نسخه چاپی

دولت آمریكا تعلیق تحریم‎های ایران را ۴ ماه دیگر تمدید خواهد كرد

پایگاه المانیتور گزارش داد كه دولت آمریكا در روزهای آتی تحریم‎های مرتبط با برنامه هسته‌ای را به مدت 120 روز دیگر تمدید خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از میزان، پایگاه المانیتور به نقل از مقامات دولت ترامپ اعلام کرد که دولت آمریکا تصمیم دارد که در روزهای آتی تعلیق تحریم‎های هسته‌ای علیه ایران را به مدت ۴ ماه دیگر تمدید کند.

المانیتور به نقل از یک مقام آگاه وزارت خارجه آمریکا افزود: بنا به مفاد برجام و در راستای پایبندی به اجرای تعهدات دولت آمریکا در روزهای آتی تحریم‎های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را به مدت ۱۲۰ روز دیگر تمدید خواهد کرد.

دولت ترامپ پیشتر نیز با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ضمن تأکید بر پایبندی ایران به اجرای مفاد توافق هسته‌ای اعلام کرد که دولت آمریکا تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را تا ۳ ماه دیگر تمدید می‌کند.

رکس‌تیلرسون وزیر خارجه آمریکا با ارسال نامه‌ای به پل رایان رئیس مجلس نمایندگان ضمن تأکید بر پایبندی ایران به تعهدات توافق‌نامه هسته‌ای و تمدید تعلیق تحریم‎های ضد ایرانی تأکید کرده که با این حال دولت آمریکا در حال بررسی توافق‌نامه هسته‌ای با ایران است که آیا این توافق در راستای منافع امنیت داخلی آمریکاست.

در این نامه دولت آمریکا بار دیگر مدعی شد که دولت ایران از تروریسم پشتیبانی می‌کند.

دولت آمریکا باید هر ۹۰ روز یک‌بار گزارش پایبندی ایران به اجرای تعهدات برجام را به مجلس نمایندگان اطلاع دهد و این نخستین بار است که رئیس‌جمهور جدید آمریکا پایبندی ایران به اجرای تعهدات برجام را به کنگره اطلاع می‌دهد.

۱۳۹۶/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...