شگفت زده اند. اما این اتفاقات در مورد ترامپ ابدا عجیب و غریب نیست . بسیاری هم در او عقلانیت جستجو می کنند در حالیکه مطلقا در او چنین چیزی دیده نمی شود . اینها همه به دنبال آن هستند که نهادهای حکومتی و یا ریش سفیدان حزب جمهوریخواه و یا دستگاه حاکم و یا از طریق استیضاح ؛ ترامپ را از مسند قدرت به زیر بکشاند .

مدافعان ترامپ در حزب جمهوریخواه می گویند که اخراج کومی یک تصمیم گیری معمول و رایج همه روسای جمهور است. چون رئیس جمهور این تصمیم را بر مبنای آنچه که مشاورانش در کاخ سفید به او عرضه می کنند چنین تصمیمی اتخاذ کرده است.

خوب حالا اگر هم فرض بر این باشد که اخراج کومی بر مبنای ادله محکم محکمه پسند و بابت عملکردش در پرونده تحقیق از ماجرای ای میل های شخصی 'هیلاری کلینتون' و فقط به توصیه معاون دادستان کل صورت گرفته باشد؛ باز هم یک چنین تصمیم گیری اشکال دارد چون از روی خشم و عصبانیت و رنجش خاطر گرفته شده است ، نه از روی عقلانیت.

اما نکته اینجاست که اخراج کومی در مقطعی اتفاق می افتد که مسئولان قضایی دارند در باره روابط پشت پرده تیم انتخاباتی ترامپ با یک قدرت خارجی تحقیق می کنند. مسلم است که اخراج کومی در این مقطع همه توجهات را معطوف به تحقیقات در مورد مسائل پشت پرده تیم انتخاباتی ترامپ خواهد کرد و ترامپ هم آنقدر احمق نیست که با علم به این مسئله دست به یک چنین کاری بزند.

این اساسا یک کار غیر عقلایی و تخریب خود است.

۱۳۹۶/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...