نسخه چاپی

درآمد ماهیانه فتح الله زاده چقدر است؟

عکس خبري -درآمد ماهيانه فتح الله زاده چقدر است؟

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش كه درآمد ماهیانه اش چقدر است گفت: «به طور میانگین حدود 15 تا 20 میلیون تومان.»

به گزارش نما، نشریه کسب و کار نوشت: علی فتح الله زاده در پاسخ به این پرسش که آیا از باشگاه استقلال درآمدی دارد اظهار داشت: «من هیچ گونه درآمدی از این باشگاه ندارم و یک ریال هم حقوق و پاداش نگرفته ام. همه می دانند من به خاطر علاقه ای که به این تیم دارم مدیرعاملی اش را قبول کردم. آن وقت یک عده دوستان می گویند که فتح الله زاده برای مدیرعاملی زور می زند. در حالیکه اصلا چنین چیزی صحت ندارد و کارنامه من همه چیز را نشان می دهد.»


وی درباره فعالیت خود و درآمدش عنوان کرد: «من کار بیزنس می کنم و ماهی 100 تن مصرف کاغذ من است. همین کاغذ را اگر خودم وارد کنم ماهی 20 میلیون تومان سود می کنم. استقلال بیشتر وقت من را گرفته و به جز آن فقط روی همین واردات کاغذ سرمایه گذاری کرده ام. البته کارهای دیگری هم دارم. هر چند خیلی دوست داشتم روی اسب کار کنم. چون ما نژادهای اصیل اسب را از دست داده ایم و دوست داشتم اسب های اصیل را به ایران بیاورم.»


مدیرعامل استقلال در پاسخ به این پرسش که همین حالا موجودی حسابش چقدر است گفت: «الان هیچی، صفر، صفر.»


وی در ادامه درباره اینکه اگر چنین است چطور بازیکنان را آبی پوش می کند اظهار داشت: «من اعتبار دارم. بازیکن می داند دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد و پولشان را می دهم. البته از دوستان هم کمک می گیرم. مثلا همین اسپانسر جدید چک های مدت دار به باشگاه داده که قرار شده آن را به یکی از دوستان بدهم تا در عوض پول تقد به من بدهد. پارسال 700 میلیون تومان پول بلاعوض از دوستانم گرفتم.»


مدیرعامل استقلال درباره تبلیغات در عرصه ورزش عنوان کرد: «تیم های اروپایی 30 درصد از درآمدشان را به تبلیغات اختصاص می دهند و مطمئن باشید که هم در اروپا و هم اینجا این پولی که اسپانسر سرمایه گذاری کرده برایش بازگشت دارد. چند سال قبل ما با یک کارخانه نوشابه سازی قرارداد بستیم که نامش را روی پیراهن استقلال بخورد. 4 هفته مانده به پایان فصل نماینده شرکت با من تماس گرفت و گفت اگر امکانش هست دیگر تبلیغ ما را نزنید. حسابی ناراحت شدم و گفتم روی این پول حساب کرده ایم. آنها گفتند پول را می دهیم اما اسممان را نزنید. شرکت طرف قرارداد ما می گفت که بعد از ثبت نامش روی پیراهن استقلال تولیدش چهار برابر شده است که آنها دیگر نمی توانند از پس آن برآیند و نمی دانند چگونه از پس آن برآیند. فکر می کنم اسپانسر حداقل 3 برابر پولی که در فوتبال سرمایه گذاری می کنند را درمی آورند.»


وی ادامه داد: «من تا دیروز استرس این را داشتم که برای تیم اسپانسر پیدا کنم اما در اروپا از این خبرها نیست و مدیرعامل آن قدر پیشنهاد اسپانسرینگ دارد که برای قرارداد بستن ناز می کند اما ما اینجا باید دنبال اسپانسر بدویم. 15 سال قبل من با آدیداس قرارداد بسته بودم و حاضر بود پول خیلی خوبی به ما بدهد. مثلا برای قهرمانی در لیگ، 200 هزار دلار به ما بدهد اما وقتی نماینده آدیداس دید که کپی محصولاتش با قیمت خیلی پایین تر در ایران تولید و به فروش می رسد قید همکاری را زد.»


فتح الله زاده افزود: «من 12 سال قبل هم کارت هواداری برای تیمم زدم هم کارت بانکی اما وقنی ثبات مدیریت وجود نداشته باشد،کارهای آدم به نتیجه نمی رسد. من سال ها قبل عطر استقلال را زدم. با یک شرکت معروف ساخت نوشابه انرژی زا توافق کردم تا نوشابه هایش را با برند استقلال تولید کند. این مربوط به سال 2004 است اما تا همه چیز نهایی شد، از مدیر عاملی کنار رفتم. من اگر سر جایم می ماندم، می توانستم پول خوبی برای استقلال بیاورم. خیلی راحت بگویم اگر 10 سال اختیار استقلال را به من بدهند، یک استادیوم 50 هزار نفری برای باشگاه می سازم.»


وی درباره فعالیت های اقتصادی خود در باشگاه استقلال گفت: «می توانم به ساخت کمپ باشگاه اشاره کنم که برایمان درآمدزاست. همین امسال حدود 700 میلیون تومان از طریق کمپ به دست آوردیم. چگونه؟ ما هر سال حدود 450 میلیون تومان بابت اجاره زمین پرداخت می کردیم که دیگر نیازی به آن نداریم. ضمن اینکه با اجاره زمین به جاهای دیگر پول هم در می آوریم.»


فتح الله زاده در پاسخ به این پرسش که درآمد ماهیانه اش چقدر است گفت: «به طور میانگین حدود 15 تا 20 میلیون تومان.»

۱۳۹۱/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...